تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آغاز آیین رونمایی از سردیس شهید سلیمانی

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، ویدئو کنفرانس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با استان‌های خوزستان و کرمان و آیین رونمایی از پوستر جشنواره‌های بین‌المللی ذوالفقار و ملی تئاتر سردار آسمانی و پرده‌برداری از سردیس سپهبد شهید قاسم سلیمانی با حضور خانواده شهید سلیمانی و آیت‌الله سیدعلی موسوی جزایری امام جمعه خوزستان، سید عباس صالحی وزیر، سید مجتبی حسینی معاون هنری و جمعی از هنرمندان عرصه تجسمی صبح امروز (یکشنبه ۱۵ تیر) در تالار رودکی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، تلاوت قرآن کریم از کنار مزار شهید سلیمانی در کرمان پخش شد.

سپس مجری اظهار کرد: نشان ذوالفقار بالاترین نشان نظامی است و رهبر انقلاب به شهید سلیمانی تقدیم کردند که عنوان جشنواره‌ای ادبی هنری با موضوع شهید سلیمانی با گستره بین‌المللی در قالب پوستر، پویانمایی و شعر در استان خوزستان شد.

در ادامه، ارتباط مستقیم با استان خوزستان برقرار و پوستر این رویداد رونمایی و فراخوان آن منتشر شد.

حجت‌الاسلام موسوی فرد امام جمعه اهواز در این ارتباط ویدئویی گفت: سردار بزرگوار ما در همه قلب‌ها به گونه‌ای راه‌یافت که تا قرن‌ها خاطره‌اش در یاد‌ها باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: روحیه حاج قاسم همچون امام راحل بود و ویژگی ممتاز ایشان بود که هر جا می‌توانست نیاز نیازمندی را برطرف کند، آنجا حضور می‌یافت.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان هم در سخنانی گفت: استان خوزستان هم در هشت سال دفاع مقدس شاهد فداکاری‌های حاج قاسم سلیمانی بود و هم در سیل خوزستان شاهد مدیریت و کنترل سیل توسط ایشان و یارانشان همچون ابومهدی المهندس بودیم.

وی با اشاره به جشنواره ذوالفقار گفت: این جشنواره موجب پیوند هنری با یادبود شهید سلیمانی است و انتظار می‌رود از دل این جشنواره شاهد رویش‌های جدیدی باشیم.

استاندار خوزستان اعلام کرد: آمادگی این را داریم که دبیرخانه دائمی این جشنواره را تشکیل دهیم و ذره‌ای از دِینمان به مالک اشتر انقلاب اسلامی را ادا کنیم.

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هم در سخنانی گفت: به نیابت از هنرمندان خوزستان اعلام آمادگی می‌کنیم که میزبان شایسته‌ای برای هنرمندان رشته‌های مختلف با نام و یاد شهید سلیمانی باشیم.

سپس موسیقی بدون کلام اجرا شد.

در ادامه نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در سخنانی اظهار کرد: این جشنواره فرصت و راهی است برای ترویج راه و مکتب سردار سلیمانی؛مکتب او ۴۰ سال ایستادن در خط ایثار و شهادت، دلسوزی و مهربانی نسبت به مردم، ۴۰ سال ایستادن در راه و خطی که در آن ادب و معرفت حرف اول را میزند، چهل سال ایستادن در خطی که به تصویر کشاندن تواضع و راستی و دفاع از ارزش های اسلامی و دامنه مقاومت را گسترش دادند از این رو امیدوارم زبان هنر از این رخداد بزرگ کمال استفاده را کرده و بتوانیم مکتب سردار آسمانی را با تمام ابعاد آن گسترش دهیم.

در ادامه پوستر و فراخوان دومین جشنواره تئاتر سردار آسمانی با حضور مسئولان ارشاد و استانی استان کرمان و همچنین رضا ایرانمنش سر مزار این سردار رونمایی شد.

این جشنواره در سه بخش صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه نویسی از تاریخ ۱ تا ۶ دی ماه برگزار خواهد شد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم  اظهار کرد: وقتی حضرت امام رحلت کردند، یکی از نشریات روشنفکری آن زمان که خیلی هم ارتباط فکری با انقلاب نداشت در تیتر خود نوشت «باشکوه آمد و باشکوه رفت». امروز می توان از این تیتر این اقتباس را کرد که شهید سلیمانی باشکوه زیست، باشکوه رفت و باشکوه خواهند ماند.

وی افزود: اینگونه زندگی کردن رفتن و ماندن باشکوه سر و سیرتی دارد. خداوند یک معیت عام دارد که برای تمام هستی است و یک معیت خاص که مختص خِصیصین است؛دو ویژگی برای رسیدن به این  صفت خاص لازم است.

صالحی گفت: ویژگی اول مختص کسانی است که تقوا دارند، تقوا نه به معنای پرهیز بلکه معنای ویژه دارد که به فرموده مقام معظم رهبری ملاقات و مراقبت در حال عمل است. یعنی در عین حرکت صیانت میکند. ویژگی دوم احسان است، احسان نه تنها کار خوب انجام دادن بلکه کار خوب را خوب انجام دادن است. وقتی انسانی متقی و محسن شد معیت الهی او را فرامی گیرد که دامنه وسیعی دارد و هدایت، آرامش، شجاعت و خیلی آثار دیگری دارد که یکی از آنها عزت و شکوه است. ترکیب این دو زندگی و مرگ را باشکوه و فرد را جاودانه باشکوه می کند البته دامنه تقوای سردار را خیلی بیشتر از این میشود تشریح کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در ۴۰ سال چه کسی از شهید داعیه ای را برای منیت دیده است؟ با تمام تلاش ها منیتی نداشتند.در میدان جنگ گاهی افراد حدود الهی را فراموش می کنند، اینکه در سخت ترین عرصه های کارزار انسان حدود اخلاقی و شرعی را کنار نگذارد کار هر کسی نیست. اینکه انسان مهار نفس و حدود را رعایت کند کار راحتی نیست.ایشان ۴۰ سال در خط مقاومت بود، اینکه در خط جهاد مداوم حضور داشتند کار راحتی نیست.

وی افزود: سردار سلیمانی ملجا و پناهگاه مردم بود، مردمی بود و مردمی زیست برای همین مردم نسبت به او حس تعلق دارند. زیرا گمان می کنند که از خودشان بود.

صالحی تاکید کرد: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است. سردار با دفاع مقدس جان گرفت و امسال اولین سالگرد دفاع مقدس بدون سلیمانی است. چهلمین سال فرصت و تجربه خوبی است تا نام این چهل سال با سردار پیوند برقرار کند. بابت این جشنواره هم تمام شهرهای ایران درگیر هستند اما دو استان خوزستان و کرمان دو بال اجرایی خواهند بود.

در ادامه از سردیس شهید سردار سلیمانی ساخته صبرعلی لوایی رونمایی شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آغاز آیین رونمایی از سردیس شهید سلیمانی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..