تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معارفه سرپرست جدید بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان/ کتاب برگزیده جایزه من بوکر ۲۰۱۸ ترجمه شد

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در حوزه ادبیات هفته گذشته روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

سرپرست جدید بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان معرفی شد

آیین تکریم مهدی قزلی و معارفه سرپرست جدید بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی پور مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب، ایوب دهقانکار سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و جمعی از اهالی قلم از جمله منیژه آرمین، هادی خورشاهیان، جواد محقق، اسماعیل امینی و غلامرضا طریقی برگزار شد.

در این مراسم، محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خیلی شرایط مناسب نبود وگرنه باید در برنامه مفصل تری در خدمت دوستان می بودیم. آشنایی من با آقای قزلی به همین دو سه سالی برمی گردد که در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد هستم.

وی افزود: ضرورت‌های اداری، مالی و اقتصادی، وزارت ارشاد را واداشت که موسسات را ادغام کند. مقتضیات زمانه هم تغییر کرد و ما مجبور شدیم که نقش و وظایف موسسات را تغییر دهیم. برای ما ادغام موسسات فرهنگی سخت بود. کنار این موضوع، سختی‌های دیگری هم در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم که با یاری دوستان در رفع آنها، به اینجا کشیده شد. نتیجه این کار در آینده مشخص می‌شود. در ساختار‌های جدید قرار نیست فعالیت‌های حوزه ادبیات کاهش یابد.

بهروز جلالی به عنوان سرپرست جدید بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان معرفی شد.

انتشار ترجمه فارسی کتاب برگزیده جایزه من بوکر ۲۰۱۸ تا ده روز آینده

ترجمه جدید مریم نفیسی راد، روی کتابی عربی با عنوان «مردانی در آفتاب» اثر غسان کنفانی از سوی انتشارات شانی منتشر شده است. غسان کنفانی به موضوعات سیاسی در رمان هایش می پرداخت و سیاسی نویس بود. او در فلسطین به شهادت رسید.

خاطرات سردار بقایی با عنوان «مردانی حوالی خورشید» منتشر می‌شود

کتاب «مردانی حوالی خورشید» بخشی از خاطرات سردار بقایی است و در آن از سه شهید دیگر شهید منصور ستاری، عباس بابایی و مصطفی اردستانی هم نام برده شده است. کتاب فضایی عاطفی و نظامی دارد. در کتاب به نقش همسران شهدا، رزمنده‌ها و خانواده هایشان در دفاع مقدس اشاره شده است. این کتاب اثر ناصر پروانی است. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معارفه سرپرست جدید بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان/ کتاب برگزیده جایزه من بوکر ۲۰۱۸ ترجمه شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..