تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شفافیت و نظارت بر عم&#1

مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی رگولاتوری:

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد امامی مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به اینکه از روز افتتاح سایت xdslplus.ir تاکنون ۷۰ درصد درخواست‌ها در طی بازه ۴۸ ساعته تحویل و فعال شده است، گفت: ۳۰ درصد مانده درخواست‌ها به دلیل بررسی و فرآیند امکان سنجی در دست انجام است و به موقع تحویل می‌شود.

امامی با اشاره به اهداف راه اندازی سامانه xdslplus.ir، افزود: مشترکان می‌توانند با مراجعه به این سامانه از سردرگمی در بین اپراتور‌های خدمات دهنده سرویس‌های ثابت رها شوند، زیرا وقتی به سامانه مراجعه می‌کنند تمام شرکت‌های FCP یا SERVCO که در مرکز مخابراتی، خدمات اینترنت ثابت را ارائه می‌دهند مشاهده و با مقایسه از بین آن‌ها بهترین گزینه را با توجه به شرایط خود انتخاب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت IP‌ اپراتو‌رهای اینترنت نداشتیم ؛ با شرکت متخلف برخورد می‌کنیم

وی افزود: بزرگترین هدفی که با راه اندازی این سامانه دنبال می‌شود، شفافیت در مورد امکانات شرکت‌های مختلف در مراکز مخابراتی است که به مشترکان کمک می‌کند که انتخاب بهتر و راحت تری داشته باشند.

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با بیان اینکه شفافیت ایجاد شده با این سامانه باعث می‌شود که دیگر امکانات خاص و شرایط ویژه برای برخی مشترکان وجود نداشته باشد و همه به صورت یکسان و برابر از امکاناتی که در مراکز وجود دارد به انتخاب خود استفاده کنند، گفت: مشترکان تمام مراحل ثبت نام تا تحویل اینترنت ثابت را می‌توانند از طریق سامانه پیگیری کنند و در این بازه زمانی ۴۸ ساعته ثبت نام تا تحویل سرویس سازمان تنظیم، نظارت کاملی بر مراحل انجام کار دارد.

وی با بیان اینکه تجمیع اطلاعات اپراتور‌ها در این سامانه امکان نظارت بیشتر سازمان تنظیم را بر عملکرد آن‌ها فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: این نظارت در جهت کسب رضایت مشترکین بوده که بتوانند راحت‌تر از امکانات اینترنت ثابت بهره‌مند شوند.

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری با اشاره به اینکه سامانه Xdslplus.ir به طور اتوماتیک به سامانه اپراتور‌ها متصل است، گفت: ظرفیت امکانات اپراتور‌ها در مراکز، بدون دخالت آن‌ها در سامانه ثبت می‌شود و اگر ظرفیت جدیدی در حوزه اینترنت ثابت در مرکز مخابراتی به وجود بیاید به مشترکان اعلام می‌شود.

امامی با اشاره به اینکه راه اندازی این سامانه باعث شفافیت و نظارت در حوزه اینترنت ثابت برای سازمان تنظیم مقررات شده است، افزود: با وجود این سامانه هرگونه پروژه جدیدی که در شبکه ثابت معرفی شود، در دسترس بوده و مشترکان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه تعداد اپراتور‌های ارائه دهنده اینترنت ثابت در کشور بسیار بیشتر از چند شرکت بزرگ شناخته شده است، خاطرنشان کرد: این سامانه موجب می‌شود مشترکان تمام بازیگران صحنه اینترنت ثابت کشور را بشناسند و شرکت‌های کوچکتر برای مردم شناخته شوند و حق انتخاب بهترین ارائه دهنده برای مشترکان به وجود بیاید و در نهایت این رقابت کیفیت سرویس را بالا می‌برد.

امامی در پایان گفت: مشترکان در صورت هر گونه مشکل در سامانه و اپراتور‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۵.ir یا شماره تلفن ۱۹۵ شکایات و مشکلات خود را ثبت کنند تا مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرید.

بر اساس این گزارش، در گام اول پس از ورود به سامانه Xdslplus.ir با اعلام شماره تماس، اطلاعات شرکت‌هایی که به آن شماره خدمات اینترنت ثابت ارائه می‌دهند اعلام می‌شود و مشترک می‌تواند با مراجعه به سامانه نت سنج پلاس که در پایین صفحه قرار دارد، کیفیت شرکت‌های خدمات دهنده اینترنت را مشاهده و بر اساس کیفیت شبکه و نیازمندی‌های خود در حوزه اینترنت ارائه دهنده مناسب را پس از مقایسه انتخاب کند.

در گام دوم؛ مشترک پس از انتخاب یکی از خدمات دهنده گان اینترنت ثابت با استفاده از لینک مربوط وارد سامانه ارائه دهنده خدمات شده و پس از انتخاب سرعت و حجم ترافیک مورد نظر، مراحل ثبت نام را انجام می‌دهد و پس از آن می‌تواند با انتخاب گزینه پیگیری وضعیت در سامانه xdslplus.ir یا سرشماره #۸۰۱۰* مراحل ثبت نام خود را پیگیری کند و از زمان تحویل اینترنت ثابت یا مشکلات احتمالی مطلع شوند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شفافیت و نظارت بر عم&#1»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..