تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در گوگل اسیستنت امکان خرید ازطریق صدا فراهم می‌شود

گوگل اسیستنت، دستیار صوتی هوشمند گوگل، مزیت‌های متنوعی به گوشی‌های اندرویدی و برخی دستگاه‌های دیگر اضافه می‌کند. اهالی مانتین‌ویو به‌تازگی بهبودهای خاصی در قابلیت Voice Match گوگل اسیستنت اعمال کرده‌اند تا ازطریق آن خرید محصولات تنها با صدای خود کاربر انجام شود. درواقع، گوگل اسیستنت در تلاش است ازطریق Voice Match امنیت خریدها را افزایش دهد. در نظر داشته باشید این قابلیت فعلا به‌صورت آزمایشی و برای مدت محدودی آغاز به‌ کار کرده است.

فردی به‌نمایندگی از گوگل در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی اندروید پلیس رسما اعلام کرده است امکان خرید با Voice Match قابلیتی جدید برای گوگل اسیستنت به‌حساب می‌آید و قصد دارد در مسیر افزایش امنیت خریدهایی قدم بردارد که ازطریق اسپیکرها و نمایشگرهای هوشمند انجام می‌شوند. در‌حال‌حاضر، Voice Match تنها به خریدهای دیجیتالی درون‌برنامه‌ای ارطریق فروشگاه آنلاین پلی‌استور محدود است و ازطریق آن امکان سفارش غذا از رستوران‌ها نیز وجود دارد. اندروید پلیس می‌گوید قابلیت جدید ویس مچ ابتدا در بخش‌های Payments و Security منو تنظیمات گوگل اسیستنت ظاهر شده است. 

گوگل به‌تازگی صفحه‌ی پشتیبانی خود را به‌روز کرده و دستورالعمل‌های مربوط به استفاده از Voice Match را دردسترس کاربران قرار داده است. برخی می‌گویند برخلاف آنچه در صفحه‌ی ذکرشده آمده، بخش تنظیمات گوگل اسیستنت فقط میزبان روش‌های تصدیق هویت اثرانگشت و اسکن چهره برای پرداخت‌ها است و امکان پرداخت ازطریق صدا هنوز فراهم نشده. برخی دیگر ادعا می‌کنند توانسته‌اند به منو Voice Match در بخش تنظیمات گوگل اسیستنت دسترسی پیدا کنند؛ اما به‌دنبال فعال‌سازی Voice Match، نرم‌افزار به‌صورت خودکار فریز و امکان استفاده از آن ناممکن شده است. 

اسکرین‌شات‌های منتشرشده‌ی رسانه‌ی اندروید پلیس روند نصب قابلیت ویس مچ گوگل اسیستنت را نشان می‌دهند. در بخشی از توضیحات رسمی گوگل درباره‌ی ویس مچ می‌خوانیم: «از صدایتان برای احراز هویت خود هنگام خرید ازطریق گوگل اسیستنت استفاده کنید». همچنین در این صفحه، آمده امنیت روش ویس مچ ممکن است در‌حال‌حاضر بی‌نقص نباشد. در بخش دیگری از توضیحات می‌خوانیم: «فردی با صدای شبیه به شما یا صدای ضبط‌شده‌‌تان ممکن است بتواند روی دستگاه‌هایی خرید کند که در آن‌ها لاگین کرده‌اید.

ویس مچ را نمی‌توانیم امن‌ترین روش برای پرداخت‌های آنلاین به‌حساب بیاوریم؛ اما بدون شک هنگامی‌که ویس مچ به مرحله‌ی بی‌نقص‌بودن برسد،‌ درمقایسه‌با روش‌های عادی پرداخت نظیر واردکردن رمزعبور یا استفاده از اسکن چهره و اثرانگشت، با استقبال بیشتری مواجه خواهد شد. درواقع، روند تأیید پرداخت‌ها ازطریق صدا به‌شکلی بسیار یکپارچه‌تر انجام می‌شود و حس راحتی بیشتری به کاربر منتقل می‌دهند. گوگل اسیستنت نخستین دستیار هوشمند نیست که امکان خرید ازطریق صدا را فراهم می‌کند. پیش‌تر چنین کارکردی برای دستیار آمازون دیده بودیم. دستیار صوتی الکسا به شما امکان می‌دهد ازطریق PIN امنیت خریدهایی را افزایش دهید که با صدا انجام می‌دهید. 

ویس مچ قابلیتی جدید در گوگل اسیستنت است که این دستیار هوشمند را قادر می‌سازد صدای افرادی را از یکدیگر تشخیص دهد که با آن تعامل برقرار می‌کنند. ماه گذشته، رسانه‌ی 9to5Google در گزارشی مدعی شد گوگل فرایند آموزشی ویس مچ را به‌روزرسانی کرده است تا این ابزار بتواند فرق بین صدای افراد مختلف را با دقت بسیار بیشتری تشخیص دهد. البته به‌نظر می‌رسد گوگل برای جلوگیری از هرگونه مشکل برخی محدودیت‌ها برای سرویس در نظر گرفته است. گوگل در گفت‌و‌گو با اندروید پلیس می‌گوید مقدار پولی را محدود کرده است که ازطریق ویس مچ می‌توانید خرج کنید.

گوگل در سال‌های اخیر تلاش کرده قابلیت‌های متنوع‌تری به دستیار دیجیتالی خود بیاورد و ظاهرا قصد دارد همچنان این روند را انجام دهد. گوگل اسیستنت به‌لطف ویس مچ می‌تواند روند خرید آنلاین را سریع‌تر و بسیار ساده‌تر کند. کاربران همواره هنگام خرید آنلاین به‌دنبال ساده‌ترین روش هستند؛ به‌‌همین‌دلیل ویس مچ، قابلیت‌های زیادی برای محبوبیت دارد.

گوگل سالانه مراسمی با عنوان I/O با تمرکز بر توسعه‌دهندگان برگزار می‌کند. مراسم امسال که برگزاری‌اش برای اوایل ماه جاری میلادی تعیین شده بود، به‌دلیل دنیاگیری ویروس کرونا به‌طورکامل لغو شد. گفته می‌شود گوگل قصد داشته قابلیت پرداخت ازطریق ویس مچ را در Google I/O 2020 رسما معرفی کند. اهالی مانتین‌ویو تابه‌حال نگفته‌اند قصد دارند قابلیت جدید ویس مچ را کِی به‌طورتعمومی دردسترس قرار دهند؛ بااین‌حال، احتمال می‌دهیم قابلیت یادشده هنگام برگزاری رویداد انتشار نسخه‌ی بتای اندروید ۱۱ در ۳ ژوئن ۲۰۲۰ (۱۴ خرداد ۱۳۹۹) رسما معرفی و تاریخ انتشارش مشخص شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی قابلیت ویس مچ گوگل اسیستنت چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در گوگل اسیستنت امکان خرید ازطریق صدا فراهم می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..