تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نیروهای آمریکایی از آلمان به کجا می روند؟

خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ ۱۵ ژوئن از تصمیم خود برای کاهش شمار نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان به میزان ۱۰ هزار تن خبر داد، مگر اینکه برلین به تعهدات مالی خود به ناتو عمل کند. از تمام کشورهای عضو ناتو انتظار می‌رود -اما الزامی وجود ندارد- که دست‌کم دو درصد از تولید ناخالص داخلی خودشان را روی تدابیر دفاعی هزینه کنند. آلمان سال گذشته ۱.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به امور نظامی اختصاص داد.

با اجرای تصمیم ترامپ، حدود ۲۵ هزار نیرو در آلمان باقی می‌مانند. با این حال، ژنرال جفری هاریگیان، فرمانده نیروهای هوایی آمریکا در اروپا ۱۸ ژوئن تاکید کرد که او هیچ نوع اطلاعات خاصی در رابطه با استقرار دوباره نیروها دریافت نکرده است.

در همین حال رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا یکشنبه در مطلبی برای وال استریت ژورنال، با دفاع از این تصمیم، "استقرار نیروها به سبک جنگ سرد" در کشورهایی مانند آلمان را "تا حدی منسوخ" توصیف کرد. به گفته او، این نیروها در عوض، دوباره در پایگاه‌های آمریکا در اقیانوسیه مستقر می‌شوند تا احتمالا از آن‌ها برای رویارویی با چین استفاده شود.

اوبراین نوشت: انتظار می‌رود هزاران نیرو در هند-اقیانوسیه که آمریکا حضور نظامی در گوآم، هاوایی، آلاسکا، ژاپن و همچنین استقرارهایی در مکان‌هایی نظیر استرالیا دارد، دوباره استقرار یابند. در آن عرصه، آمریکایی‌ها و متحدانشان با مهمترین چالش ژئوپولتیکی از زمان پایان جنگ سرد مواجه هستند.

312 310




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نیروهای آمریکایی از آلمان به کجا می روند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..