تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا جرم گیری برای دندان‌ها ضرر دارد؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر حسن روشن طلب، با بیان اینکه اغلب افراد جرم گیری را برای دندان مضر می‌دانند، اظهار کرد: جرم گیری نه تنها برای دندان ضرر ندارد، بلکه بسیار مفید و لازم است.

وی لق شدن دندان به دنبال جرم گیری را یک باور غلط دانست و یادآور شد: جرم گیری باعث لق شدن دندان نمی‌شود، بلکه وجود جرم بر روی دندان موجب پایین رفتن سطح لثه و تحلیل استخوان و ریشه و بافت‌های نرم اطراف دندان می‌شود و در نهایت دندان را لق می‌کند.

این دندانپزشک، با بیان اینکه جرم موجود بر روی دندان و لثه بین دندان‌ها را پر کرده و مانع از بروز لق شدگی دندان می‌شود، تصریح کرد: به دنبال جرم گیری بین دندان‌ها فاصله ایجاد شده و دندان لق خودش را نشان می‌دهد.

روشن طلب، با تاکید بر لزوم مراجعه به دندانپزشک هر شش ماه یک بار، خاطرنشان کرد: دندانپزشک باید تشخیص دهد که دندان‌های بیمار نیاز به جرم گیری دارد یا نه و لذا مراجعه مرتب به دندانپزشک برای همه گروه‌های سنی لازم است.

وی با اشاره به واکنش دندان‌های جرم گیری شده به خوراکی‌های سرد، یادآور شد: این حالت به واسطه ایجاد فضا بین لثه و استخوان و دندان ایجاد می‌شود، اما موقت بوده و خیلی زود رفع می‌شود.

این جراح و دندانپزشک، دندان‌های آسیاب فک پایین و بالا را به واسطه نزدیکی به غدد بزاقی مستعد جرم گرفتن دانست و تصریح کرد: جرم گیری از دندان‌های روکش دار نیز امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه جرم گیری معمولا برای نواحی ورود دندان به داخل لثه به کار می‌رود، گفت: بروساژ تنها رنگدانه‌هایی که به مرور زمان بر روی دندان ایجاد شده را برطرف می‌کند و رنگ اصلی دندان را بیرون می‌دهد.

روشن طلب، بلیچینگ را یکی ازروش‌های سفیدسازی دندان دانست و اضافه کرد: این روش بی خطر بوده و عوارض ندارد، اما مدت زمان ماندگاری آن تنها دو سال است و مجددا نیاز به سفیدسازی دارد.

وی با اشاره به شیوع کرونا و ایجاد دندانپزشکی هراسی در مردم، تاکید کرد: مراجعه به دندانپزشک لازم است و دندانپزشکان کلیه پروتکل‌های پیشرفته بهداشتی را رعایت می‌کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا جرم گیری برای دندان‌ها ضرر دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..