تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماموریت رادیو معارف شبهه زدایی از اعتقادات به همراه صیانت از اصل رسانه است

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی در مراسم بیست و دومین سالگرد افتتاح رادیو معارف ضمن تشکر از کسانی که برای برافراشته شدن پرچم دین و اندیشه نبوی و شریعت علوی تلاش می‌کنند،اظهار کرد:ما در دوران تاریخ شاهد جنگ حق و باطل بیشماری بوده ایم و آنچه کار ما را متمایز کرده تغییر رویه‌ای است که معمولا در برهه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

معاون صدای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز رسانه محل جدی برای کارزار واقع شده است. تکلیف و مسئولیت ما بسیار سنگین است و جریان باطل از ظرفیت رسانه استفاده می‌کند. دشمنان اساسا پارادایم مدیریتی خود را در این عرصه بر روی عنصر رسانه سوار کرده اند.

وی همچنین به تلاش دشمنان به خصوص در دو دهه اخیر اشاره کرد و گفت: بسیاری از تحولات در جهان ریشه در همین استفاده حداکثری دشمن از رسانه داشته است و هر چه پیش می‌رویم عرصه‌های این نبرد پیچیده‌تر، دقیق تر و هجمه‌ها و ضربه‌ها کاری‌تر می‌شود تا جایی که بسیاری از تحولات خود را در دنیا رقم می‌زنند و با استفاده از ظرفیت رسانه به اهداف خود می‌رسند؛ این ظرفیتی است که دشمن به وجود آورده و خود در آن نقش داشته است.

شاه آبادی در ادامه این نشست گفت: شما به عنوان کسانی که در این عرصه تلاش دارید می‌دانید خود صدا و سیما در سال‌های آخر کانون این هجمه واقع شده و این مجموعه (صدا و سیما) به عنوان نهاد تاثیرگذار جایی که پرچم در دست گرفته و از حریم ولایت و اندیشه دینی حمایت می‌کند با تمام وجود به مدل‌های مختلف به آن حمله شده است.

کارایی این مجموعه اگر از بین برود بسیاری از رشته‌هایی که در کشور بر روی مبانی اصیل و اصولی استوار است را متزلزل خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: دشمن در صورت اختلال در صدا و سیما ده‌ها قدم به جلو برداشته و عرصه نبرد به نَوَرد این افکار تبدیل شده است و اگر این سیستم مختل شود دشمن کار خود را می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به فضای مجازی اشاره کرد که امروزه محل بسیاری از هجمه‌ها و .. واقع شده است. ما پرچمی را نگه داشتیم که با نگه داشتن این پرچم یک جریان در کشور و یک اصلی در کشور نگهداری می‌شود و به محض آسیب آن، مولفه‌های دیگر هم آسیب خواهد دید.

 شاه آبادی نقش رادیو معارف را در شبهه زدایی اعتقادی مهم دانست و گفت: یکی از مهمترین منفذ‌ها ایجاد شبهات اعتقادی و دینی است. ما در کشور دینی و اسلامی هستیم که باور‌های دینی خاصی داریم. این شبهات و تزلزلی که ایجاد می‌شود به یکباره همه این آورده‌ها و داشته‌های آن را مضمحل می‌کند. رادیو معارف یکی از وظایفش مبارزه با این شبهات است و در کنارآن ماموریت صیانت از اصل رسانه کمک به اعتقادات دینی مردم و خانواده‌هاست.

وی عنوان کرد: ما معتقدیم مخاطبان رادیو معارف آحاد مردم است نه قشر خاص همه همکاران بدانند که یک به یک این فعالیت‌ها موجب راهبری افراد خواهد بود و کارآمدی آن را افزایش می‌دهد.

شاه آبادی گفت: همه برنامه‌های رسانه ملی باید معطوف به این عنصر باشد که ما در یک خلاء برنامه تولید نمی‌کنیم و در فضای خلاء نیستیم. آن زمانیکه ماشرایط بدون رقابت را داشتیم، گذشته است. امروز واقعا داستان از رقابت گذشته و الان دشمن وجود دارد. عرصه رقابت نیست عرصه جنگ است و همه اندیشه‌ها محل هجمه است و یک سبک زندگی دیگری برای کشور طراحی شده که هر لحظه خودش را به نحوی به همه نشان می‌دهد.

معاون صدای رسانه ملی همچنین یادگیری سبک زندگی اسلامی را مهم دانست و گفت: ما خودمان مدعی مدل سبک زندگی خاصی هستیم و دین و شریعت و اسلام خودش ادعای سبک زندگی خاص دارد و امروز یک چشم انداز عالی را می‌بینیم به طوریکه مقام معظم رهبری برای ما دستیابی به تمدن نوین اسلام را فرمان داده است. ابزار رسیدن به تمدن نوین، رسانه است و زمانی این تمدن نوین صورت می‌گیرد که آحاد مردم با این حوزه ارتباط بگیرند و هرچه که با نگاه مردم برگردد جای رسانه در آن حوزه یک جای بی بدیل است. ما در حال جنگ هستیم و قواعد جنگ را باید بدانیم و تجهیزات آن را داشته باشیم. آرایش نظامی آن مهم است تک تک رفتار شما واکنش دارد.حرکت کوچک مثلا یک تهیه کننده می‌تواند بسیاری از داشته‌های مارا به دشمنان لو دهد.

شاه آبادی ماموریت رادیو معارف را مهم دانست و گفت: ماموریتی که به رادیو معارف داده شده است بسیار مهم تر از رسانه‌های دیگر است ولی هدف یکی است.

وی ادامه داد:دشمن معلوم است و راه مشخص است ولی ابزار ما متفاوت است مخاطب شما در رادیو معارف از شما انتظار دیگری دارد اگر کلامی از این گوینده بشنود و این کلام ریشه در اعتقادات این تیم عملیاتی نداشته باشد اثر بخش نخواهد بود ما باید مبتنی بر باور‌های خودمان عمل کنیم و کمی و کاستی‌ها را در بین خودمان حل کنیم و بدانیم که در یک پیکاری قرار گرفته ایم که در این نقشه پازل، رادیو معارف نقش آفرینی خاص خود را دارد.

هجمه دشمن به اعتقادات و باور‌ها و منویات دینی ملت چیزی است که سلاح رسانه باید با ابزاری که رادیو معارف برای آن تعریف شده است با آن بجنگد.

وی جایگاه قم را در مسائل علمی و فقهی مهم ارزیابی کرد و گفت: در قم مستقر هستید و به مدد پشتوانه عملی و علمی آن رادیو باید بتواند کار را پیش ببرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماموریت رادیو معارف شبهه زدایی از اعتقادات به همراه صیانت از اصل رسانه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..