تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهنمای خرید صندلی کامپیوتر

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  غالباً وقتی افراد مشغول درس خواندن و یا کار کردن پشت میز تحریر و یا میز کامپیوترشان می‌شوند متوجه گذر زمان نیستند و شاید ساعت‌ها در یک حالت ثابت باقی بمانند. به همین دلیل هم باید شرایط استاندارد و مناسبی را فراهم کرد تا در درازمدت مشکلاتی گریبان گیر آن‌ها نشود. در نتیجه معمولاً توصیه می‌شود که در هنگام خرید میز تحریر، میز کامپیوتر و یا صندلی کامپیوتر خود نکات بسیاری را مدنظر داشته باشید تا با کمک آن‌ها بتوانید محصولات استاندارد و مناسبی را خریداری کنید. طبیعتاً هر کدام از این وسایل دارای نکات خریدی جامع و منحصربه‌فرد هستند. به همین دلیل نیز در این مطلب با شما همراه هستیم تا به موضوع راهنمای خرید صندلی کامپیوتر بپردازیم و شما را با نکات خرید یک صندلی استاندارد و مناسب آشنا کنیم.

خرید صندلی کامپیوتر

از آنجایی که امروزه بیشتر کسب‌وکار‌ها آنلاین شده و افراد ساعات زیادی را پشت کامپیوتر‌های خود سپری می‌کنند داشتن یک صندلی کامپیوتر استاندارد و مناسب جزء اولویت‌های کار به حساب خواهد آمد. احتمالاً برای شما هم پیش آمده که وقتی مشغول کار کردن با کامپیوتر خود هستید متوجه گذر زمان نشده باشید و وقتی بعد از چند ساعت از جای خود بلند می‌شوید دچار کمردرد، پادرد و یا گردن درد شده باشید. تمامی این مشکلات ناشی از استاندارد نبودن صندلی کامپیوتر شما خواهد بود.

طبیعتاً یک صندلی کامپیوتر استاندارد باعث می‌شود که حتی بعد از آنکه ساعت‌ها در یک حالت و پشت میز کامپیوترتان نشستید مشکلاتی جدی گریبان گیر بدن شما نشده و راحتی قابل قبولی را تجربه کنید. به طور کلی باید بگوییم که یک صندلی کامپیوتر خوب باید ویژگی‌ها و مشخصه‌های بسیاری داشته باشد تا در نهایت مجموعه‌ای از این مشخصه‌ها آن محصول را به یک انتخاب ایده‌آل تبدیل نماید.

ویژگی‌های صندلی کامپیوتر خوب

همه ما به دنبال داشتن صندلی کامپیوتر راحت و استاندارد هستیم، اما شاید ندانیم که باید به سراغ چه نوع صندلی‌هایی برویم. طبیعتاً یک صندلی کامپیوتر خوب ویژگی‌ها و مشخصه‌های ثابتی دارد که هر کدام از استاندارد‌هایی پیروی می‌کنند. در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را ذکر خواهیم کرد.

ویژگی‌های ارگونومیک صندلی کامپیوتر

برای مثال یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک صندلی کامپیوتر ایده‌آل ارگونومیک بودن آن است. علم مهندسی ارگونومی باعث می‌شود که طراحی‌هایی هدفمند و با کمک ابزار و وسایلی مشخص، به داشتن محصولی منجر شوند که برای سلامت فیزیکی بدن انسان مفید باشد. طبیعتاً یک صندلی کامپیوتر استاندارد در وهله اول باید از وضعیت فیزیکی بدن شما مراقبت کند. به طور کلی بهتر است که در زمان خرید و انتخاب صندلی کامپیوتر به دنبال مدل‌هایی باشید که اندام و قد شما با آن‌ها تناسب داشته باشد. با این کار در زمان نشستن راحت‌تر هستید و پا‌ها و کمرتان در ارتفاع خوب و درستی قرار خواهند گرفت.

علاوه بر این یک صندلی کامپیوتر مناسب باید پشتی محکمی همراه با انحنای مناسب s شکل داشته باشد تا از گودی کمر و همین‌طور ستون فقرات شما محافظت کند. با این کار در درازمدت دیگر دچار کمردرد و یا خطرات جدی ستون فقرات نخواهید شد. علاوه بر این، خستگی نیز دیرتر به سراغتان خواهد آمد.

