تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ردمی 10X پرو و ردمی 10X شیائومی رونمایی شدند

شیائومی همان‌طورکه پیش‌تر وعده داده بود، ساعاتی پیش با برگزاری مراسمی آنلاین، گوشی‌های خانواده‌ی ردمی ۱۰ ایکس را رونمایی کرد. در هفته‌های اخیر، به‌دفعات شاهد افشای اطلاعات این گوشی‌ها بودیم و نگاهی به کنفرانس شیائومی نشان می‌دهد بسیاری از این اطلاعات درست بوده‌اند. خانواده‌ی ردمی ۱۰ ایکس گوشی‌های هوشمند ردمی ۱۰ ایکس فورجی و ردمی ۱۰ ایکس فایوجی و ردمی ۱۰ ایکس پرو فایوجی (Xiaomi Redmi 10X Pro 5G) را شامل می‌شود. ضعیف‌ترین مدل این خانواده، یعنی ردمی 10X 4G، درحقیقت همان ردمی نوت ۹ با نامی جدید است.

از قابلیت‌های مهم گوشی‌های 5G جدید ردمی می‌توانیم به بهره‌مندی آن‌ها از تراشه‌ای با لیتوگرافی هفت‌نانومتری فین‌فت TSMC، صفحه‌نمایشی AMOLED، پشتیبانی از شبکه‌ی 5G، باتری ۴،۵۲۰ میلی‌آمپرساعتی و دوربین چهارگانه در پنل پشتی اشاره کنیم. 

Xiaomi Redmi 10X 5G / شیائومی ردمی 10 ایکس 5G

ردمی ۱۰ ایکس 5G و ردمی ۱۰ ایکس پرو 5G

براساس اعلام رسمی، مدل پایه‌ی ردمی 10X 5G با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱،۵۹۹ یوآن (تقریبا ۲۲۴ دلار)، مدل دیگر با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱،۷۹۹ یوآن (تقریبا ۲۵۲ دلار)، و مدل قدرتمندتر با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲،۰۹۹ یوآن (تقریبا ۲۹۴ دلار) و قدرتمند‌ترین مدل با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲،۳۹۹ یوآن (تقریبا ۳۳۶ دلار) قیمت دارد. 

پیش‌فروش دو مدل اخیر از ساعاتی پیش آغاز شده است و ۱ ژوئن ۲۰۲۰ (۱۲ خرداد ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار چین خواهد شد. در‌حال‌حاضر، مشخص نیست شیائومی قصد دارد گوشی‌های جدید 5G را در مناطقی دیگر نظیر بازار هند هم عرضه کند یا خیر. هند امروزه یکی از بازارهای مهم شیائومی است؛ بنابراین، عرضه‌ی ردمی 10X و ردمی 10X پرو در آنجا دورازانتظار نخواهد بود. شیائومی تاکنون جزئیات عرضه‌ی گوشی‌های جدیدش در بازارهای بین‌المللی را با رسانه‌ها در میان نگذاشته است.

مدل معمولی خانواده ردمی ۱۰ ایکس، یعنی ردمی ۱۰ ایکس 5G، از ‌صفحه‌نمایشی ۶/۵۷ اینچی AMOLED بهره می‌برد که از استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند و وضوح فول HD پلاس و نسبت تصویر ۲۰:۹ و نسبت کنتراست ۴،۳۰۰،۰۰۰:۱ را ارائه و ۹۸ درصد از فضای رنگی NTSC را پوشش می‌دهد و به حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت دست پیدا می‌کند. در بخش بالایی صفحه‌نمایش، بریدگی قطره‌ای‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی به‌چشم می‌خورد.

طبق اطلاعات رسمی، صفحه‌نمایش ردمی ۱۰ ایکس از نرخ بازخورد لمسی ۱۸۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. شیائومی می‌گوید گوشی جدیدش به‌لطف بهره‌مندی از گواهی IP53 دربرابر پاشِش آب و نفوذ گردوغبار مقاوم است. با مراجعه به مقاله‌ی ویژه‌ی زومیت می‌توانید با انواع استانداردهای IP آشنا شوید. پنل جلویی دستگاه با شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ کورنینگ محافظت می‌شود. ردمی ۱۰ ایکس و ۱۰ ایکس پرو قرار است در چهار رنگ دردسترس قرار گیرند. مدل استاندارد با شارژر ۲۲/۵ وات و مدل پرو با شارژر ۳۳ وات عرضه خواهند شد که در هر دو از باتری ۴،۵۲۰ میلی‌آمپرساعتی و رابط کاربری MIUI 12 استفاده شده است.

