تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امام خمینی (ره) چگونه با همسرشان رفتار می‌کردند؟

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه فرارسیدن سالروز رحلت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران صفحه اینستاگرامی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب که رهنمود‌های ایشان درحوزه زنان و خانواده را منتشر می‌کند، روایتی از مرحومه خدیجه ثقفی همسر امام خمینی (ره) درباره رفتار ایشان در خانه را بازنشر داد.

در این پست که بر اساس بخشی از کتاب «برداشت‌هایی از سیره امام خمینی» گزینش شده است، مرحومه ثقفی از احترام و اهمیتی که امام خمینی (ره) برای او قائل بودند روایت کرده‌است.

بیشتر بخوانید: ساده زیست، ساده سخن گفت و به هر دری زد تا مردمش در آسایش باشند

در ادامه متن و پست منتشر شده توسط صفحه ریحانه را مشاهده می‌کنید:

" هیچ‌گاه به من بی‌احترامی نکردند

‏امام به من خیلی احترام می‌گذاشتند و خیلی اهمیت می‌دادند؛ یعنی یک حرف بد یا‌‎ ‏زشت به من نمی‌زدند. ایشان حتی در اوج عصبانیت، ‎ ‎هرگز بی‌احترامی و اسائه ادب نمی‌کردند، همیشه در اتاق، جای خوب را به من تعارف‌‎ ‏می‌کردند. همیشه تا من نمی‌آمدم سر سفره، خوردن غذا را شروع نمی‌کردند. به بچه‌ها‌‎ ‏هم می‌گفتند صبر کنید تا خانم بیاید.
ولی اینکه من بگویم‌‎ ‏زندگی مرا به رفاه اداره می‌کردند، نه. طلبه بودند و نمی‌خواستند دست پیش این و آن‌‎ ‏دراز کنند.
حتی حاضر نبودند که من در خانه‌‎ ‏کار بکنم. یکبار وقتی ناهار تمام شد، من نشستم لب حوض تا ظرف‌ها را‌‎ ‏بشویم، ایشان همین که دیدند من دارم ظرف‌ها را می‌شویم گفتند: «فریده، برو، خانم دارد ظرف می‌شوید»

مرحومه خدیجه ثقفی (همسر امام)
برداشت‌هایی از سیره‌ی امام خمینی، ج ۱، ص ۸۴ "

امام خمینی (ره) چگونه با همسرشان رفتار می‌کردند؟

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امام خمینی (ره) چگونه با همسرشان رفتار می‌کردند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..