تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نشت اطلاعات ۵/۵ میلیون مشترک رایتل تایید شد

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد مرکز ماهر خبر نشت اطلاعات ۵/۵ میلیون مشترک اپراتور رایتل را تأیید کرده است. به‌گفته‌ی مدیر رگولاتوری، این اطلاعات متعلق به  چهار سال پیش و عامل انسانی مسببش بوده است. حسین فلاح همچنین در توییتر اعلام کرد: «رایتل مسئول حفاظت از داده‌ی مشترکان است و باید برخورد مسئولانه‌ای از خود نشان دهد. طبق ضوابط پروانه برخورد جدی خواهیم کرد».

روابط‌عمومی رایتل در پاسخ به درخواست زومیت برای اظهارنظر دراین‌باره اعلام کرد به‌زودی بیانیه‌ای رسمی منتشر خواهد کرد. این بیانیه تا زمان انتشار این خبر، هنوز تأیید مدیران رایتل برای انتشار را دریافت نکرده است. بااین‌حال بنا به اطلاعاتی که کاربران در فضای مجازی به اشتراک گذاشته‌اند، اطلاعات لورفته شامل نام، کد ملی، شماره تلفن، آدرس و کد پستی مشترکان می‌شود.

مرکز ماهر پیش‌ازاین در بیانیه‌ای اعلام کرده بود مطابق بند ۵-۱ نظام ملی مقابله با حوادث فضای مجازی کشور مسئولیت پیشگیری و مقابله با حوادث فضای مجازی هر دستگاه، برعهده‌ی بالاترین مقام آن دستگاه خواهد بود.

این دست‌کم چهارمین نشت اطلاعات بزرگ از شرکت‌های بزرگ ایرانی در کمتر از یک سال گذشته به‌شمار می‌رود؛ لورفتن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی تلگرام، ۵ میلیون کاربر سیب اپ، ۸۲ میلیون شهروند در سامانه ثبت احوال و علی بابا از این جمله هستند.

مجتبی رضاخواه، نماینده تهران در مجلس نیز با نشت اطلاعات کاربران رایتل در حساب توییتر خود نوشت که این موضوع اهمیت تشکیل کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال ارتباطات برای نظارت روی وزارت ICT را نشان می‌دهد.

یکی از دلایل پیشنهاد تشکیل «کمیسیون ویژه فناوری اطلاعات، فضای مجازی و اقتصاد دیجیتال» نظارت بر وزارت ICT جهت تأمین منافع مردم است.

اخباری منتشر شده که اطلاعات ۵/۵ میلیون مشترک اپراتور رایتل هک و برای فروش منتشر شده!

پاسخگویی وزیر و ارائه راهکار عدم تکرار مشکل را پیگیری می‌کنیم.

— مجتبی رضاخواه (@MojtabaRezakhah) June 3, 2020



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نشت اطلاعات ۵/۵ میلیون مشترک رایتل تایید شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..