تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لژیونر شدن به هر قیمتی!

سپهر ستاری: در دوران حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران و با توجه به علاقه شدید سرمربی اسبق تیم ملی به استفاده از بازیکنان حاضر در لیگ‌های خارجی، بسیاری از بازیکنان لیگ برتری برای حضور در تیم ملی تصمیم به ترک ایران و حضور در لیگ‌های خارجی گرفتند. کی‌روش حتی بازیکنان لیگ‌های درجه دو اروپایی مانند را هم به برخی نفرات حاضر در فوتبال داخلی ترجیح می‌داد و معتقد بود بازیکنان تیم ملی با حضور در کشورهای خارجی زندگی حرفه‌ای‌تری را نسبت به حضور در ایران تجربه می‌کنند؛ بازیکنی چون علیرضا جهانبخش با وجود عملکرد نسبتا خوب در داماش گیلان هرگز در لیست کی‌روش جایی نداشت ولی بلافاصله پس از انتقال به تیم نایمخن هلند در لیست تیم ملی قرار گرفت و حتی حضور در جام جهانی 2014 را هم تجربه کرد. اتفاقی که باعث حضور بسیاری از بازیکنان لیگ برتری در کشورهایی چون بلژیک، پرتغال، روسیه، کرواسی و سوئد شد که بسیاری از آن‌ها چندان سرانجام خوشی هم نداشتند.

به جز جهانبخش نفراتی چون احسان حاجی‌صفی، کریم انصاری‌فرد، کاوه رضایی و بسیاری از ستاره‌های لیگ برتری هم تصمیم گرفتند به سمت کشورهای اروپایی کوچ کنند تا فرصت بیشتری در تیم ملی به آن‌ها برسد. انتقال‌هایی که برخی از آن‌ها موفق و برخی دیگر هم ناموفق بود و برخی نفرات خیلی زود یا به ایران برگشتند یا راهی کشور قطر شدند. تیمی چون شارلروا در چند سال اخیر به یک مقصد تکراری برای بازیکنان ایرانی تبدیل شده است؛ مقصدی که تنها برای کاوه رضایی و علی قلی‌زاده خوشایند بوده و نورافکن و دلفی نتوانستند در این تیم موفق ظاهر شوند.

تیمی چون شارلروا در چند سال اخیر به یک مقصد تکراری برای بازیکنان ایرانی تبدیل شده است؛ مقصدی که تنها برای کاوه رضایی و علی قلی‌زاده خوشایند بوده و نورافکن و دلفی نتوانستند در این تیم موفق ظاهر شوند.

این اتفاق حتی واکنش علی دایی را هم به همراه داشت و او از بازیکنانی که صرفا و به هر قیمتی به دنبال حضور در فوتبال اروپا هستند انتقاد کرد. در آن زمان رضا اسدی، هافبک دفاعی تیم سایپا قصد داشت با قراردادی به مبلغ 50 هزار یورو که 20 هزار یورو آن به واسطه‌ها می‌رسید راهی کشور دانمارک شود که مخالفت دایی و سایپا باعث شد در این تیم ماندنی شود. دایی آن زمان درباره ماجرای اسدی گفت:« الان همه شما افتخار می کنید که جهانبخش با فلان مبلغ به برایتون انگلیس رفته است اما من مانده ام که مگر می شود یک بازیکن بگوید من می خواهم به دانمارک بروم آن هم با مبلغ ۵۰ هزار یورو که باید به این و آن هم درصد بدهد و شاید ۲۰ هزار یورو نصیبش شود. من با اسدی حرف زدم، به او گفتم آقا رضا زحمت بکش، تو توانایی آن را داری که به تیم ملی برسی، وقتی از تیم ملی به تیم دیگری بروی خیلی مهم تر است، با یک شخصیت دیگری به تیم دیگری می روی. ۲ ساعت با او صحبت کردم اما روزی که مدیرعامل با من کار داشت به دفتر مدیرعامل رفتم و دیدم که او در دفتر مدیرعامل نشسته است، من ۵ بار هم به دفتر مدیرعامل نرفته ام. فاصله تمرین تا دفتر مدیرعامل ما هم زیاد نیست اما متأسفانه یکسری چیزها آدم در زندگی می بیند، تکلیف او هم مشخص است.»

بیشتر بخوانید: آزمون در نهایت بازیکن ناپولی می‌شود!

با این حال این روزها و با وجود جدایی کی‌روش از تیم ملی هم‌چنان بازیکنان ایرانی به دنبال حضور در لیگ‌های اروپایی هستند که دلیل آن را باید در وضعیت اقتصادی این روزهای کشورمان جستجو کنیم؛ در واقع افزایش قیمت ارز در چند وقت اخیر  باعث شده پیشنهادات پایین کشورهایی چون بلژیک هم برای بازیکنان ایرانی معقول به نظر برسد و آن‌ها مجاب به ترک وطن و حضور در اروپا شوند. بازیکنانی که در میان آن‌ها برخی از ستارگان و نفرات مطرح هم حضور دارند و حضور در کشورهایی که لیگ چندان قدرتمندی ندارند تنها به خاطر مسائل مالی است.

در چنین شرایطی و با توجه به افزایش نرخ ارز و همین‌طور مشکلات مالی تیم‌هایی چون استقلال و پرسپولیس احتمالا امسال هم چند نقل و انتقال بازیکن به تیم‌های خارجی رخ خواهد داد؛ اولین موردی که قطعی شده حضور علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان شماره یک تیم ملی در تیم آنتورپ بلژیک است که قطعی شده و بیرانوند از فصل بعد در این تیم به میدان خواهد رفت؛ علاوه بر بیرانوند این روزها صحبت از لژیونر شدن محمد محبی ستاره تیم سپاهان به میان آمده که مشخص نیست تا چه اندازه جدی است. علاوه بر محبی بازیکنان دیگری هم به دنبال حضور در کشورهای خارجی هستند و به زودی باید منتظر اضافه شدن تعداد لژیونرهای فوتبال کشورمان باشیم؛ نفراتی چون مهدی قایدی، مهدی ترابی، علی کریمی و علی علیپور شانس بالایی برای حضور در فوتبال اروپا دارند و باید دید در نهایت چه کسانی مسیر بیرو را در پیش خواهند گرفت و سرنوشت خود را در آن سوی مرزها دنبال خواهند کرد.

255 41




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لژیونر شدن به هر قیمتی!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..