تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیستم جدید فورد برای ضدعفونی کردن خودروها

سیستم جدید فورد برای ضد عفونی کردن خودروها در برابر ویروس کرونابه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، فورد خودرو‌های شاسی بلند پلیس خود را برای مبارزه با ویروس کرونا می‌پزد. این تولیدکننده یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری را ارائه کرده است که سیستم گرمایش خودرو را به طور کامل معطوف می‌کند، به گونه‌ای که هر وسیله نقلیه که احتمالا به ویروس کرونا آلوده است، کاملا ضد عفونی می‌شود. قرار است روز چهارشنبه با وسایل نقلیه پلیس فورد منتخب به بخش‌های پلیس راه یابد.

بیشتر بخواند: ضرر ۲ میلیارد دلاری شرکت فورد در پی شیوع ویروس کرونا

در طی ۴۰ روز گذشته مهندسان فورد با دانشگاه ایالتی اوهایو همکاری کردند تا روشی را برای ضد عفونی کردن تهیه کنند که پس از اطلاع ادارات پلیس در مورد روش‌های تمیز کردن مؤثر، فناوری نسبتاً کم بود. یک مهندس کنترل آب و هوا پیشنهاد کرد که به دنبال خنثی سازی مبتنی بر گرما باشید و دانشگاه نمونه‌هایی را آزمایش کرد تا ببیند که برای مبارزه صحیح با ویروس چقدر زمان و گرما لازم است.

بیل گوبینگ، مدیر بخش شاسی بلند‌ها و وسایل نقلیه مسافری فورد، در تماسی تلفنی گفت: ما می‌خواهیم راه حلی ابداع کنیم که نیازی به سخت‌افزار جدید نداشته باشد. به‌روزرسانی این نرم‌افزار برای کلیه شاسی بلند‌های خودروی رهگیر فورد پلیس از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ کار می‌کند. این روش از طریق یک برنامه، رایانه متصل یا دستی در صفحه کنترل وسیله نقلیه کار می‌کند. وسایل نقلیه پلیس فورد تا ۱۳۳ درجه فارنهایت گرم می‌شوند و حداقل ۱۵ دقیقه در آن درجه حرارت کار می‌کند. روش‌های دیگر تمیز کردن مانند پاک کردن قسمت‌های لمس مکرر با دستمال مرطوب یا الکل، هنوز هم مؤثر هستند، اما این تصور می‌شود که دستیابی به برخی نقاط سخت باشد.

سیستم جدید فورد برای ضد عفونی کردن خودروها در برابر ویروس کرونا

با شروع فرآیند گرمایش، چراغ‌های خطر و جلو چشمک می‌زنند. هنگامی که آن را با برخی از ACهای مورد نیاز خنک می‌شود، آن‌ها دوباره چشمک می‌زنند. در داخل، داشبورد پیشرفت را نشان می‌دهد و بنابراین، هیچ‌کس در حال جابجایی با وسایل نقلیه لوله‌کشی داغ نیست. گوبینگ خاطرنشان کرد که این سیستم به اندازه کافی پیچیده است و به طور اشتباه اتفاقی نخواهد افتاد. کسی از کاربران آن را به صورت اشتباه فعال نمی‌کنند و برای این کار، این برنامه به هشت فشار دکمه نیازمند است.

پس از اتمام کار، سطح گرم شده ویروس کرونا به اندازه مواد نیست، بنابراین همه چیز سالم باقی می‌ماند و هیچ وسیله‌ای در داخل خودرو ذوب نمی‌شود. فورد وسایل نقلیه‌ای را از نیویورک، لس آنجلس، ایالت میشیگان، ماساچوست، آزمایشگاه شهرک بوردمن در ادارات پلیس اوهایو و دفتر کلانتر شهر کانتی فلوریدا در فلوریدا آزمایش کرد. همچنین یک دکمه «لغو» وجود دارد که در صورت بروز شرایط اضطراری سریع گرمایش را متوقف کرده و شروع به سرمایش می‌کند و ماشین باید فوراً استفاده شود. در غیر این صورت، این چیزی است که آژانس‌ها می‌توانند تمیزکنندگانی به روش تمیز کردن سنتی در گاراژ یا پارکینگ پلیس اضافه کنند. این فناوری می‌تواند برای شرایطی خوب باشد که یک ماشین پلیس در حال انتقال شخصی مبتلا به ویروس کرونا است که یک افسر پلیس می‌تواند پس از انجام مأموریت با فعال کردن برنامه، خودرو را ضدعفونی کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیستم جدید فورد برای ضدعفونی کردن خودروها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..