تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشاوره خرید پرینتر سه بعدی با گارانتی و خدمات پس از فروش از وبسایت توسعه گران بعد سوم

توسعه گران بعد سوم مشاوره‌ی رایگان برای کارآفرینی با چاپگر سه‌بعدی را نیز برای افراد علاقه‌مند فراهم کرده است. در این مقاله، این شرکت دو نوع نرم‌افزار محبوب چاپگرهای سه‌بعدی در ایران و جهان را مقایسه و مزایا و معایب هرکدام را بررسی خواهد کرد.

تقابل دو نرم‌افزار قدرتمند و رایگان اسلایسینگ پرینتر سه‌بعدی

اگر به‌تازگی چاپگر سه‌بعدی تهیه کرده‌اید و می‌خواهید درباره‌ی نرم‌افزار پرینتر سه‌بعدی بیشتر بدانید، این متن برای شما است. در این مقاله، توسعه گران بعد سوم قابلیت‌های دو مدل از نرم‌افزارهای برتر برش یا اسلایس، یعنی Slic3r و Cura را با یکدیگر مقایسه می‌کند. حالا خودتان می‌توانید تصمیم بگیرید کدام بهتر است.

برنامه‌های Slicer چه کار می‌کنند؟

درواقع، Slicer نوعی نرم‌افزار است که فایل‌های مدل سه‌بعدی مانند STL و OBJ را دریافت و بنا‌به درخواست و تنظیمات کاربر، آن‌ها را به فایل‌های جی‌کد (g-code) تبدیل می‌کند. درنهایت، این فایل جی‌کد به پرینتر سه‌بعدی داده می‌شود تا مدل فیزیکی ساخته شود. شایان ذکر است جی‌کد در دستگاه‌های CNC نیز به‌کار می‌رود.

نکته: جی‌کد مجموعه‌دستورهایی است که حرکت‌های پرینتر سه‌بعدی در محور‌های X و Y و Z را در سرتاسر مدل کنترل می‌کند. همچنین، این کدها حاوی دستورالعمل‌هایی برای گرمایش و دستگاه‌های متصل دیگری مانند Servo و حسگر‌های سطح‌بندی هستند.

نرم‌افزار اسلایسر در پرینت سه‌بعدی بخشی حیاتی محسوب می‌شود؛ زیرا تأثیر بسزایی بر کیفیت و وضوح محصول نهایی می‌گذارد. در این مقاله، توسعه گران بعد سوم دو مدل از اسلایسر‌های معروف و رایگان را باهم مقایسه خواهد کرد که بین کاربران ایرانی محبوبیت دارند.

در ستایش سازندگان

هزاران ساعت کار مداوم و نوشتن دَه‌ها هزار خط کد که نه‌تنها به‌خوبی کار می‌کنند؛ بلکه حیرت‌انگیزاند، به نگرشی منحصر‌به‌فرد نیاز دارد. افرادی زیادی در پیشرفت دنیای پرینت سه‌بعدی تأثیرگذار بوده‌اند که به‌جای اینکه ازطریق دریافت هزینه‌ای اندک از هر کاربر به فکر میلیونرشدن باشند، تمام درها را بازگذاشتند تا دیگران هم در توسعه و بهبود سریع محصولشان شریک باشند؛ یعنی نرم‌افزاری متن‌باز (OpenSource) را عرضه کردند. امروزه، هزاران شرکت در سراسر دنیا با استفاده از نرم‌افزارهای متن‌باز این افراد به درآمد خود اضافه می‌کنند. بیایید درود بفرستیم به تمام سازندگان و همکارانشان که عشق بی‌دریغی را نثار پرینت سه‌بعدی کردند و مرزهای این تکنولوژی فوق‌العاده را جابه‌جا کردند.

هر دو نرم‌افزار Cura و Slic3r در سال ۲۰۱۱ شروع به‌کار کردند. در اوایل انتشار، توسعه‌دهندگان Cura به تیم شرکت Ultimaker، سازنده‌ی محبوب چاپگر سه‌بعدی در هلند پیوستند تا تمام‌وقت روی نرم‌افزارشان کار کنند و درعین‌حال، توسعه‌دهندگان نیمه‌وقت روی نرم‌افزار Slic3r کار می‌کنند. این تفاوت در کیفیت و ویژگی‌های آن‌ها مشهود است. البته نسخه‌ی Slic3r مخصوص Prusa را تیم شرکت Prusa، سازنده‌ی چاپگر سه‌بعدی، توسعه داده است و قابلیت‌های عالی در‌مقایسه‌با نسخه‌ی اصلی دارد. این مقاله Cura 3.6 را با Slic3r 1.3.0 مقایسه می‌کند که هر دو جدیدترین نسخه‌های ارائه‌شده هستند. برویم سراغ مبارزه!

