تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزانه ۹۶ تن مصرف مرغ در استان اردبیل داریم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، نوبخت اژدری خاطرنشان کرد: ما نه تنها نیاز داخل استان را از طریق تولیدات تولیدکنندگان استانی تامین می‌کنیم بلکه مازاد ولید به استان‌های آذربایجان شرقی و تهران ارسال می‌شود.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: افزایش قیمت به هیچ وجه کار عمدی تولیدکنندگان در امر جوجه‌ریزی نیست و تلفات اخیر در جوجه‌های یکروزه هیچ تاثیری در افزایش قیمت مرغ نداشته است.

اژدری بیان کرد: تولیدکنندگان ما با تلاشی مضاعف در سنگر تولید هستند و هم اکنون ۵۰۰ واحد مرغ گوشتی و تخم‌گذار با ظرفیت ۱۰ میلیون قطعه تولید فعالیت‌شان را انجام می‌دهند.

وی افزود: در حال حاضر سه میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه مرغ گوشتی و مادر در سالن‌های پرورش استان موجود است.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل جهاد کشاورزی را متولی امر تولید اعلام کرد و گفت: با تامین نهاده‌های دامی و سیاست‌های کنترلی و نظارتی سازمان صمت امیدواریم قیمت مرغ و تخم مرغ در استان پائین آمده و بخشی از دغدغه‌های مردم رفع شود.

اژدری در پایان اظهار کرد: ۷۵ میلیون قطعه مازاد تولید جوجه یکروزه را در این استان شاهد هستیم که صادرات آن به کشورهای همسایه به ویژه آذربایجان، عراق و ارمنستان انجام می‌شود.

مرغ و تخم مرغ هنوز به قیمت واقعی نرسیده است.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مرغ و تخم مرغ هنوز در بازار به قیمت واقعی نرسیده و بیشتر مربوط به نرخ سال ۹۷ است.

 اظهار کرد: تنها اقلامی که در این دو سال افزایش قیمتی نداشته مرغ و تخم مرغ است که ستاد تنظیم بازار بدون توجه به این امر قیمت‌گذاری جدید را مسکوت گذاشته است.

وی با بیان اینکه اکثر تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ در این دو سال متضرر شده‌اند، خاطرنشان کرد: ما کمبودی در تولید مرغ و تخم مرغ در استان نداریم و افزایش قیمت اخیر به خاطر تخصیص نیافتن به موقع ارز دولتی برای تامین نهاده‌های دامی است.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: هنوز در تامین ارز دولتی با مشکلاتی روبرو هستیم که امیدواریم به سرعت با تامین ارز دولتی سهمیه استان اردبیل در نهاده‌ها تامین و به مقصد این استان حمل شود.

اژدری تصریح کرد: از طریق مسئولان استانی موضوع به وزارت جهاد کشاورزی انعکاس یافته تا با تامین به موقع نهاده‌های دامی تولیدکنندگان نسبت به جوجه‌ریزی اقدام کرده و از التهاب بازار در ماه‌های آینده کاسته شود.

وی ادامه داد: در سه ماهه اول امسال وضعیت جوجه‌ریزی و تولید ما مطلوب بوده و در تیرماه در صورت تامین شدن نهاده‌های دامی جلوی کاهش جوجه‌ریزی گرفته شده و افزایش قیمت نیز تا حدی فروکش خواهد کرد.

معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: البته در اردبیل قیمت مرغ نسبت به کشور تا یک هزار و ۵۰۰ تومان کمتر بوده و هم اکنون قیمت مرغ ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان در بازار تعیین شده و عرضه آن انجام می‌شود.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزانه ۹۶ تن مصرف مرغ در استان اردبیل داریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..