تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سوال‌های شرعی خود را درباره «احکام نفقه» در اینجا مطرح کنید

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نفقه با یکی از سبب‌های سه‌گانه‌ زوجیت، قرابت و مالکیت بر انسان واجب می‌شود؛ بنابراین پرداخت نفقه به همسر (زن) به سبب زوجیت، فرزندان (و فرزندان آن‌ها) و پدر و مادر به سبب قرابت و حتی حیوانات خانگی به سبب مالکیت بر انسان واجب است.

اهمیت این امر باعث شده موضوع سوال‌های شرعی این هفته را در همین باب مطرح کنیم؛ اینکه نفقه بر اساس چه معیار شرعی پرداخت می‌شود؟، آیا فرد از نظر شرعی می‌تواند از پرداخت نفقه امتناع کند؟، در چه زمانی پرداخت نفقه از گردن فرد ساقط می‌شود؟ و ناشزه کیست و به چه دلیلی نفقه به او تعلق نمی‌گیرد؟

بیشتر بخوانید

شما مخاطبان محترم می‌توانید دیگر سوال‌های خود در زمینه احکام و مسائل شرعی مربوط به «نفقه» را در بخش نظرات همین گزارش مطرح کنید.

پاسخ سوال‌های شما روز جمعه (۲۰ مرداد) با توجه به فتوای مراجع تقلید در سایت باشگاه خبرنگاران جوان منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سوال‌های شرعی خود را درباره «احکام نفقه» در اینجا مطرح کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..