تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افتتاح «مرکز داده بزرگ ایرانسل» توسط رئیس‌جمهور

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز مراسم آیین رونمایی از طرح‌های پیشران اقتصاد دیجیتال، به شکل مجازی و در قالب ویدئو کنفرانس، با حضور رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، و همچنین تعدادی از فعالان ارتباطی و اصحاب رسانه برگزار شد. در این ویدئو کنفرانس، موضوعاتی چون پیشرفت چشمگیر حوزه‌های فناوری ارتباطی در زمینه‌های مختلف و تلاش و برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش اقتصاد دیجیتال مطرح شد.

در این رونمایی مجازی، مراسم آنلاین افتتاح مرکز داده (Data Center) بزرگ ایرانسل، نیز با حضور رئیس جمهور برگزار شد و حسن روحانی با اشاره به خصوصی‌سازی خدمات حوزه اقتصاد دیجیتال تأکید کرد: ایرانسل نمونه‌ای است که شرکت‌های غیردولتی امروز می‌توانند بار مسئولیت سنگین خدمات اقتصاد دیجیتال را بر عهده گیرند و همان‌طور که از ابتدای دولت بر واگذاری اقتصاد به مردم و شرکت‌های خصوصی تأکید شده، امروز در بخش خدمات نیز خوشبختانه این گونه است. راه اندازی مرکز داده ایرانسل، فعالیت‌های کسب و کارها را در زمینه مشاغل جدیدی که باید ایجاد شود، تسهیل می‌کند.

توضیحات بیشتر مربوط به دستاورد‌های ایرانسل در سال‌های اخیر پیرامون فعالیت‌ این اپراتور در حوزه اقتصاد دیجیتال

مرکز دادۀ بزرگ ایرانسل (مرکز دادۀ اقماری شماره یک شبکه ملی اطلاعات) در غرب تهران، صبح پنجشنبه، ۸ خرداد ۱۳۹۹، طی یک مراسم آنلاین با عنوان «آیین رونمایی از پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال»، توسط حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد. مهندس محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و نیز جمعی از مدیران و فعالان عرصۀ ارتباطات و فناوری اطلاعات و اصحاب رسانه، در این مراسم آنلاین حضور داشتند.

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم آنلاین، شرکت ایرانسل را نتیجۀ همکاری موفقیت‌آمیز سرمایه‌گذار خارجی (شرکت MTN آفریقای جنوبی) و شرکای داخلی در حوزۀ فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و هدف از راه‌اندازی آن را ارائۀ بهترین خدمات با بالاترین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه، ترویج و تضمین رقابت سالم، تبدیل خدمات تلفن همراه از حالت لوکس و انحصاری به محصولی ارزان قیمت و کاربردی، بهبود کیفیت خدمات ارتباطی، گسترش دسترسی آحاد مردم به این خدمات و توسعۀ سریع نسل‌های جدید فناوری در کشور عنوان کرد.

عباسی آرند گفت: ایرانسل با پوشش ۸۷.۰۵ جمعیتی در کل کشور، از جمله ۱۷۶۴۴ روستا و ۵۱ میلیون مشترک، به سهم بازار ۴۳.۴۶ درصدی و سهم مصرفی دیتای ۴۹.۷ درصدی در میان اپراتور‌های همراه دست یافته است.

وی افزود: کل سرمایه‌گذاری انجام شده در پروژۀ ایرانسل از ابتدا تاکنون هشت میلیارد دلار بوده که موجب ایجاد بیش از ۲۳۰۰ شغل مستقیم و بیش از ۶۸ هزار شغل غیرمستقیم، سهم سالانه ۱۵ هزار میلیارد تومانی ایرانسل در اقتصاد دیجیتال کشور و همکاری با ۳۰۰ شرکت فناور شده است.

