تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بزرگترین انجمن رایانه‌ای جهان، جدیدترین دشمن فناوری تشخیص چهره

بزرگترین انجمن رایانه‌ای جهان، جدیدترین دشمن فناوری تشخیص چهرهبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بزرگترین انجمن متخصصان محاسبات در جهان خواستار تعلیق فوری استفاده خصوصی و دولتی از فناوری‌های تشخیص چهره به دلایل فنی و اخلاقی شد. انجمن محاسبات ماشینی که تقریبا بیش از صد هزار عضو دانشجو و حرفه‌ای دارد، روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اظهار داشت که فناوری نظارت مغرضانه است و نمی‌توان با اطمینان از روشی استفاده کرد که بر روی جمعیت‌های آسیب‌پذیر تأثیر منفی نگذارد.

بیشتر بخوانید

کمیته سیاست‌گذاری این گروه در بیانیه‌ای گفت: این فناوری غالباً نتایجی را در پی دارد که نشانگر تعصب روشن بر اساس قومیت، نژاد، جنسیت و سایر ویژگی‌های انسانی قابل تشخیص توسط سیستم‌های رایانه‌ای است. تعصب و تأثیرات آن از نظر علمی و اجتماعی قابل قبول نیست.

این انجمن اذعان داشت که فناوری تشخیص چهره می‌تواند خوش‌خیم یا سودمند باشد، اما گفته می‌شود استفاده از آن اغلب حقوق اساسی انسانی و قانونی افراد را در خصوص حریم خصوصی، اشتغال، عدالت و آزادی شخصی به خطر انداخته است. این انجمن از سیاست‌گذاران آمریکایی خواسته است تا از تدوین استاندارد‌های قانونی برای صحت، انصاف و پاسخگویی، از تعلیق فناوری تشخیص چهره حمایت کنند. اعتراضات در سراسر ایالات متحده علیه خشونت پلیس و تبعیض نژادی باعث شده است که محققان و گروه‌های آزادی مدنی با مردم عادی هم‌صدا شوند و خواستار بررسی بیشتر عمومی و کنترل دقیق فناوری‌های نظارتی از جمله شناخت چهره شده‌اند، که منتقدان می‌گویند تعصبات انسانی را تشدید می‌کند و به آزادی‌های قانون اساسی در قبال مردم تجاوز می‌کند.

بزرگترین انجمن رایانه‌ای جهان، جدیدترین دشمن فناوری تشخیص چهره

در پایان سال ۲۰۱۹، محققان مؤسسه ملی استاندارد و فناوری و آژانس وزارت بازرگانی آمریکا دریافتند که الگوریتم‌های تشخیص چهره این سیستم دارای نقص‌هایی است که باعث می‌شود افراد زیادی به اشتباه در جا‌های مختلف دستگیر شوند و حقوقشان ضایع شود. انجمن ماشین‌های حسابگر از سازمان‌ها و شرکت‌ها درخواست کرده است تا برای استفاده از این سیستم اخطار یا قانونی صادر کنند.

IBM، آمازون و مایکروسافت در ماه جاری محدودیت‌های گسترده‌ای در فروش ابزار‌های تشخیص چهره خود اعلام کردند و خواستار تنظیم یک قانون فدرال از این طریق شدند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بزرگترین انجمن رایانه‌ای جهان، جدیدترین دشمن فناوری تشخیص چهره»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..