در این میان بد نیست اشاره کنیم که بهتر است به سراغ صندلی‌هایی بروید که یک پشتی استاندارد با ارتفاع و پهنای ۱۸ و ۳۳ سانتی‌متری باشد تا بتواند از مهره‌های کمری شما در ناحیه ستون فقرات محافظت کند. با این ویژگی‌های موجود در صندلی کامپیوتر می‌توانید از سلامت و خسته نشدن کمر خود اطمینان خاطر حاصل کنید.

مسئله دیگری که باید در رابطه با طراحی ارگونومیک صندلی کامپیوتر خود در نظر داشته باشید زاویه کمر است. به طور کلی در زمان نشستن بر روی صندلی کامپیوتر کمر شما نباید در زاویه ۹۰ درجه قرار بگیرد. اصولاً بهترین زاویه برای آنکه فشار کمتری به کمر شما وارد شود چیزی بین ۱۰۵ تا ۱۱۰ درجه است. در چنین زاویه‌ای می‌توانید در مدت زمان بیشتری پای کامپیوتر بنشینید و احساس خستگی هم نداشته باشید.

علاوه بر این بهتر است که طول و عرض نشیمنگاه صندلی کامپیوتر شما چیزی در حدود ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر باشد و شیب کف آن نیز قابلیت تغییر از ۱ تا ۵ درجه را داشته باشد. تمامی این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که فشار وارد شده بر روی ران‌ها کنترل شده و در حالت استاندارد قرار بگیرد.

قابلیت تنظیم صندلی کامپیوتر

یکی دیگر از ویژگی‌های یک صندلی کامپیوتر ایده‌آل آن است که از قابلیت تنظیم صندلی برخوردار باشد. به طور کلی می‌توان گفت که تقریباً تمامی صندلی‌های کامپیوتر و اداری که به تازگی تولید شده و روانه بازار می‌شوند این ویژگی را دارند. اما نکته‌ای که وجود دارد چگونگی تنظیمات صندلی است. توصیه ما این است که در زمان خرید صندلی کامپیوتر به سراغ مدل‌هایی بروید که حداقل ۵ تنظیم داشته باشند. امروزه در بازار مدل‌هایی از صندلی کامپیوتر وجود دارد که حتی تا ۱۴ تنظیم را نیز شامل می‌شوند.

باید بگوییم صندلی‌هایی که از قابلیت تنظیم برخوردار هستند ویژگی‌هایی همچون تنظیم پشتی کمر، عرض و ارتفاع بازو، عرض و ارتفاع پشت صندلی، زاویه صندلی و کنترل شیب دارند و تمامی این مسائل می‌توانند در راحت‌تر و متناسب‌تر بودن صندلی کامپیوتر تأثیرگذار باشد.

قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی کامپیوتر

احتمالاً تا به حال برایتان پیش آمده که بر روی یک صندلی کامپیوتر با ارتفاع نامناسب بنشینید و احساس کنید که هیچ کنترلی بر روی کامپیوتر و میز کار خود ندارید. دلیل این امر هم کاملاً مشخص است، چراکه شما برای داشتن تسلط کامل بر روی میز باید در ارتفاع استاندارد و متناسب با قد خود قرار بگیرید.

به همین دلیل هم داشتن صندلی کامپیوتر با قابلیت تنظیم ارتفاع می‌تواند به عنوان یک مزیت به حساب آید. به طور کلی ارتفاع سطح نشیمن‌گاه از زمین و ارتفاع زیردستی‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های صندلی‌های کامپیوتر به شمار می‌آیند. در این حالت امکان آن وجود دارد که صندلی با بالا آمدن روی یک اهرم به بالا یا پایین انتقال پیدا کند. این نوع از صندلی‌ها در زمان نشستن فرد، به طور خودکار پایین می‌آیند. در نتیجه شما باید بعد از نشستن بر روی صندلی ارتفاع مناسب را تعیین کنید. برای تعیین ارتفاع مناسب صندلی بهتر است که پای خود را بر روی زمین صاف نگه دارید تا گردش خون در بدن به شکل مناسب و مطلوبی صورت بگیرد.

روکش صندلی کامپیوتر

یکی دیگر از ویژگی‌های صندلی کامپیوتر آن است که جنس روکش آن مانع تعریق زیاد می‌شود. به طور کلی بهتر است به سراغ صندلی‌هایی بروید که مقاومت بالا و توانایی جذب رطوبت دارند. اگر جنس روکش صندلی کامپیوتر شما چرمی است باید دارای شیار‌هایی باشد تا جریان هوا به خوبی صورت گرفته و مانع افزایش دما و یا تعریق گردد.

منبع:برترینها

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهنمای خرید صندلی کامپیوتر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..