عباسی آرند تأکید کرد: ایرانسل در عبور از اپراتور دیتا به اپراتور دیجیتال، با حمایت از بومی‌سازی و توسعۀ کسب‌وکار‌های دیجیتال و حمایت از شرکت‌های توسعه‌دهندۀ نرم‌افزار و پیمانکاران داخلی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ارزش حدودی ۲۰ هزار میلیارد ریال، راه‌اندازی مرکز نوآوری ایرانسل در دانشگاه شریف برای استفاده از توان تیم‌های استارتاپی، مشارکت در شکل‌گیری صندوق نوآفرین و راه‌اندازی واحد تحقیق و توسعه به توسعۀ کسب‌وکار‌های دیجیتال کمک کرده است.

افتتاح «مرکز دادۀ بزرگ ایرانسل» توسط رئیس‌جمهور

مدیرعامل ایرانسل همچنین با اشاره به سرمایه گذاری این اپراتور در گروه اسنپ، به عنوان الهام‌بخش کسب‌وکار‌های نوپا و شرکت‌های دانش‌بنیان، این سرمایه‌گذاری را موجب ایجاد ۲۹۰۰ شغل مستقیم در گروه اسنپ دانست.

به گفتۀ مدیرعامل ایرانسل، مرکز دادۀ بزرگ ایرانسل طی کمتر از یک سال (۹ ماه) با ظرفیت ۴۰۷ عدد رک، با سرمایه گذاری ۱۱۰۰ میلیارد تومانی راه‌اندازی شده که با رونمایی از این مرکز، حدود ۴۵۰۰ سرور جدید با قابلیت میزبانی بیش از ۴۰ هزار سرور مجازی با کاربری‌های گوناگون در محیط ابری، به ظرفیت ایرانسل و شبکۀ ملی اطلاعات افزوده می‌شود.

عباسی آرند همچنین تأکید کرد: ایرانسل به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران، پیش از درگیر شدن کشور با شرایط کرونا، با پیش‌بینی تقاضا و ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم، به دسترسی عمومی به خدمات دیجیتال کمک کرده است.

در ابتدای این مراسم آنلاین، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طی ارائۀ گزارشی به رئیس جمهور از اقدامات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در رشد چشمگیر اقتصاد دیجیتال، با اشاره به سرمایه‌گذاری ۱۱۰۰ میلیارد تومانی ایرانسل برای راه‌اندازی مرکز داده اقماری شماره یک شبکه ملی اطلاعات، گفت: با این افتتاح و اضافه شدن ۴۰۷ رک جدید، ۲۵ درصد به ظرفیت رک‌های فعال در شبکۀ ملی اطلاعات افزوده شده و اهداف زیرساختی شبکۀ ملی اطلاعات محقق می‌شود.

آذری جهرمی با بیان این که ایران در هستۀ اقتصاد دیجیتال به متوسط جهانی دست یافته، تأکید کرد: زیرساخت‌های شبکۀ ملی اطلاعات در حد قابل قبولی توسعه یافته است.

این مراسم آنلاین، در راستای ادامۀ توسعۀ زیرساخت‌های شبکۀ ملی اطلاعات، با عنوان «آیین رونمایی از پروژه‌های پیشران اقتصاد دیجیتال» و با شعار «تدبیر و امید، برای جهش تولید» از ساعت ۱۰ صبح پنجشنبه آغاز شد.

در بخش‌های دیگر این برنامه و پیش از سخنرانی رئیس‌جمهور، پروژه‌های «خدمات ابری آسیاتک»، «طرح حمایتی استارتاپ‌های آسیب‌دیده از کرونا» و طرح «هر ایرانی، یک تلویزیون اینترنتی» توسط مهندس محمدعلی یوسف‌زاده مدیرعامل آسیاتک و دکتر امیر ناظمی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات معرفی و رونمایی شدند.

بیشتر بخوانید: جهش اقتصاد دیجیتال به سوی ایران هوشمند است ؛ اقتصاد دیجیتال جایگزین اقتصاد نفتی می‌شود

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افتتاح «مرکز داده بزرگ ایرانسل» توسط رئیس‌جمهور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..