تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستورات ارزی و ضدکرونایی روحانی به وزارت صمت و بانک مرکزی

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در گفتگو با حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به دستوراتی که به مسئولان ذیربط از جمله رئیس بانک مرکزی در خصوص تامین منابع ارزی داده شده است، گفت: وزارت صمت باید تامین ارز لازم برای کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و نیز مواد اولیه کارخانه‌ها و بنگاه‌های تولیدی در راستای تحقق رونق و جهش تولید را با جدیت پیگیری کند.

‎رئیس جمهور همچنین با اشاره به مباحث مطروحه در جلسات ستاد ملی و نشست روسای کمیته‌های ستاد مقابله با کرونا و نیز تاکید مسئولان بهداشتی و درمانی کشور، بر ضرورت و اهمیت استفاده از ماسک در راستای کنترل شیوع بیماری، افزود: تولید کافی و توزیع دقیق ماسک را با هدف قرار گرفتن مکفی آن در دسترس عامه مردم در صدر توجه خود قرار دهید.

‎رئیس جمهور بار دیگر از همه فعالان عرصه تولید و به ویژه کارگران زحمتکش کشور که در ماه‌های گذشته با وجود وضعیت خطیر ایجاد شده ناشی از شیوع کرونا اجازه ندادند چرخ تولید کشور متوقف شود، تشکر کرد و اظهارداشت: از همه کسانی که در طراحی، اجرا و نظارت دقیق بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه در بخش تولید تلاش کردند، قدردانی و بر ضرورت تداوم مراقبت‌های انجام شده تا کنون با دقت و جدیت بیشتر تاکید می‌کنم.

مدرس خیابانی نیز در این گفتگو گزارش آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های صنعتی نیمه‌تمام، فعالیت بنگاه‌های تولیدی، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده برای تامین نیازمندی‌های صنعت و تولیدکنندگان و نظارت بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی را به استحضار رئیس جمهور رساند.

گفتوگوی تلفنی روحانی و همتی 

 حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در گفتگو با عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ضمن اطلاع یافتن از آخرین پیگیری‌ها در راستای تسهیل و تسریع استفاده از منابع ارزی بانک مرکزی و صادرکنندگان برای تامین کالاهای اساسی، دارو، مواد اولیه و واسطه‌ای کارخانجات، از تلاش‌های بانک مرکزی برای جبران افتی که در اثر شیوع کرونا در روند فعالیت سامانه نیما و سایر روش‌های استفاده از ارز صادراتی ایجاد شده بود و تامین 4 میلیارد دلار ارز برای واردکنندگان تشکر کرد.

رئیس جمهور، اقدام بانک مرکزی در آغاز عملیات بازار باز و عرضه اوراق خزانه و دولتی برای تامین کسری بودجه دولت از طریق نقدینگی بازار را تجربه موفقی توصیف کرد . دکتر روحانی همچنین بر تداوم انضباط مالی دولت و تأمین کسری مورد نیاز بودجه کشور از محل نقدینگی بازار به جای استقراض از بانک مرکزی تأکید کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در این گفتگو گزارشی از نتیجه موفق حراج اوراق خزانه در اوایل هفته و برنامه حراج هفته آتی اوراق دولتی برای تأمین کسری بودجه از طریق نقدینگی بازار، به رئیس جمهور ارائه و اعلام کرد که با اقدامات بانک مرکزی و آغاز عملیات بازار باز، سه شنبه این هفته نرخ اوراق خزانه در بازار، برای اولین بار در سال‌های اخیر، به زیر ۱۵درصد رسید.

 همتی همچنین توضیحاتی درباره بازگشت فعالیت سامانه نیما و سایر روش‌های استفاده از ارز صادراتی برای واردات به روند عادی و تلاش‌های بانک مرکزی برای رفع انسداد منابع ارزی کشور در بانک‌های خارجی ارائه کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستورات ارزی و ضدکرونایی روحانی به وزارت صمت و بانک مرکزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..