تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عینک واقعیت افزوده سامسونگ در پتنتی جدید رؤیت شد

اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا موسو‌م‌به USPTO به‌تازگی پتنت جدیدی را که توسط سامسونگ در حوزه‌ی واقعیت افزوده ثبت شده، به‌صورت عمومی منتشر کرده است. تاریخ انتشار پتنت موردمبحث به‌طور دقیق‌تر به اوایل ماه مه ۲۰۲۰ (اردیبهشت ۱۳۹۹) برمی‌گردد. گفته می‌شود سامسونگ از مدت‌ها پیش کار روی عینک واقعیت افزوده‌ی اختصاصی خود را آغاز کرده است. پتنت جدید نشان می‌دهد عینک واقعیت افزوده‌ی سامسونگ می‌تواند در امر رانندگی به کاربر کمک کند. ظاهرا این عینک دارای نوعی نقشه‌ی خاص خواهد بود که در قالب اپلیکیشنی مجزا ارائه می‌شود. 

ایده‌ی استفاده از عینک واقعیت افزوده برای رانندگی از مدت‌ها پیش مطرح شده است، اما این ایده‌ طی چند وقت اخیر به‌شکل بیشتری موردتوجه قرار گرفته. این موضوع تا حد زیادی به برخی شایعه‌ها مربوط می‌شود که ادعا می‌کنند اپل روی قابلیتی مشابه برای عینک واقعیت افزوده‌ی خود کار می‌کند؛ عینک واقعیت افزوده‌ای که طبق ادعای جان پراسر، از افشاگران صنعت فناوری، اپل گلس نامیده خواهد شد.

بر اساس پتنت جدید، عینک واقعیت افزوده‌ی سامسونگ قرار است مجهزبه دوربین باشد تا به راننده برای شناسایی کامل جاده کمک کند. این دوربین باعث خواهد شد عینک سامسونگ ازطریق عدسی‌هایش مسیر حرکت را به‌شکلی آنی در جلوی چشم کاربر نشان دهد. به‌علاوه امکان کنترل عینک ازطریق خودرو وجود خواهد داشت، زیرا خودروی موردبحث قرار است دارای تجهیزاتی خاص برای پشتیبانی از فناوری واقعیت افزوده باشد.

سامسونگ در بخشی از توضیحات مربوط‌به پتنت جدید خود می‌نویسد: «در شرایطی که مکانی خاص در میدان دید عینک واقعیت افزوده قرار گیرد، کاربر ممکن است تصویر مجازی را درجلوی چشم خود مشاهده کند». منظور از این تصویر مجازی، همان مسیر حرکت است. درواقع عینک مسیر دقیق حرکت را برای راننده تعیین می‌کند. نمونه‌ای از آن را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید:

عینک واقعیت افزوده سامسونگ / Samsung AR Glasses

سامسونگ در ادامه‌ی توضیحات خود می‌نویسد: «برای مثال ممکن است تصویر واقعی جاده رو جلوی چشم خود ببینید و روی آن‌ تصویری مجازی نظیر نشان‌گر جهت حرکت را مشاهده کنید. می‌توانیم به مثالی دیگر هم اشاره کنیم. ممکن است تصویر واقعی مربوط‌به پمپ بنزین باشد، در همین حین که پمپ بنزین را نگاه می‌کنید ممکن است قیمت هر لیتر بنزین را نیز روی صفحه‌ی عینک ببینید».

سامسونگ در پتنت جدید به‌نحوه‌ی کارکرد عینک واقعیت افزوده خود هم اشاره می‌کند. طبق اطلاعات منتشرشده ازسوی سامسونگ، کاربر (در این‌جا راننده) تنها درصورتی تصویری مجازی نظیر نشان‌گر مسیر را خواهد دید که چشمش را به جاده خیره کند. یعنی اگر کاربر در حال دیدن جای دیگر باشد، نشان‌گر مسیر را نخواهد دید. فناوری واقعیت افزوده‌ی به‌کاربرده‌شده در عینک سامسونگ به‌گونه‌ای طراحی شده است که به راننده برای جابه‌جایی در لاین‌های مختلف جاده کمک کند و به‌شکلی ساده‌تر از بزرگ‌راه‌ها خارج شود. عینک واقعیت افزوده سامسونگ به راننده کمک می‌کند به‌شکلی بسیار ساده به مقصد برسد.

آن‌طور که پتنت جدید اعلام می‌کند احتمالا عینک واقعیت افزوده‌ی سامسونگ توانایی ارائه‌ی اطلاعاتی اضافی را نیز خواهد داشت. برای مثال وقتی که در حال نگاه‌کردن به پمپ بنزین هستید، ممکن است ازطریق عینک بتوانید قیمت روز بنزین را نیز ببینید. عینک واقعیت افزوده‌ی سامسونگ دارای فناوری ویژه‌ای است که ازطریق آن می‌تواند روی عدسی عینک تصاویری خاص را به‌نمایش بگذارد.

طبق پتنت سامسونگ، دو دوربین در داخل عینک واقعیت افزوده‌ی موردبحث گنجانده خواهند شد. دوربین خارجی به‌منظور ثبت تصاویر واقعی نظیر جاده، پمپ بنزین، ساختمان، بیلورد، تابلوهای کنار جاده و موارد مشابه کاربرد دارد، اما دوربین دوم در داخل خودرو قرار داده می‌شود. این دوربین به‌منظور فهمیدن ژست‌های حرکتی سر کاربر مورداستفاده قرار خواهد گرفت. بدین ترتیب کاربر ازطریق ژست‌های حرکتی با سر خواهد توانست دستورات خاصی را به عینک بدهد. 

تمامی آنچه گفتیم در پتنت ثبت‌شده‌ی سامسونگ قرار دارد، اما به‌نظر می‌رسد اپل نیز به‌فکر استفاده از چینن فناوری جالبی افتاده است. گفته می‌شود اپل نیز قصد دارد اپلیکیشن نقشه‌ی ویژه‌ای را برای عینک واقعیت مجازی خود خلق کند تا کاربر به‌وسیله‌ی نقشه‌ی مذکور و ازطریق عینک اپل راحت‌تر به مقصدش برسد. رسانه‌های مختلفی گفته‌اند که احتمال استفاده از فناوری مشابه پتنت سامسونگ توسط اپل بسیار بالا است. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عینک واقعیت افزوده سامسونگ در پتنتی جدید رؤیت شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..