رابط کاربری و تجربیات

ارتباط متقابل میان کاربر و پلتفرم در مقبولیت آن نرم‌افزار امری حیاتی است. طرح‌بندی باید شسته‌و‌رفته و آیکون‌ها باید ساده و مفهوم باشند تا کارکردن با نرم‌افزار در مراحل اولیه به‌سادگی انجام شود. درمجموع، Cura در این مرحله برتر است؛ چون کاربرپسندتر است و در برخورد اول کاربر را به‌خوبی هدایت می‌کند. بااین‌حال، امیدواریم Slic3r هم با کمی ارتقا به‌زودی در این زمینه با رقیب خود برابر شود.

طرح‌بندی

طرح‌بندی مناسب اسلایسر می‌تواند باعث شود نرم‌افزار دوستانه‌تر به‌نظر برسد و کاربر را کمتر گیج کند. نرم‌افزار Cura در تب پیشنهادی خود تنظیمی به‌نام beginner friendly دارد. این ویژگی بسیار مفید است؛ زیرا حالت اصلی نرم‌افزار به‌دلیل تنظیمات بسیار زیادش ممکن است برای کاربر گیج‌کننده باشد (هرچند همه تنظیمات توضیحات دارند). گفتنی است تنظیمات Slic3r در سه گروه متفاوت سازمان‌دهی شده‌اند و هر گروه از تنظیمات زیرمجموعه‌ی خاص خود را دارد. با این کار، اطلاعات لازم به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شود که فهم آن برای کاربر آسان‌تر است.

حرکت‌دادن و تثبیت موقعیت

برنامه‌ی Cura در این زمینه کاملا واضح عمل می‌کند. هنگامی‌که مدلی انتخاب می‌کنید، حرکت‌دادن و چرخاندن و تغییر مقیاسِ آن به‌واسطه‌ی تب‌هایی انجام می‌شود که به‌صورت برجسته نمایش داده می‌شوند تا کاربر به‌سادگی آن‌ها را پیدا کند.

اطلاعات مدل

اطلاعات مدل ازقبیل زمان پرینت و فیلامنت مصرفی و هزینه‌ی متریال ویژگی‌های مهمی هستند. اگر تمایل دارید، مرکز خدمات پرینت سه‌بعدی را فعال کنید یا فقط اطلاعات مصرفی و هزینه‌ی شخصی را برای خود داشته باشید که به کار شما می‌آیند.

حجم کار

برای کاربران حرفه‌ای این امر بسیار مهم است که اسلایسر بتواند با فایل‌های حجیم کار کند. توسعه گران بعد سوم هر دو پلتفرم را با استفاده از فایلی ۲۵ مگابایتی آزمایش کرده است. با استفاده از کامپیوتر یکسان، Cura می‌تواند مدل را در کمتر از ۵ دقیقه برش دهد و به جی‌کد تبدیل کند؛ درحالی‌که SLic3r برای این کار حدودا به ۲۵ دقیقه نیاز دارد. این برتری کامل Cura درمقایسه‌با Slic3r را نشان می‌دهد.

Connectivity

قابلیت ارتباط مستقیم با پرینتر ازطریق برنامه‌ی اسلایسر یکی از ویژگی‌های بسیار کاربردی است. از این طریق روند کار ساده‌تر می‌شود و به ذخیره‌ی فایل‌های g-code در فلش مموری یا SDCard و بارگذاری مجدد آن‌ها در پرینتر سه‌بعدی نیازی نخواهید داشت.

Cura’s Mold Feature (ویژگی قالب‌گیری Cura)

این ویژگی می‌تواند به‌سرعت نگاتیوی در اطراف مدل بسازد که می‌توان آن را پرینت و برای ریخته‌گری و قالب‌گیری استفاده کرد. این ویژگی هیجان‌انگیزی است که فرصت‌های زیادی فراهم می‌کند.

سخن پایانی

هر دو نرم‌افزار Cura و Slic3r راه درازی در بهبود عملکرد و کیفیت پرینت سه‌بعدی طی کرده‌اند. آن‌ها اجتماعی پیش‌برنده هستند و انجمن‌هایی دارند که در آن‌ها مشکلات و مسائل به بحث و بررسی گذاشته می‌شود. به‌لطف جامعه‌ی کاربری بزرگ برند Ultimaker، سازنده‌ی یکی از چاپگرهای سه‌بعدی برتر جهان، نرم‌افزار Cura قطعا می‌تواند سریع‌تر پیشرفت کند و ویژگی‌های هیجان‌انگیز دیگری به کاربران ارائه دهد. باوجوداین، Slic3r هم با کمی فاصله پشت آن‌ها قرار دارد و با انجمن‌های توسعه‌دهنده و دستگاه Prusa به‌آرامی در مسیر درست حرکت می‌کند.

دیدگاه شما چیست؟ کدام نرم‌افزار چاپگر سه‌بعدی را انتخاب می‌کنید؟ آیا دوست دارید چاپگر سه‌بعدی بخرید و هیجان مهندسی ساخت را تجربه کنید؟ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشاوره خرید پرینتر سه بعدی با گارانتی و خدمات پس از فروش از وبسایت توسعه گران بعد سوم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..