تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برقراری یک استراتژی جامع برای مقابله با تجاوزات آمریکا / اولویت‌های محور مقاومت کدامند؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بعد از اینکه احساس کرد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در اعطای چراغ سبز به رژیم اشغالگر صهیونیستی مبنی بر الحاق غور اردن و بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی جدی است٬ اظهار داشت که رهبری فلسطین و سازمان آزادی‌بخش قصد انحلال همه توافق‌نامه‌ها از جمله توافق‌های امنیتی با آمریکا و رژیم صهیونیستی را دارد و الحاق کرانه باختری به‌معنای لغو توافق «اسلو» است.

رسانه‌های صهیونیستی نزدیک به مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که این اظهارات ابومازن در واقع یک اقدام رمزآلود از جانب وی برای «بنی گانتس» رئیس حزب آبی سفید بود به این منظور که وقتی بعد از ۱۸ ماه گانتس در منصب نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی قرار گرفت٬ با او وارد مذاکره شود. اما چرا؟ شاید بتوان گفت علت این امر آن است که محمود عباس هرچند از طریق رسانه‌ها اعلام کرد قصد کناره‌گیری از توافق‌های اسلو را دارد٬، اما در عمل می‌داند که لغو این‌گونه توافقات به‌معنای انحلال تشکیلات خودگردان فلسطین است.

همه گروه‌های فلسطینی از این اقدام ابومازن استقبال و او را تشویق به تشدید تقابل با دشمن صهیونیستی کردند. بعد از آن فرماندهی نظامی رژیم صهیونیستی با توجه به اینکه موضوع الحاق کرانه باختری با رد قاطع گروه‌های فلسطینی مواجه شد٬ با احتیاط و حساسیت بیشتری در این زمینه گام برمی‌دارد.

«آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از طرح جدید «باد‌های آسمان» برای تقویت آمادگی در مناطق شمالی اسرائیل در دو جبهه سوریه و لبنان که برای مقابله با سناریو‌های مختلف افزایش تنش و حتی آغاز جنگ در دستور کار قرار گرفته است خبر داد.
اما در این شرایط گروه‌های مقاومت فلسطین چه‌کاری می‌توانند انجام دهند و نیرو‌های مقاومت عربی چگونه به این موضوع ورود می‌کنند؟

«صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفتگو با شبکه المیادین اظهار داشت که چیزی تا انفجار انتفاضه سوم در کرانه باختری نمانده و مقامات صهیونیست نیز این موضوع را می‌دانند. اما چرا صهیونیست‌ها در این شرایط توجه خود را به جبهه سوریه و لبنان معطوف کرده‌اند؟

علت این امر آن است که رژیم صهیونیستی به‌خوبی می‌داند که درگیری میان آن و نیرو‌های مقاومت عربی در وهله اول متمرکز بر جبهه لبنان و سوریه است.

پس در این وضعیت لبنان باید روی نیرو‌های مقاومت و تجربه آن‌ها متمرکز شده و بر ضرورت وحدت جبهه‌های مقاومت تأکید داشته باشد.

با توجه به این چشم‌انداز لازم است اولویت‌های هریک از طرف‌های محور مقاومت در مرحله کنونی مشخص شود:

ــ مقاومت در فلسطین عموماً مشغول درگیری با دشمن صهیونیستی در جبهه‌های مختلف به‌ویژه در نوار غزه است. این مسئولیت مقاومت فلسطین بعد از بحران شیوع کرونا و نیز تشکیل کابینه صهیونیست‌ها چند برابر شده است. پس آیا در این شرایط سایر طرف‌های محور مقاومت نباید یک روش استراتژیک و جامع علیه توطئه‌های صهیونیستی ــ آمریکایی اتخاذ کنند؟

ــ در سوی دیگر مقاومت سوریه و ارتش آن همچنان در حال تکمیل عملیات‌های خود برای سرکوب تروریسمی که در خدمت آمریکا و ترکیه در غرب و شمال شرقی این کشور فعالیت دارد، است. پس آیا اهمیت حمایت سایر طرف‌های محور مقاومت از سوریه در این زمان احساس نمی‌شود؟

ــ مقاومت عراق نیز مجدداً در دوره اخیر درگیر انجام عملیات‌های پاکسازی این کشور از لوث وجود تروریست‌هایی که توسط ایالات متحده حمایت می‌شود شده است و کنار آن موضوع اخراج نیرو‌های آمریکایی نیز همچنان پابرجاست، بنابراین، آیا مقاومت عراق می‌تواند به‌تن‌هایی هم در این جبهه‌ها فعال باشد وهم علیه پروژه‌های صهیونیستی ــ آمریکایی در منطقه بجنگد؟

ــ، اما مهمتر از همه ایران در سه سطح در حال مقابله با آمریکاست: داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی.

ــ، اما مقاومت در لبنان نسبت به سایر گروه‌های مقاومت عربی و اسلامی بیشترین نفوذ را بر شرایط سیاسی و اجتماعی دارد؛ اما با وجود همه مشارکت‌هایی که در زمینه اجتماعی و برای حمایت از دولت و ملت انجام می‌دهد باید بیشترین توجه خود را به‌سمت توطئه‌های صهیونیستی ــ آمریکایی معطوف کند.

در سایه واقعیت‌ها و مطالبی که گفته شد می‌توان ۳ نکته و توصیه مهم برای گروه‌های مقاومت ذکر کرد:

ــ حملات صهیونیستی ــ آمریکایی در همه مناطق غرب آسیا به‌ویژه فلسطین ادامه خواهد داشت و تشدید می‌شود، بنابراین گروه‌های مقاومت این کشور باید با یک استراتژی جامع و شامل و نیز یک اتحاد واقعی علیه توطئه‌های دشمن بایستند.

ــ مقاومت فلسطین با همه گروه‌های خود باید اقدام به یک اتحاد و انتفاضه مدنی و میدانی فراگیر در همه اراضی فلسطین و به‌ویژه مناطق عربی که در اشغال صهیونیست‌ها است کنند تا به این ترتیب اولاً دشمن را در همه جبهه‌ها درگیر کنند و از طرف دیگر مسئله فلسطین برای همیشه زنده بماند؛ همان‌طور که در قلب دوستان ملت فلسطین در جهان عرب و اسلام و سایر کشور‌های دنیا زنده است.

ــ همه طرف‌های محور مقاومت باید یک استراتژی جامع و کامل برای مقابله با تجاوزات آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه اتخاذ و آن را اجرا کنند.

مقاومت همواره و تا ابد آماده پاسخگویی به تجاوزات دشمن است و در برابر «باد‌های آسمان» رژیم صهیونیستی باید «باد‌های زمین عربی» بوزد.

منبع: روزنامه البناء

انتهای پیام/+




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برقراری یک استراتژی جامع برای مقابله با تجاوزات آمریکا / اولویت‌های محور مقاومت کدامند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..