تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرکز نوآوری و توسعه کسب‌وکارهای داده محور سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افتتاح شد

مرکز نوآوری و توسعه کسب‌وکارهای داده‌محور سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران توسط بخش خصوصی و با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأسیس شد.

در مراسم افتتاح این مرکز که با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برگزار شد، گفته شد که مرکز نوآوری و توسعه کسب‌وکارهای داده‌محور قرار است بر زیست‌بوم فناوری‌های کتابخانه و آرشیوی نظارت کند و در این راستا، هوش مصنوعی و کلان‌داده را به کار بگیرد. به همین سبب راه‌اندازی این مرکز، گامی در توسعه‌ی هوش مصنوعی کشور محسوب می‌شود.

تیم‌های استارتاپی در مرکز تازه‌تأسیس نوآوری و توسعه کسب‌وکارهای داده‌محور سازمان اسناد، از خدماتی مانند ️فضای کار اشتراکی، کافه رویداد، آکادمی لیب‌تک (کسب‌وکارهای نوپای کتابداری و آرشیوی) و سالن جلسات مشترک بهره‌مند خواهند شد.

به‌وسیله‌ی راه‌اندازی مرکز نوآوری سازمان اسناد، مردم می‌توانند به‌راحتی به گنجینه‌ی اسناد و اطلاعات دسترسی داشته باشند. مظفر پاسدار شیرازی، سرپرست معاونت توسعه‌ی مدیریت و منابع اسناد کتابخانه ملی در مراسم افتتاح، اهداف مرکز جدید نوآوری و توسعه کسب‌وکارهای داده‌محور را هوشمندسازی خدمات کتابخانه ملی و گذار به دنیای دیجیتال ازطریق تکنولوژی‌های اقتصاد دیجیتال، همچنین دردسترس قراردادن داده‌های کتابخانه ملی برای فعالان اکوسیستم نوآوری ایران و گسترش دانش و تکنولوژی تولیدشده به دستگاه‌های دولتی و بخش‌های عمومی کشور توصیف کرد.

نمودار مدل نوآوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

برای بزرگنمایی کلیک کنید

وی گفت که مجلس دو وظیفه برعهده‌ی سازمان اسناد و کتابخانه ملی گذاشته: گردآوری، حفاظت، سازماندهی و اشاعه‌ی اطلاعات آثار مکتوب (چاپی و خطی) و غیرمکتوب در ایران یا متعلق به ایرانیان خارج از کشور و همچنین، اتخاذ تدابیر و اخذ تصمیمات لازم برای صحت، سهولت، و سرعت امر تحقیق و مطالعه در همه‌ی زمینه‌ها به‌منظور اعتلای فرهنگ ملی.

معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اعلام اینکه ایران ازنظر جمعیت، رتبه شانزدهم دنیا و از نظر زبان در اینترنت، رتبه نهم را دارد، گفت که با این قدرت زبان فارسی، ما می‌توانیم تولید محتوا را نیز بهبود ببخشیم که به توسعه‌ی فرهنگ مان کمک می‌کند.

ستاری گفت گزارش فعالیت‌هایی که امروز ازسوی استارتاپ‌های حاضر در مرکز نوآوری سازمان اسناد شنیدم، پیش‌تر در بهترین دانشگاه سوئیس دیده بودم که بودجه‌های چندمیلیون دلاری برای آن‌ها اختصاص داده بودند. به‌گفته‌ی ستاری باکمک این استارتاپ‌ها دسترسی به آرشیو کامل کتابخانه ملی ایران به‌صورت دیجیتالی امکان‌پذیر خواهد شد. وی همچنین به نقش پررنگ هوش مصنوعی در توسعه‌ی کشورها اشاره کرد و گفت ایران هم به‌دنبال توسعه‌ی آن است و توسعه‌ی فناوری از اهداف کلان است. ستاری زبان را از مسائل مهم در توسعه‌ی هوش مصنوعی عنوان کرد و گفت استفاده از هوش مصنوعی در حوزه‌ی دیجیتالی‌کردن کتابخانه ملی، کشورمان را از مزایای آن بهره‌مند کرده و به محققان و علاقه‌مندان نیز اطلاعات باارزش خود را عرضه می‌کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرکز نوآوری و توسعه کسب‌وکارهای داده محور سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران افتتاح شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..