تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گران‌فروشی اپراتورهای موبایل به سازمان تعزیرات و حمایت مصرف‌‌کنندگان گزارش شد

گران شدن تعرفه بسته‌های اینترنت همراه اول و ایرانسل در روزهای گذشته موضوع داغ فضای مجازی بود. کاربران از گران شدن ناگهانی بسته‌ها شکایت داشتند، اما اپراتورها در ابتدا هرگونه افزایش قیمت را تکذیب کردند. حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات از همان ابتدا اعلام کرد که افزایش قیمت اینترنت در روزهایی که مردم به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، وابستگی بیشتری به ارتباط‌های آنلاین دارند، غیرقانونی و حتی غیرمنطقی است.

مصوبه‌ی ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات می‌گوید که اپراتورهای موبایل پیش از افزایش قیمت بسته‌های اینترنت و برنامه‌های تشویقی خود، باید تأییدیه‌ی رگولاتوری را دریافت کنند. جوشقانی با ارجاع به همین مصوبه گفته بود که افزایش قیمت اخیر، خلاف مقررات بوده است و قیمت‌ها باید به وضعیت قبل باز گردند. مخالفت رئیس سازمان تنظیم مقررات تا جایی ادامه پیدا کرد که او در نامه‌هایی جداگانه، تخلف اپراتورها را به سازمان تعزیرات و همچنین سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد. جوشقانی در توییتر نوشت که اپراتورها باید درآمدهای اضافه‌ی اخیر را هم به مردم باز گردانند و مدت زمان پروانه‌ی آن‌ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

نامه حسین فلاح جوشقانی به سازمان حمایت مصرف کنندگان

گرانفروشی و تخلف دو اپراتور موبایل، در مورد افزایش ۱۰۰٪ تعرفه‌ی اینترنت، به سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی ارسال شد. باید تا ریال آخر پولهای مردم را بازگردانند. کاهش مدت زمان پروانه هم در انتظار آنهاست. هفته‌ی آتی هم کمیسیون تنظیم، کاهش نرخ تعرفه مکالمات و پیامک را بررسی خواهد کرد. pic.twitter.com/ullOll4aiJ

— حسین فلاح جوشقانی (@hfallahj) July 5, 2020 مقاله‌های مرتبط:

اظهارنظر و نامه‌های اخیر رئیس سازمان تنظیم مقررات، تاحدودی در مخالفت با صحبت‌های روز گذشته‌ی پیمان قره‌داغی، مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف‌کننده‌ی رگولاتوری، تفسیر می‌شود. او گفته بود که اپراتورها افزایش تعرفه‌ای انجام نداده‌اند و کاربران، تنها از حذف برخی از بسته‌های پرمصرف، شکایت دارند. حتی در صحبت‌های قره‌داغی هم حذف بسته‌های پرمصرف برخلاف قوانین رگولاتوری بیان می‌شود که موجب ارسال اختیاریه به‌همراه اول و ایرانسل شد. قره‌داغی در ادامه گفته بود: «هرچند این بسته‌ها در وب‌سایت این اپراتورها موجود بود و تنها از درگاه‌های دیگر از جمله اپلیکیشن‌های مربوط به‌این اپراتورها و USSD آن‌ها حذف شده بود، اما ازآنجاکه کاربران بیشتر مواقع برای خریداری بسته به وب‌سایت مراجعه نمی‌کنند و از اپلیکیشن یا USSD خرید می‌کنند، با حذف بسته‌ها از این درگاه‌ها مواجه شدند».

درنهایت ارسال نامه ازسوی رئیس رگولاتوری به سازمان‌های حمایت و تعزیرات نشان می‌دهد که تخلفی آشکار ازسوی اپراتورها صورت گرفته است. جوشقانی افزایش قیمت بسته‌ها را در توییت خود تأیید کرد، اما هنوز نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از سرنوشت افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی داشت.

نظر شما چیست؟ آیا ارسال گزارش به تعزیرات و سازمان حمایت، منجر به کاهش قیمت بسته‌های اینترنتی و برخورد جدی با اپراتورها می‌شود؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گران‌فروشی اپراتورهای موبایل به سازمان تعزیرات و حمایت مصرف‌‌کنندگان گزارش شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..