در گوشی‌های خانواده‌ی ردمی ۱۰ ایکس از تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۲۰ مدیاتک استفاده شده است که اواخر اردیبهشت امسال معرفی شد. این تراشه که برپایه‌ی نود پردازشی هفت‌نانومتری TSMC ساخته شده، هشت هسته‌ی پردازشی ARM دارد. در این تراشه، از چهار هسته‌ی کورتکس A76 با فرکانس ۲/۶ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کورتکس A55 با فرکانس ۲ گیگاهرتزی استفاده شده است. دایمنسیتی ۸۲۰ مدیاتک از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 استفاده می‌کند که به پنج هسته مجهز و موتور پردازشی هایپرانجین ۲ به‌کاررفته در آن روی بهبود قابلیت‌های گیمینگ اثرگذار است. 

Xiaomi Redmi 10X 5G / شیائومی ردمی 10 ایکس 5G

هدف اصلی مدیاتک از معرفی دایمنسیتی ۸۲۰ این بود که پشتیبانی از شبکه‌ی 5G را به دستگاه‌های میان‌رده هم بیاورد. مودم این تراشه از شبکه‌ی 5G با امواج دارای فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز (sub-6GHz 5G) پشتیبانی می‌‌کند. این نسخه از فایوجی دامنه‌ی پوشش وسیعی دارد؛ اما سرعتش از نسخه‌ی دیگر کمتر است. ناگفته نماند مدیاتک در چین از تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۲۰ با نام تیانجی ۸۲۰ یاد می‌کند.

لو وی‌بینگ، مدیرکل برند ردمی، هنگام رونمایی گوشی‌های جدید مدعی شد تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۲۰ مدیاتک توانسته ازلحاظ قدرت پردازشی عملکرد بهتری از کرین ۹۸۵ هواوی از خود برجای بگذارد و امتیاز بیشتری کسب کند.

گوشی‌های سری ردمی 10X 5G از سیم‌کارت دوگانه‌ی 5G پشتیبانی می‌کنند و در آن‌ها از سیستم خنک‌کننده‌ی مایع به‌منظور پراکنده‌سازی گرمای ناشی از فعالیت قطعات استفاده شده است. در پنل پشتی 10X Pro درمجموع شاهد چهار دوربین مجزا هستیم: دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو، دوربین سوم حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض و دوربین چهارم ۵ مگاپیکسلی با لنز ماکرو. دوربین تله‌فوتو دستگاه بزرگ‌نمایی سه‌برابری اپتیکال ارائه می‌دهد. البته ردمی 10X پرو شیائومی توانایی ارائه‌ی بزرگ‌نمایی سی‌برابری دیجیتالی نیز دارد و از سیستم لرزش‌گیر تصویر اپتیکال (OIS) چهارمحوره استفاده می‌کند. همچنین، پنل جلویی گوشی میزبان دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است.

ردمی ۱۰ ایکس 4G

گوشی ردمی 10X 4G از برخی جوانب با مدل‌های 5G متفاوت است. این گوشی از تراشه‌ی مدیاتک هلیو G85 و صفحه‌نمایش ۶/۵۳ اینچ LCD با وضوح 1080p و باتری ۵،۰۲۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۱۸ وات برخوردار است. پنل پشتی دستگاه از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین دوم ۸ مگاپیکسلی با لنز عریض، دوربین سوم ۲ مگاپیکسلی برای عمق‌سنجی و دوربین چهارم ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو میزبانی می‌کند. در پنل جلویی نیز دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی دیده می‌شود.

دیگر ویژگی‌های مدل 4G ردمی 10X عبارت است از: جک ۳/۵ میلی‌متری هدفون، فرستنده‌ی مادون‌قرمز، استاندارد IP53 و مقاومت دربرابر پاشش آب و نفوذ گردوغبار و حسگر اثرانگشت در پنل پشتی. شیائومی قصد دارد مدل پایه‌ی این گوشی را با چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی به قیمت ۹۹۹ یوآن (تقریبا ۱۴۰ دلار) روانه‌ی بازار کند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی گوشی‌های خانواده‌ی ردمی ۱۰ ایکس چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ردمی 10X پرو و ردمی 10X شیائومی رونمایی شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..