تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خیابان امام گرگان تبدیل به پیاده‌راه می‌شود

به گزارش خبرآنلاین از گرگان : عبدالرضا دادبود ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به ادامه‌دار بودن بیماری کرونا اظهار داشت: با همکاری و هماهنگی سایر بخش‌ها، موضوعات و اقدامات لازم را در محله‌های مختلف شهر اجرا می کنیم. چون پایان کرونا مشخص نیست تلاش کردیم سازوکارهایی فراهم کنیم تا خدمات شهرداری به صورت غیرحضوری قابل انجام باشد و بخش زیادی از این خدمات تا عید غدیر رونمایی می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین اقدام ما شهروند سپاری است و مردم می‌توانند به‌صورت غیرحضوری خدمات شهری از جمله صدور پروانه را دریافت کنند.

شهردار گرگان با اشاره به جهش ۱۰۰ درصدی بودجه این شهر گفت: افزایش بودجه از ۳۰۰ میلیارد تومان به ۶۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری گرگان کار سنگینی است با این حال امیدواریم بتوانیم امسال این بودجه را محقق کنیم و پایه بودجه شهرداری را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری گرگان نسبت به شهرداری‌های همتراز تفاوت‌هایی دارد، گفت: یکی از علت‌های آن به میزان مالیات بر ارزش افزوده‌ای برمی‌گردد که به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود. سال گذشته ۲۶ میلیارد تومان از مالیات بر ارزش افزوده سهم داشتیم در حالی که برخی شهرها از جمله شهرداری یزد ۲۵۰ میلیارد تومان دریافتی داشت. دلیل این است که ما استان یا شهر صنعتی نیستیم و برای همین سهم ما از مالیات بر ارزش افزوده کمتر از جاهای دیگر است.

دادبود خاطرنشان کرد: امسال از نظر اقتصادی به علت شیوع کرونا، وضعیت خاصی وجود دارد و از طرفی در دی ماه که بودجه را پیشنهاد دادیم کرونا نبود، با این حال تلاش می‌کنیم با تقسیم کار، بودجه را محقق کنیم.

شهردار گرگان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های امسال ما توجه بیشتر به محلات ۹۴گانه گرگان است گفت: سال گذشته اولویت‌بندی خدمات در محلات گرگان را مطالعه و بررسی کردیم و در حال اجرای طرح هستیم خدمات را براساس نیاز و نگاه مردم در محله‌های مختلف ارائه دهیم. برخی از این خدمات هزینه‌بر و زمان‌بر است و برخی به فوریت و برخی نیز به زمان یک ساله نیاز دارد.

وی در ادامه به آخرین وضعیت اجرای برخی پروژه‌های شهر گرگان از جمله شهربازی اشاره کرد و افزود: این پروژه با قوت شروع شده و به رغم مشکلاتی که در ماه‌های اخیر برای فعالیت‌های عمرانی وجود داشت، در حال کار است. اتفاقات خوبی در جذب سرمایه‌گذار رخ داده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد پروژه براساس زمان‌بندی پیش خواهد رفت.

شهردار گرگان گفت: امیدوارم تا دو سه هفته آینده کار خرید تجهیزات را به نتیجه برسانیم و در بخش عمرانی نیز مشکل خاصی نداریم. برای این پروژه ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز داریم.

وی به اجرای طرح پیاده راه خیابان امام خمینی(ره) شهر گرگان هم اشاره و بیان کرد: این پروژه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و شامل کف‌سازی، اجرای مبلمان، تعویض چراغ‌ها و تیرهای برق، ساماندهی بدنه و غیره است. مطالعات این پروژه از سال ۹۷ شروع شده و امسال اجرا می‌شود.

دادبود درباره ساماندهی ورودی شرقی گرگان هم گفت: مطالعات تمام شده و در شورای ترافیک است. پروژه بزرگی است که امیدواریم بخش‌هایی از آن را امسال اجرا کنیم. اجرای این پروژه ۸۰ میلیارد تومان هزینه دارد که امسال ۱۵ میلیارد تومان هزینه خواهیم کرد. جداسازی کند راه از تندراه، احداث تقاطع و یوترن‌ها در بخش های مختلف برای کنترل ترافیک، بازگشایی چند مسیر و غیره از اقداماتی است که در این پروژه اجرا خواهدشد.

وی عنوان کرد: بهره‌برداری از پارک شطرنج در دهه ولایت، احداث پارک خطی لادن، پارک اوزینه، پارکینگ جدید اتوبوسرانی در بلوار خلیج گرگان، پروژه تفریحی میدان بسیج و اصلاح زیرگذر عابرپیاده، نصب تصاویر سرداران شهید در بلوارهای شهر گرگان، ادامه عملیات اجرایی بازار موزه هفت و غیره از دیگر اقدامات شهرداری گرگان است.

48




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خیابان امام گرگان تبدیل به پیاده‌راه می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..