تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سالمندان مبتلا به فشار خون چگونه ورزش کنند؟

سالمندان مبتلا به فشار خون چگونه ورزش کنند؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد فرامرزی  با بیان این‌که پرفشاری خون، شایع‌ترین بیماری قلبی عروقی در سالمندان است، اظهار کرد: اکثر شاخص‌های قلبی عروقی از جمله فشار خون، در اثر فعالیت‌های ورزشی تحت تاثیر مثبت قرار گرفته، با این حال باید ملاحظاتی را درباره فشار خون مدنظر قرار داد که افزایش یا کاهش بیش از حد فشار خون می‌تواند مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های درمان و پیشگیری از فشار خون در سالمندان در کنار درمان‌های دارویی، ورزش است، افزود: ورزش از راه‌های مستقیم و غیر مستقیم فشار خون را کاهش می‌دهد مگر در شرایط فشارخون‌های بالا (بیشتر از ۱۶)، که محدودیت برای انجام یک‌سری از ورزش‌ها برای این افراد وجود دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه افرادی که سن ۴۰ سال به بالا هستند، بایستی با احتیاط ورزش‌های قدرتی را انجام دهند، تاکید کرد: توصیه می‌شود که افراد در این رده سنی هنگام انجام این ورزش‌ها حبس نفس نداشته باشند که البته این حبس به‌صورت عادتی و در امور روزمره هم انجام می‌شود و علت آن برای کارایی بیشتر عضلات است، اما باید دانست ورزش‌های قدرتی باعث افزایش فشار در داخل قفسه سینه شده و برای کسانی که احتمالا در معرض خطرات قلبی عروقی هستند ممکن است مشکلاتی را پدید آورد.

وی با بیان اینکه برای افراد سالمند محدودیتی برای انجام فعالیت ورزشی، با رعایت ملاحظات بیشتر، وجود ندارد، گفت: افراد سالمند علاوه بر این‌که دارای فشار خون هستند، محدودیت‌های عضلاتی هم دارند که باید زیر نظر متخصص و با غربالگری‌های اولیه و با کنترل میزان فشار خون، اقدام به انجام ورزش کنند.

دکتری فیزیولوژی ورزشی اظهار کرد: فشار خون دارای دو مرحله است، مرحله پرفشار اولیه (فشار خون سیستولی بین ۱۴ تا ۱۶) و مرحله پرفشار ثانویه (فشار خون بیشتر از ۱۶)، حتما سالمندان باید قبل از شروع ورزش توسط پزشک متخصص یا کارشناس فعالیت ورزشی کنترل شوند، اما محدودیتی برای انجام ورزش نداشته و مانند بقیه می‌توانند از فعالیت‌های ورزشی بهره‌مند شوند.

فرامرزی خاطرنشان کرد: سالمندان به محض مشاهده علایم مانند سرگیجه، سردرد، کبود شدن لب‌ها، تند شدن ضربان قلب و تنفس، درد غیر عادی در پا‌ها و در قفسه سینه هنگام ورزش کردن حتما باید شدت فعالیت را پایین آورده یا متوقف و با پزشک مشورت کنند، چرا که این‌ها علایمی هستند که بدن نشان می‌دهد که نمی‌تواند با این شدت به فعالیت ادامه داده و لازم است که فرد سطح فعالیت را کم کرده و اجازه دهد که بدن به حالت عادی بازگردد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سالمندان مبتلا به فشار خون چگونه ورزش کنند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..