تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پوشش زنده ویدیویی زومیت از پرتاب تاریخی کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس [نیمه‌شب پنجشنبه]

پس از بیش از ۶ سال تلاش بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر، اسپیس‌ایکس سرانجام قرار است تا ساعاتی دیگر نخستین فضانوردانش را سوار بر کپسول جدید کرو دراگون و راکت فالکون ۹ به فضا پرتاب کند. این مأموریت با نام دمو ۲ (Demo-2)، واپسین پرواز آزمایشی فضاپیمای جدید اسپیس‌ایکس به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی خدمه‌ی تجاری ناسا خواهد بود که هدف از آن، ساخت وسایل نقلیه‌ی فضایی جدید به‌دست شرکت‌های خصوصی برای حمل‌ونقل فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی و بازگرداندن آن‌ها به زمین است.

ناسا اندکی پیش از بازنشستگی شاتل فضایی در تقریبا یک دهه‌ی پیش، همکاری با شرکت‌های خصوصی هوافضا را در قالب برنامه‌ی خدمه‌ی تجاری آغاز کرد. این سازمان سرانجام در سال ۲۰۱۴ دو شرکت اسپیس‌ایکس و بوئینگ را برای ساخت فضاپیماهای کرو دراگون و سی‌اس‌تی ۱۰۰ استارلاینر انتخاب و به‌ترتیب مبلغ ۲/۶ و ۴/۲ میلیارد دلار به آن‌ها پرداخت کرد. اما فرایند دشوار ساخت فضاپیمایی ایمن که بتواند انسان را به مدار زمین حمل کند، بیش‌از پیش‌بینی‌ها به‌طول انجامید و موجب شد اتکای ناسا به فضاپیمای روسی سایوز تا به امروز تداوم یابد.

اسپیس‌ایکس بیش از یک سال پیش، کپسول کرو دراگون را برای نخستین‌بار به فضا فرستاد و مراحل پرتاب به مدار، اتصال به ایستگاه فضایی، جدایی از آن و بازگشت به زمین را باموفقیت پشت سر گذاشت. اکنون این شرکت قصد دارد درجریان دومین و آخرین پرواز فضایی فضاپیمای جدیدش، باب بنکن و داگ هارلی، فضانوردان کارکشته‌ی ناسا را در ساعت ۴:۳۳ بعدازظهر چهارشنبه به وقت محلی (۱:۰۳ بامداد پنجشنبه ۸ خرداد به وقت ایران) از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب کند.

وقتی پرتاب پیش رو انجام شود، فضانوردان آمریکایی برای نخستین‌بار پس از پایان عصر شاتل‌های فضایی در سال ۲۰۱۱، از خاک آمریکا رهسپار مدار نزدیک زمین خواهند شد. علاوه بر این، موفقیت اسپیس‌ایکس در ارسال فضانوردان ناسا به فضا، به‌منزله‌ی نخستین پرواز فضایی به مدار به‌دست یک شرکت خصوصی خواهد بود.

شما مخاطبان زومیت امشب در ساعت ۱۲ و تقریبا یک ساعت پیش از پرتاب کرو دراگون، می‌توانید این رویداد ویژه را با پوشش زنده‌ی ما در همین صفحه تماشا کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پوشش زنده ویدیویی زومیت از پرتاب تاریخی کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس [نیمه‌شب پنجشنبه]»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..