تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گلایه رئیس صنف عکاسان سینما از بی توجهی‌ها/ چرا فیلم فرزاد موتمن از اکران رانده شد؟

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته شصت و هشتمین قسمت از برنامه سینمایی «هفت» با حضور علی نیک رفتار و مجید امانی زاده (از اعضای صنوف سینمایی)، محمدرضا مقدسیان و پویا نبی (کارشناس و کارگردان فیلم کوتاه) و فرزاد موتمن کارگردان فیلم سینمایی «سراسر شب» روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

مهمترین مشکل صنوف سینمایی امنیت شغلی است

در اولین میزگرد این هفته برنامه هفت، علی نیک رفتار رئیس انجمن صنفی عکاسان سینما گفت: اهمیت و موضوع اصلی ما امنیت شغلی است و تمام تلاش صنف ما در این جهت است که بتوانیم این مشکل را حل کنیم؛ تا جایی پیش رفتیم که بعضی از اعضای ما دچار مشکلات عدیده خانوادگی شده اند. وقتی بحث امنیت شغلی مطرح می‌شود، موارد روانی، مالی و ... درمیان است.

او افزود: بزرگترین مشکل ما استفاده از عکاسان غیر عضو صنف در پروژه هاست. خیلی از دوستان عزیز در جا‌هایی دخالت‌هایی می‌کنند که ربطی به آن‌ها ندارد. به عنوان نمونه منشی صحنه عکاس معرفی می‌کند! شاید به این خاطر که مدیریت آن پروژه به نقش عکس واقف نیست. سال گذشته ۳۵ اثر تولید شد که در هیچ کدام از آن‌ها از صنف ما فردی به عنوان عکاس حضور نداشت.

مجید امانی زاده  رئیس انجمن صنفی دستیاران و مدیران تدارکات سینما هم در ادامه گفت: مشکل اصلی ما مشکل رفاهی است. وقتی اسم تدارکات به گوش آدم‌هایی که خارج از سینما هستند می‌رسد، فکر می‌کنند تدارکات آوردن چایی و ... است. تدارکات سه بخش دارد؛ ولی صنف تدارکات در اصل کارش مهیا کردن زمینه تولید است.

«سراسر شب» با فضای سینما همراه نبود و از اکران رانده شد!

در میزگرد دوم برنامه سینمایی هفت که با حضور فرزاد موتمن کارگردان فیلم‌سینمایی سراسر شب برگزار شد، در مورد علت اکران نشدن این فیلم سینمایی بعد از دو سال صحبت‌هایی صورت گرفت. این‌کارگردان پیشکسوت در مورد اکران نشدن فیلمش بعد از دو سال معتقد بود، چون این فیلم با فضای سینمای ایران فرق دارد، برای اکران با مشکلاتی مواجه شده کرده است.

موتمن در ادامه عنوان کرد: این فیلم کمدی نیست؛ از نوع درام‌های اجتماعی که سینمای ایران به آن عادت کرده هم نیست. پس مهجور باقی می‌ماند. در صورتی که باید بدانیم سینمای هر کشوری به فیلم‌های مختلف نیاز دارند. درست است که این نوع فیلم‌ها جریان اصلی سینمای ما نیستند، ولی یادمان باشد که این همان شیرازه است که کتاب را نگه می‌دارد و باید به این سبک فیلم سازی احترام گذاشت.

بعضی از نویسنده‌ها روی سریال‌های ترکیه ای را سفید کرده اند!

طبق روال هر هفته میز رسانه برنامه هفت هم به بررسی برخی اخبار مهم سینمایی با حضور عباس گل و آرش فهیم به میزبانی پژمان کریمی پرداخت. کارشناسان رسانه از وضعیت شبکه نمایش خانگی و تبدیل شدن آن به حیاط خلوت گلایه کردند و معتقد بودند برخی از نویسنده‌ها روی سریال‌های ترکیه ای را سفید کرده اند.

یکی از مشکلات فیلم‌های کوتاه مضمون زدگی آن است

میزگرد بعدی برنامه هفت، به معرفی و بررسی فیلم کوتاه «خواب گردها» ساخته پویا نبی با حضور محمدرضا مقدسیان پرداخت. مقدسیان کارشناس فرهنگی‌ در مورد شرایط ساخت فیلم کوتاه در ایران و ویژگی‌های فیلم کوتاه «خواب گردها» گفت: یکی از ویژگی‌های مهم خواب گرد‌ها نسبت به سایر فیلم‌های کوتاه غلبه نقش کارگردان و عوامل فیلم بر دیگر مقوله هاست. این فیلم در فضایی ساخته شده که با عنوان فضای سیال ذهن مطرح است. در سینمای بلند داستانی کسی که این شکل از سینما را دنبال می‌کند، بهرام توکلی است. در عرصه فیلم کوتاه مسئله‌ای که با آن رو به رو هستیم این است که فیلم‌های کوتاه غالباً مضمون زده هستند؛ یعنی به بخش فیلمنامه معطوف می‌شوند اما همه می‌دانیم که سینما با تصویر با مخاطب صحبت می‌کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گلایه رئیس صنف عکاسان سینما از بی توجهی‌ها/ چرا فیلم فرزاد موتمن از اکران رانده شد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..