تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیین معارفه رئیس جدید «حوزه هنری» برگزار شد/ سرهنگی: هرکه برای ادبیات انقلاب کار کند، برادرش هستیم

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، آیین تکریم رئیس سابق و معارفه رئیس جدید «حوزه هنری» سازمان تبلیغات اسلامی، امروز یکشنبه (۸ تیرماه) برگزار شد.

پیش از آغاز رسمی این مراسم مهمانان شرکت‌کننده در برنامه با حضور در مزار شهدای محوطه حوزه هنری با شهدای انقلاب و دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

سرهنگی: هر کس برای انقلاب کار کند، ما برادرش هستیم

مرتضی سرهنگی از نویسندگان شاخص ادبیات دفاع مقدس در این مراسم گفت: اعتماد مردم به حوزه هنری یک ثروت ابدی برای این سرزمین است. ما اجازه نداریم از این ثروت کم کنیم و به کشورمان ضرر بزنیم. برای همین هر کس برای ادبیات و انقلاب و جنگ کار کند، ما برادرش هستیم.

جهت‌دهی آینده فرهنگی کشور در «حوزه هنری»

محمد علی رجبی دوانی هنرمند نگارگر و از مدرسان برجسته حوزه نقاشی هم در ادامه با اشاره به نقش حوزه هنری در جریان فعالیت‌های فرهنگی و هنری انقلاب توضیح داد: حوزه اندیشه و هنر اسلامی نام اول مجموعه حوزه هنری بود؛ اما بعد گروهی از هنرمندان تجسمی دور هم جمع شدند و از آقای سلحشور و دوستانشان دعوت کردند تا در اینجا مشغول به کار شوند. ما از همان ابتدا برای نامگذاری این مجموعه «حوزه اندیشه و هنر و اسلامی» را انتخاب کردیم که اول معتقد به انقلاب اسلامی باشد و بعد آثاری متناسب با انقلاب تولید کند. اینجا باید مرکزی باشد که برای آینده هنر کشور جهت دهی کند.

این مدرس گفت: جای تأسف داشت که این فضا بعد‌ها تبدیل به یک مجتمع اداری شد. موضوعی که باعث شد بسیاری از نیرو‌های اولیه و هنرمند از آن بی‌بهره باشد. ما باید یک بار دیگر برگردیم به آنچه که هنر می‌خواهد. هنری که باید در جهت انقلاب و نیک نفسی باشد. هنری که اداری باشد، قطعاً از بالا به پایین برای آن دستور می‌رسد و این اصلاً شایسته نیست.

حدادعادل: حوزه هنری نیرو‌های انقلابی بسیاری را تربیت کرد

در ادامه این مراسم غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: حوزه هنری از نخستین فرزندان انقلاب اسلامی است. در دی ماه ۵۷ که احتمال پیروزی انقلاب اسلامی قوت گرفته بود، همه به فکر بودند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی چه باید کرد. در آن زمان می‌شنیدیم تدبیری برای امور هنری پس از انقلاب اسلامی جوانه زده است. حوزه هنری نیرو‌های انقلابی بسیاری را تربیت کرد و خود را به عنوان مرکز هنری تربیتی معرفی کرد.

او افزود: هنر ازلی است و از سرشت بشر جدا نیست. خدا هم جمیل و جمال است. انسان از هنر جدا نیست و خود خدا هم کارهایش را هنری انجام داده است. خدا برای تبلیغ حقیقت خود زبان هنر را بهترین ابزار و روش دانسته است. انسان هم بدون هنر چه به صورت فردی و چه اجتماعی نمی‌تواند زندگی کند. کمتر آدمی را می‌بینید که در ۲۴ ساعت برای خود یک حال هنری نداشته باشد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: هر جامعه‌ای به هنر نیاز دارد. همانطور که به آب و غذا و بهداشت و سوخت نیازمند است، به هنر هم نیاز دارد. انقلاب اسلامی از حوزه هنر آسیب پذیر است. آسیب دیده ایم و داریم آسیب می‌بینیم. موسیقی‌های زیرزمینی و سریال‌هایی که از مجاری غیر مجاز دیده می‌شوند، هشداری برای ماست. باید در عرصه هنر یک جهش تولید داشته باشیم و جهش تولید را به اقتصاد خلاصه نکنیم. همه باید قبول کنیم همه افراد جامعه مثل ما فکر نمی‌کنند. باید برای همه آثار هنری تولید کنیم و تمام آثار باید سالم باشند. حوزه‌های علمیه باید به کمک حوزه هنری بیایند تا ابهامات و بلاتکلیفی‌های بخش‌های هنری برطرف شود.

گفتنی است در پی حکم حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محسن مؤمنی‌شریف پس از ۱۰ سال سکان ریاست حوزه هنری را به محمدمهدی دادمان واگذار کرد.

ادامه دارد...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیین معارفه رئیس جدید «حوزه هنری» برگزار شد/ سرهنگی: هرکه برای ادبیات انقلاب کار کند، برادرش هستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..