تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حناچی: باید ساختمان‌های پرتردد بیمه اجباری شوند

به گزارش خبرآنلاین، پیروز حناچی در جریان جلسه علنی شورای شهر تهران نیز ضمن تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از شهروندان در حادثه کلینیک سینا اطهر اظهار کرد: پس از این حادثه خیلی سریع خود را به محل آتش‌سوزی رساندم و همکارانم گزارش دادند که تعدادی از هموطنان در طبقه چهارم و پنجم جان باختند و این قضیه بسیار تلخ بود.

وی تصریح کرد: چنانچه از این حوادث درس نگیریم در آینده باز هم تکرار خواهد شد و در حادثه پلاسکو هم با همین مشکل مواجه شدیم؛ ساختمانی که برای کار دیگری ساخته شده بود اما کاربری آن تغییر پیدا کرد چرا که پلاسکو یک ساختمان اداری بود اما در ادامه به محلی برای تولید لباس و انبار پوشاک تبدیل شد و بزرگترین مشکل در حادثه پلاسکو این بود که هیچ اطلاعاتی از داخل ساختمان وجود نداشت و همین امر مشکلات را افزایش داده بود.

شهردار تهران با اشاره به افزایش تجهیزات و امکانات در سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: پس از حادثه پلاسکو تا امروز تجهیزات در این سازمان رشد خوبی را داشته است و قابل مقایسه با آن زمان نیست اما همچنان مشکلاتی را داریم.

وی افزود: یک خلأ عمده‌ که ریشه در قانون دارد این است که در سال ۱۳۳۴ و در قانون شهرداریها آمده است که مطب‌ها می‌توانند در فضای مسکونی مستقر شوند و این در حالی است که آن زمان الگوی زندگی در خانه‌ها ویلایی بود و قانون این اجازه را داده بود که در چنین خانه‌هایی اتاقی به مطب اختصاص پیدا کند و این امر مشکل خاصی را برای شهروندان ایجاد نمی‌کرد. در سال ۱۳۶۶ و براساس اصلاحات به سایر امور پزشکی هم مجوز فعالیت در داخل واحدهای مسکونی داده شد.

شهردار تهران اضافه کرد: کلینیک سینا اطهر در سال ۷۹ پایان کار می‌گیرد و فعایت خود را در حوزه پزشکی آغاز می‌کند و این در حالی‌ست که این ساختمان مشکلات بسیاری را داشته است و در واقع یک راه‌پله برای این ساختمان دیده شده بود و در زمان آتش سوزی نیز مشکلات زیادی را به بار آورد.

حناچی با اشاره به حضور نیروهای آتش‌نشان در محل حادثه ساختمان کلینیک سینا اطهر گفت: همکاران ما در کمتر از ۵ دقیقه در محل حادثه حاضر شدند اما نوع آتش و حادثه خاص بود و همین امر منجر شد نیروهای آتش‌نشانی نتوانند کاری را برای نجات شهروندان انجام دهند و انفجار کپسول‌های اکسیژن در این محل منجر شد که تعدادی از شهروندان و کادر درمانی در این حادثه جان خود را از دست بدهند که البته یک نگرانی هم از وجود مخزن هلیوم در این کلینیک وجود داشت.

وی اضافه کرد: حادثه آتش‌سوزی کلینیک سینا اطهر سخت و تلخ بود اما تلخی آن زمانی بیشتر می‌شود که از این حادثه درس نگیریم چرا که ما از پلاسکو درس گرفتیم اما حجم ناایمنی ساختمانها در شهر آنقدر بالاست که باید تلاش بیشتری انجام شود.

شهردار تهران  با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از پلاکهای تهران پس از انقلاب نوسازی شده‌اند گفت: از ۷۰۰ کیلومتر مربع فضای تهران ۲۰۰ کیلومتر نوسازی شده است.

حناچی با اشاره به اینکه یکی از راه‌ها برای ساختمانهای پرتردد بیمه اجباری محسوب می‌شود گفت: این مسئله در ساختمانهای خاص در شهر تهران می‌تواند راهکار مناسبی باشد تا با اجرای این بیمه مقررات ملی ساختمان نیز اجرا شود و در واقع وقتی بیمه وارد موضوعات ساختمانی می‌شود چنانچه مالک ضوابط را رعایت نکند در حین وقوع خسارت نیز پولی به آنها داده نمی‌شود و در واقع همه مسئولیت بر گردن مالک خواهد بود.

۴۷۲۳۱




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حناچی: باید ساختمان‌های پرتردد بیمه اجباری شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..