تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح «۹ در ۹۹» زیرساختی برای جهش تولید در استان سمنان است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان علینقی حیدریان ضمن بیان اینکه سازمان جنگلها ؛ مراتع و آبخیزداری کشور طرح ۹ در ۹۹ را برای جهش تولید پیش‌بینی کرده است، ابراز داشت: منابع طبیعی به صورت مستقیم برنامه‌ای برای تولید ندارد اما زیرساخت‌های آن مستقیم به حوزه تولید برمی‌گردد لذا در استان سمنان به منظور تحقق شعار جهش تولید ۹ برنامه تعریف و از ابتدای فروردین سال جاری در دستور کار قرارگرفته است.
وی ضمن بیان اینکه کاداستر یکی از زیرساخت‌های تولید که تا زمین نباشد تولیدی نیز رخ نمی‌دهد، افزود: از ۹.۷ میلیون هکتار مساحت استان برای ۹ میلیون هکتار سند گرفته‌شده بود که باید تبدیل به کاداستر می‌شد از سال ۹۳ تا پایان ۹۸ تقریباً چهار میلیون هکتار تبدیل صورت گرفت و امسال یک‌میلیون دیگر اضافه شود یعنی سند دفترچه‌ای قدیم به کاداستر تبدیل می‌شود.

وجود ۱۶ پارک جنگلی در استان سمنان
مدیر کل منابع طبیعی  و آبخیزداری استان سمنان بابیان اینکه دومین طرح تعیین و تکلیف مدیریت پارک‌های جنگلی در استان است، ابراز داشت: از ۱۶ پارک جنگلی استان سمنان ۱۴ مورد آن به شهرداری‌ها واگذارشده و دو مورد مانده است که طبق برنامه‌ریزی امسال این واگذاری انجام می‌شود
حیدریان بابیان اینکه در کشور برخی از مناطق تحت عنوان طرح ذخیره‌گاه جنگلی شناسایی و تعیین حدود می‌شود، در ادامه تصریح کرد: برای استان سمنان تاکنون در شش نقطه این کار انجام‌شده است که طبق برآوردها تا آبان ماه همه این هدف‌گذاری‌ها تعیین حدود می‌شود.
وی بابیان اینکه در ارتقا پوشش حفاظتی یا بلوک‌بندی حفاظت مناطق را به سه بخش تقسیم‌بندی می‌شود، افزود: سه موضوع حریق، تخریب و تصرف اراضی ملی و قاچاق چوب برای این مناطق در نظر گرفته‌شده تا با انجام پهنه‌بندی و تحویل هر پهنه به مأمور حفاظتی بتوانیم در این مهم موفق‌تر عمل کنیم.
۵۷۰ نفر عضو صندوق منابع طبیعی
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری  استان سمنان بابیان اینکه مدیریت و بهره‌برداری از مراتع طی سنوات قبل تحت عنوان پروانه چرا یا مرتع‌داری انجام می‌شده است، ابراز داشت: اضافه شدن متمم گیاهان دارویی به تمام طرح‌های مرتع‌داری در دستور کار است یعنی اگر مرتع ظرفیت کشت نوع خاص گیاهان دارویی دارد حتماً مصوبه‌ای تصویب می‌شود تا مجری طرح آن را کشت کند به عنوان مثال حدود ۱۰ هزار هکتار باریجه در استان کشت شد که نشان می‌دهد در این خصوص تجربه خوبی داریم.
حیدریان بابیان اینکه توسعه و زراعت چوب ساماندهی بهره‌برداری محصولات فرعی عنوان دیگر طرح ۹ در ۹۹ است، تصریح کرد: باید اذعان داشت که استان کم آب و حفر چاه در آن ممنوع است لذا طرح درختان مثمر و غیر مثمر سال ۷۰ بازنگری و قرار شد تا ۷۰ الی ۸۰ طرح شامل اصلاح زارعت چوب به عنوان موضوع جدید در طرح گنجانده شود.
وی افزود: توسعه و تقویت صندوق‌های منابع طبیعی نیز در دستور کار قرار دارد که طبق آن ۴۹ درصد سهم دولت و مابقی سهم شرکت‌های وابسته به منابع طبیعی است که این صندوق با یک میلیارد تومان اعتبار سال ۹۶ افتتاح شد و ۹ شرکت و ۵۷۰ عضو دارد.
اعتبار صندوق‌های منابع طبیعی به ۲.۵ میلیارد تومان خواهد رسید
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری  استان سمنان همچنین بابیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها اعتبار این صندوق‌ها امسال افزایش خواهد یافت، ابراز داشت: با پیگیرهای به‌عمل‌آمده سهم دولت آماده است و در صورت آماده شدن سهم مردم این صندوق‌ها تقویت و اعتبار آن تا ۲.۵ میلیارد تومان خواهد رسید در این صندوق‌ها طرح‌های گیاهان دارویی، بیابان‌زدایی و غیره به مردم واگذار می‌شود.
حیدریان بابیان اینکه چهار موضوع برای توسعه دولت الکترونیک در این طرح‌ها گنجانده‌شده است، تصریح کرد: ۱۰ وظیفه منابع طبیعی که مردم باید پیگیری و به اداره مراجعه داشته باشند در راستای تسهیل در کار به پیشخوان دولت واگذار می‌شود که در این کار تجربه را داشته و نتیجه مثبت گرفتیم.
وی بابیان اینکه آخرین طرح حقوق دولتی و تقویت منابع اعتباری است، افزود: تلاش می‌شود تا ۱۰۰ درصد منابع را اخذ و با سقف مصوب طرح‌ها را به انجام برسانیم که باید گفت جلسات اجرای طرح ۹ در ۹۹ هر ۱۵ روز یک بار برگزار می‌شود که امیدواریم همه موارد مذکور تا آخر سال به سرانجام رسد.

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح «۹ در ۹۹» زیرساختی برای جهش تولید در استان سمنان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..