تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیلی فرزندان «اویس قرنی» به ائتلاف سعودی در جنوب استان مأرب + نقشه میدانی و عکس

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تحولات میدانی در جنوب استان مارب به گونه‌ای پیش می‌رود که سعودی‌ها بازنده بزرگ میدان نبرد در جنوب استان مارب شده اند و رزمندگان یمنی همچنان شکست ناپذیری خود را حفظ کرده اند.

 رزمندگان یمنی (ارتش و انصارالله) به همراه نیرو‌های برخی قبایل پس از خاموش کردن آتش فتنه «یاسر العواضی» و پاکسازی بخش مهم و راهبردی «الردمان» در شمال استان البیضاء (جزئیات بیشتر) عملیات علیه نیرو‌های ائتلاف سعودی را به جنوب استان مارب کشاندند.

براساس آخرین اطلاعاتی که یک منبع میدانی  است، پیشروی نیرو‌های یمنی در جنوب استان مارب متوقف نشده و نیرو‌های ائتلاف با متحل شدن ضربات مهلک باز هم بازنده میدان نبرد شدند و از برخی مناطق عقب نشینی کردند.

این منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در جنوب استان مارب دنبال می‌کند به جزئیات عملیات جدید علیه نیرو‌های ائتلاف سعودی اشاره کرد و افزود: در روز‌های گذشته رزمندگان یمنی بخش زیادی از توان خود را به پیشروی در بخش «العبدیه» متمرکز کردند.

این منبع میدانی افزود: نیرو‌های یمنی حملات را از محور کوه‌های «الدومانی، فالق و خرفان» و منطقه «سوق قانیه» در جنوب بخش‌های «العبدیه و ماهلیه» ترتیب دادند و با عقب راندن نیرو‌های ائتلاف توانستند به سمت مناطق شمالی پیشروی کنند.

مهم‌ترین پایگاه ریاض در خاک یمن به لرزه درآمد/ سیلی فرزندان «اویس قرنی» به ائتلاف سعودی در جنوب استان مأرب + نقشه میدانی و عکس

به گفته این منبع میدانی، در جریان درگیری‌های سنگین در این محورها، مناطق «مجزع، معباشجب، رمضه، قفله، الحمرانی، مخلق و جیف الحمیدی» به همراه کوه «الشوحط» در جنوب استان مارب از اشغال نیرو‌های ائتلاف خارج و به کنترل نیرو‌های یمنی درآمدند.

این منبع میدانی با بیان این که با پاکسازی‌های صورت گرفته، امنیت قسمت‌هایی از جنوب بخش‌های «ماهلیه و العبدیه» تامین شد، گفت: با آزادسازی مناطق «مجزع و معباشجب» در جنوب بخش ماهلیه، نیرو‌های یمنی به مناطق «الهیر، حبله، الفرش، الغدیدرین» و کوه «رکب البیض» نزدیک‌تر شدند.

وی افزود: با پاکسازی مناطق «رمضه، قفله، الحمرانی، مخلق و جیف الحمیدی» و کوه «الشوحط» در جنوب بخش العبدیه، رزمندگان یمنی موفق شدند خود را به نزدیکی منطقه مهم و راهبردی «الوعیل» برسانند؛ این منطقه قلب بخش «العبدیه» محسوب می‌شود.

به گفته منابع میدانی، اگر منطقه با اهمیت «الوعیل» به کنترل نیرو‌های یمنی درآید، بخش «العبدیه» از لحاظ نظامی آزاد شده به شمار می‌آید و مواضع تحت اشغال نیرو‌های ائتلاف سعودی ساقط شده تلقی می‌شوند.

مهم‌ترین پایگاه ریاض در خاک یمن به لرزه درآمد/ سیلی فرزندان «اویس قرنی» به ائتلاف سعودی در جنوب استان مأرب + نقشه میدانی و عکس

همزمان با پیشروی نیرو‌های یمنی در جنوب استان مارب، یگان موشکی جبهه مقاومت انصارالله نیز تجمع نیرو‌های ائتلاف سعودی را در بخش «ماهلیه» در یک حمله دقیق هدف قرار داد و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد آورد.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری از‌ی نیرو‌های ائتلاف سعودی در این حملات کشته و حداقل ۱۵ تن دیگر نیز زخمی شدند؛ از سویی دیگر جنگنده‌های ائتلاف نیز چندین مرتبه مواضع نیرو‌های یمنی را در جنوب استان مارب هدف گرفتند.

ائتلاف سعودی که از شکست‌های اخیر سراسیمه شده با تشدید حملات هوایی و اعزام نیرو‌های تازه نفس به بخش‌های «العبدیه و ماهلیه» در تلاش است پیشروی رزمندگان یمنی را در جنوب استان مارب متوقف کند که تاکنون ناکام مانده است.

مهم‌ترین پایگاه ریاض در خاک یمن به لرزه درآمد/ سیلی فرزندان «اویس قرنی» به ائتلاف سعودی در جنوب استان مأرب + نقشه میدانی و عکس

در روز‌های گذشته جنگنده‌های ائتلاف ده‌ها مرتبه مواضع نیرو‌های یمنی را در بخش‌های «العبدیه و ماهلیه» هدف قرار دادند، اما این حملات گسترده منجر به متوقف شدن پیشروی‌ها نشده و نتیجه‌ای در تغییر تحولات میدانی نداشته است؛ نیروی هوایی ائتلاف در واکنش به ضربات متحمل شده حتی چندین مرتبه مناطق مسکونی را در استان‌های صعده و صنعاء هدف قرار دادند، اما به اهداف خود دست نیافت؛ در این حملات شماری از شهروندان شهید و زخمی شدند.

 یکی از نکات قابل توجه و جالب در نبرد‌های سنگین جنوب استان مارب تشکیل گروه مقاومت به نام «اویس قرنی» در بخش «العبدیه» است که در خط مقدم درگیری‌ها حضور دارند و نیرو‌های ائتلاف را در شوک فرو برده اند.

مهم‌ترین پایگاه ریاض در خاک یمن به لرزه درآمد/ سیلی فرزندان «اویس قرنی» به ائتلاف سعودی در جنوب استان مأرب + نقشه میدانی و عکس

این گروه مقاومت همگی از ساکنان بومی بخش «العبدیه» هستند و همین مسئله به خوبی نشان می‌دهد اهالی و قبایل جنوب استان مارب تصمیم گرفته اند دیگر در مقابل سعودی‌ها سکوت نکنند و به نیرو‌های ارتش و رزمندگان انصارالله بپیوندند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی از زمان شروع عملیات در شمال استان البیضاء و جنوب استان مارب موفق شده اند حدود ۴۰۰ کیلومتر مربع را از اشغال نیرو‌های ائتلاف سعودی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

منبع: مشرق

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیلی فرزندان «اویس قرنی» به ائتلاف سعودی در جنوب استان مأرب + نقشه میدانی و عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..