تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هوش مصنوعی فرایند نقاشی هنرمندان بزرگ را شبیه‌سازی می‌کند

امروزه فرایند خلق یک اثر هنری قدیمی سوالی بزرگ در ذهن بسیاری از علاقمندان به هنر است، اما متاسفانه تا پیش از این امکان بازگشت به گذشته و دیدن سبک نقاشی از روی دست افرادی نظیر ون‌گوک یا مونت وجود نداشت. حال محققان حوزه‌ی هوش مصنوعی در دانشگاه MIT موفق شده‌اند تا به کمک یادگیری ماشین، سیستمی را طراحی کنند که قادر است فرایند طراحی سوژه‌های مختلف روی بوم را از ابتدا شبیه‌سازی کند. این سیستم که Timecraft نام دارد، قادر است با جزئيات بالایی به شبیه‌سازی فرایند نقاشی پرداخته و حتی جاهایی از بوم را که نقاش با استفاده از قلم مو، خطوطی را اضافه کرده، نمایش دهد. فرایند کار این هوش مصنوعی به این گونه است که ابتدا با استفاده از ۲۰۰ ویدیوی تایم‌لپس، فرایند نقاشی دیجیتال و آبرنگ به‌عنوان دیتای آموزشی در اختیارش قرار داده می‌شود. پس از ایجاد یک شبکه‌ی عصبی موسوم به کانولوشنال، فرایند تفکیک و شبیه‌سازی نقاشی هدف به‌صورت برعکس براساس آموزش‌ها آغاز می‌شود. 

هرچند نتایج کار فاصله‌ی زیادی با حالت ایدئال دارد، اما همچنان شاهد نتایج رضایت‌بخشی هستیم. تایم‌کرفت از تست‌های بنچمارک موجود عملکرد بهتری دارد، به‌صورتی که در ۹۰ درصد موارد بسیار بهتر عمل می‌کند. فرایند کار این الگوریتم به اندازه‌ای خوب است که در زمان خلق یک اثر هنری که با استفاده از آن آموزش یافته، بیش از نیمی از افراد را فریب می‌دهد، به‌طوریکه این افراد تصور می‌کنند که نقاشی مدنظر نسخه‌ی اصلی است و توسط هوش مصنوعی ایجاد نشده است. 

توسعه‌دهندگان این الگوریتم اعلام کرده‌اند که کد آن را در آینده‌ی نزدیک دردسترس عموم قرار می‌دهند تا تمامی افراد قادر باشند خود این فرایند را آزمایش کنند. در کنار بررسی فرایند نقاشی توسط بزرگان این هنر، استفاده از این الگوریتم می‌تواند در حوزه‌ی آموزش نقاشی توسط افراد تازه‌کار نیز مورد استفاده قرار گیرد. هرچند هنوز فاصله‌ی زیادی تا ایجاد یک نقاش دیجیتال چیره‌دست داریم، اما دانشمندان به دستاوردهای خوب دست پیدا کرده‌اند و انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد ظهور هوش مصنوعی با قابلیت خلق آثار هنری ارزنده باشیم. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هوش مصنوعی فرایند نقاشی هنرمندان بزرگ را شبیه‌سازی می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..