تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اجازه نمی‌دهم تیم با این شرایط تمرین کند

عرفان حاج‌بابایی: مجید جلالی سرمربی تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان نگران وضعیت بازیکنان و اعضای این تیم است. او حرف های جالبی برای گفتن داشت.

*این طور عنوان شده بود که شما کاملاً آماده شروع لیگ برتر هستید اما شنیدیم تمرینات را متوقف کردید. این خبر درست است؟
بله ما قصد داشتیم تمرینات را به صورت کامل ادامه بدهیم. حتی اردوی تیم مان را در مجموعه الیاف در تهران برپا کردیم تا هر چه زودتر برای شروع دوباره رقابت‌ها آماده شویم. به هر حال خودمان را تابع سازمان لیگ می‌دانیم و وقتی این طور اعلام کردند که بازی‌ها باید از سرگیری شود، ما هم به تهران آمدیم تا روند آماده‌سازی را تسریع کنیم.

*چه اتفاقی در ادامه برای تیم شما رخ داد؟
ما تست کرونا را پشت سر گذاشتیم و آنجا بود که متوجه شدیم برخی از اعضای تیم مان متاسفانه مشکوک به بیماری کرونا هستند. به همین خاطر تصمیم گرفتم تیم و تمرینات را کامل تعطیل کرده و بازیکنان را به قرنطینه بفرستم. امیدوارم که مشکل حاد نباشد و بتوانیم خیلی زود این موضوع را کنترل کنیم.

*آیا بازیکنان تیم تان هم امکان دارد دچار این بیماری شده باشند و فصل را از دست بدهند؟
نمی‌توانم در این مورد به صورت کامل صحبت کنم یا توضیح بیشتری بدهم اما امیدوارم که این طور نباشد. به هر حال ما تعداد بازیکنان مشخصی داریم و نمی‌خواهم هیچ کدام از آنها را از دست بدهم به خصوص که پای یک بیماری بسیار خطرناک در میان است. انشالله بتوانیم با کمک مدیران باشگاه که پیگیر وضعیت هستند، بهترین شرایط را بسازیم و از اتفاقات بعدی جلوگیری کنیم. 

*در یکی از مصاحبه های خود در مورد عملکرد سازمان لیگ هم صحبت کردید. موضوع چه بود؟
بله این موضوع را من گفتم که سازمان لیگ باید نظارت کاملی بر روی آزمایش ها داشته باشد. حرف حق است. سازمان لیگ باید حواسش نسبت به آزمایش باشگاه ها کاملا جمع باشد. قرار نیست اگر باشگاه گل‌گهر سیرجان در بهترین آزمایشگاه ایران تست های خود را پشت سر می گذارد، سایر باشگاه‌ها در آزمایشگاه‌های معمولی این کار را انجام بدهند. ما فقط خواستار عدالت و برابری هستیم. کاش مسئولان سازمان لیگ خودشان یک پروتکلی تعیین می‌کردند و یا یک قانونی می‌گذاشتند تا همه تیم ها و بازیکنان و اهالی لیگ برتر فقط در یک آزمایشگاه تست کرونا بدهند. 

*چطور؟
چون به من اینطور گفتند که برخی باشگاه‌ها در آزمایشگاه‌هایی این تستها را پشت سر می‌گذارند که مراحل آزمایش به صورت کامل انجام نمی‌شود و همه جواب ها منفی است. از این رو آنها با خیال راحت به لیگ برمی‌گردند غافل از اینکه ممکن است هنوز اعضای آن تیم ها ناقل بیماری باشند. 

*در حال حاضر وضعیت آمادگی بدنی بازیکنان تان را چطور ارزیابی می کنید؟
ما در این دو سه ماه، تمرین را تعطیل نکرده بودیم بلکه همه بازیکنان برنامه خاصی داشتند و طبق همان برنامه کارشان را دنبال می کردند ولی با این حال شرایطی برای مان پیش آمده بود که نیاز به تمرینات گروهی داشتیم. وقتی به تمرین گروهی برگشتیم این ماجرا برای بازیکنان ما پیش آمد و حالا نمی دانیم باید چه کار کنیم. 

*شما یکی از مخالفان شروع دوباره لیگ بودید. هنوز هم سر حرف تان هستید؟
من از روز اول هم گفتم سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال فقط در شرایطی باید رای به برگزاری بازی‌ها بدهند که همه ما خیال مان بابت ویروس کرونا و جلوگیری از پیش روی آن راحت شده باشد. حتماً دوستان ما در فدراسیون سازمان لیگ و سایر نهادها حواس شان به این موضوع هست. همه باید بدانیم که موضوع بیماری کرونا بسیار خطرناک بوده و امکان مرگ و میر دارد. از این رو باید با هوش بالا مقابل این بیماری بایستیم. قبلا هم گفته‌ام که خودمان را مهیای رقابت‌ها می‌کنیم ولی به شرط اینکه شرایط برای همه باشگاه‌ها یکسان باشد. حالا هم که می بینید ما در شرایطی قرار گرفته ایم که باید طرحی برای کنترل و مراقبت از بازیکنان خود ارائه بدهیم.

*با این حال وقتی صحبت از مخالفت باشگاه‌ها می‌شود خیلی زود همه به یاد باشگاه‌های اروپایی می‌افتند که مشغول تمرین هستند و می‌خواهند دوباره لیگ کشورشان را آغاز کنند. حتی بوندسلیگا هم این کار را انجام داد. در این خصوص چه نظری دارید؟
اول اینکه ما با یک مشکل جهانی مواجه هستیم و هر کشوری که فوتبالش را ادامه می دهد بدون تردید پروتکل هایی برای مقابله با کرونا در نظر دارد اما چند نکته را نباید فراموش کرد. اول اینکه برخی کشورها شاید توانایی کاملی برای کنترل این بیماری داشته باشند. ما می‌دانیم که کنترل کرونا هزینه‌های بسیار زیادی دارد؛ از قرنطینه خانگی گرفته تا آزمایش‌های مربوط به این بیماری همگی سخت و سنگین است ولی با این حال ما اجازه تمرین به بازیکنان تیم ما نمی‌دهیم تا تکلیف برای همه روشن شود. در ثانی باید فوتبال ایران را فقط با خودمان مقایسه کنیم چون ما به لحاظ امکانات نمی توانیم حتی شبیه به اروپایی ها باشیم.

*تیم شما در این فصل شرایط متفاوتی را تجربه کرد. در هفته‌های نخست حضورتان روی نیمکت این تیم، گل گهر چندان موفقیت چشمگیری نداشت اما همین که فوتبال تیم تان راه افتاد و به سمت موفقیت رفتید، بازی ها تعطیل شد. این موضوع می‌تواند لطمه‌ای به کارتان وارد کند؟
روی این موضوع تردید نداشته باشید چون ما تیم رو به پیشرفت لیگ برتر بودیم اما بازیکنان ما حدود سه ماه است که تمرین گروهی و تاکتیکی نداشتند و تمرینات شخصی خانگی فقط برای حفظ آمادگی بدن است. از این رو باید ببینیم در آینده چه می‌شود و اصلاً می‌توانیم به لیگ بازگردیم یا تصمیم دیگری گرفته خواهد شد. من فقط دعا می کنم هر تصمیمی که دوستان مسئول می گیرند به فوتبال ایران کمک کند نه اینکه تعدادی به خاطر ادامه یافتن لیگ برتر دچار این بیماری مهلک شوند.

254 251




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اجازه نمی‌دهم تیم با این شرایط تمرین کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..