تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آپدیت اندروید 10 برای وان پلاس 5 و 5T دردسترس قرار گرفت

کاربران وان‌پلاس ۵ و وان‌پلاس ۵ تی (OnePlus 5T) چندی پیش به نسخه‌ی بتای عمومی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ دسترسی پیدا کرده بودند. حال پس از مدت‌ها انتظار، به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی پایدار اندروید ۱۰ سرانجام برای این گوشی‌های وان‌پلاس دردسترس قرار گرفته است. 

وان‌پلاس 5 و 5T که در سال ۲۰۱۷ روانه‌ی بازار شده‌اند، هفته‌ی گذشته سومین بتای عمومی اندروید ۱۰ را دریافت کردند و انتظار نداشتیم به این سرعت نسخه‌ی پایدار برای آن‌ها دردسترس قرار گیرد. ساعاتی پیش یکی از کاربران در انجمن رسمی وان‌پلاس اسکرین‌شات‌هایی منتشر کرد که نسخه‌ی پایدار اندروید ۱۰ را روی وان‌پلاس ۵ تی نشان می‌دهند.

وان‌پلاس اکتبر سال گذشته اعلام کرده بود تا پیش از پایان سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۰، به‌روزرسانی اندروید ۱۰ را به وان‌پلاس ۵ و ۵ تی می‌آورد. تاریخ انتشار نخستین بتای عمومی اندروید ۱۰ برای این گوشی‌های حدودا به یک ماه پیش مربوط می‌شود.

به‌منظور دانلود نسخه‌ی پایدار Oxygen OS 10.0.0 (برپایه‌ی اندروید ۱۰) روی وان‌پلاس ۵ و وان‌پلاس ۵ تی به حداقل ۱/۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی نیاز دارید. روند انتشار به‌روزرسانی به‌شکل OTA آغاز شده است و اگر تاکنون آن را دریافت نکرده‌اید، نگران نباشید چون به‌زودی اندروید ۱۰ برای تمامی کاربران دردسترس قرار می‌گیرد.

وان‌پلاس تاکنون انتشار اندروید ۱۰ برای وان‌پلاس ۵ را رسما اعلام نکرده است. بنابراین، احتمال می‌دهیم به‌روزرسانی جدید در‌حال‌حاضر به‌شکل محدود دردسترس قرار گرفته باشد. احتمالا وان‌پلاس با این کار قصد دارد باگ‌های احتمالی را کاملا رفع و سپس اندروید ۱۰ را به‌طورعمومی برای همه‌ی کاربران منتشر کند. ازآنجاکه چینی‌ها انتشار اندروید ۱۰ برای وان‌پلاس ۵ را رسما تأیید نکرده‌اند، درحال‌حاضر لینکی برای دانلود نسخه‌ی جدید و نصب دستی آن روی گوشی در فضای وب یافت نمی‌شود. 

اندروید 10 وان پلاس 5T

ظاهرا اندروید ۱۰ رابط کاربری جدیدی به وان‌پلاس ۵ و وان‌پلاس ۵ تی می‌آورد و کاربران می‌توانند آیکون‌های منو تنظیمات سریع (Quick Settings) را شخصی‌سازی کنند. همچنین، ژست‌های حرکتی جدید برای ناوبری در بخش‌های مختلف سیستم‌عامل به گوشی‌های وان‌پلاس اضافه می‌شود. در وان‌پلاس ۵ به‌صورت پیش‌فرض برای بازگشت به صفحه‌ی قبل باید از ژست حرکتی در بخش پایینی صفحه استفاده کنید؛ اما در اندروید ۱۰ این ژست حرکتی حذف می‌شود. پس از نصب اندروید ۱۰، برای بازگشت به منو قبل باید از ژست حرکتی در لبه‌ی صفحه‌نمایش استفاده کنید. همچنین در Oxygen OS 10.0.0، نواری به بخش پایینی صفحه اضافه‌ شده است که امکان جابه‌جایی سریع در بین اپلیکیشن‌های بازشده را فراهم می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

به‌غیر از رابط کاربری و ژست‌های حرکتی جدید، وان‌پلاس 5 و 5T با دریافت اندروید ۱۰ به قابلیتی با نام OnePlus Game Space مجهز خواهند شد تا تجربه‌ی گیمینگ بهبودیافته‌ای به کاربر ارائه دهند. وان‌پلاس گیم اسپیس را می‌توان لانچری سفارشی‌سازی‌شده برای بازی‌های اندرویدی به‌حساب آورد که امکان می‌دهد تنظیمات مختلف حالت بازی را تغییر دهید. 

افزون‌بر‌این، گفته می‌شود وان‌پلاس در پی اعمال بهبودهایی روی کیفیت دوربین این گوشی‌ها است. اسکرین‌شاتی که میانه‌ی مقاله می‌بینید و به فهرست تغییرات Oxygen OS 10.0.0 برای وان‌پلاس ۵ و ۵ تی اشاره می‌کند، شامل بهبودهای دوربین نیست. بااین‌حال، رسانه‌ی AllAboutOnePlus می‌گوید در به‌روزرسانی‌های آینده، بهبودهایی روی سیستم لرزش‌گیر تصویر الکترونیکی (EIS) گوشی‌های وان‌پلاس ۵ و وان‌پلاس 5T اعمال خواهد شد.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آپدیت اندروید 10 برای وان پلاس 5 و 5T دردسترس قرار گرفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..