تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات به ۱۸ هزار گیگابیت افزایش یافت

جلسه دوره‌ای شورای معاونان امور دولت و مجلس وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی به میزبانی عمارت کلاه‌فرنگی برگزار شد. محمدجواد آذری جهرمی در این جلسه، گزارش دوره‌ای عملکرد این وزارتخانه را ارائه کرد.

وزیر ارتباطات درباره‌ی عملکرد این وزارت‌خانه در گسترش زیرساخت‌های شبکه‌ی ملی اطلاعات گفت:

یکی از اقدامات بسیار بزرگ دولت یازدهم و دوازدهم، توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات بود که انصافاً رئیس‌جمهوری برای فرمایش مقام معظم رهبری در این رابطه وقت گذاشتند. برای درک بهتر این مسئله باید اشاره کنم که در این دولت ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات از ۶۸۰ گیگابیت بر ثانیه به ۱۸ هزار گیگابیت بر ثانیه افزایش پیدا کرده است. انصافاً در حوزه شبکه ملی اطلاعات اقدامات بزرگی انجام‌ گرفته است و اگر این توسعه انجام نمی‌گرفت در دوره‌ی شیوع کرونا، سلامت الکترونیک، خریدوفروش، بانکداری الکترونیک و... دچار مشکل می‌شد و کشور زمین‌گیر می‌شد.

آذری جهرمی هفته‌ی گذشته در جریان مراسم گرامیداشت روز جهانی ارتباطات با رونمایی از طرح «هر ایرانی یک تلویزیون اینترنتی» اعلام کرد این وزارت‌خانه می‌خواهد سرویس تلویزیون اینترنتی را برای یک میلیون ایرانی فعال کند. وزیر ارتباطات در آن ویدئو کنفرانس اعلام کرد با افزایش یک میلیون خانواری استفاده‌کننده‌های این سرویس، تعداد کل خانواده‌هایی که از این سرویس استفاده می‌کنند به ۵ میلیون نفر خواهد رسید. به گفته‌ی جهرمی این افزایش کاربر، به اقتصاد دیجیتال کمک زیادی خواهد کرد. افزایش ظرفیت هسته‌ی شبکه‌ی ملی اطلاعات نیز در راستای نیل به این اهداف وزارت ارتباطات انجام شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ظرفیت هسته شبکه ملی اطلاعات به ۱۸ هزار گیگابیت افزایش یافت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..