تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده چگونه است؟

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از ما برای رسیدگی به فعالیت‌های روزمره خود به چند سیم‌کارت و یا استفاده همزمان از دو سیم‌کارت نیاز داریم، سیم‌کارت‌هایی که برای جلوگیری از تخلفات احتمالی باید پس از خرید با کدملی خریدار در سامانه همتا ثبت شود. همچنین آن دسته از کسانی که سیم‌کارت‌هایشان منقضی شده یا مالکیتش به فرد دیگری واگذار شده است هم می‌توانند با رجوع به سایت همتا اطلاعات سیم‌کارت خود را بازیابی و منتقل کنند. 

در صورتی که قبلاً در سایت همتا ثبت نکرده باشید (کارتابل کد ملی تشکیل نداده باشید) و سیم‌کارت شما منقضی شده باشد یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید، اطلاعات دستگاه‌های شما از کارتابل سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده در همتا حذف می‌شود، ولی شما می‌توانید این اطلاعات را برای سیم‌کارت‌های دیگر خود بازیابی کنید.

برای اینکار لازم است شناسه (IMEI) دستگاه یا دستگاه‌های خود و شماره سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده را داشته باشید، تا با کد ملی خود اطلاعات دو یا چند سیم‌کارت دیگر خود را بازیابی کنید. البته در صورتی که شما قبلاً در سایت همتا ثبت نام کرده باشید و کارتابل کد ملی تشکیل داده باشید، در صورتی که بیش از ۲ سیم‌کارت در کارتابل شما باشد، با منقضی شدن یکی از سیم‌کارت‌ها و یا واگذار کردن مالکیت یکی از سیم‌کارت‌ها، اطلاعات دستگاه در کارتابل کد ملی باقی می‌ماند.

بازیابی اطلاعات کارتابل کد ملی با یک سیم‌کارت

در صورتی که در کارتابل کد ملی خود فقط یک شماره سیم‌کارت وارد کرده باشید و این شماره سیم‌کارت منقضی شده باشد و یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید، با انجام آموزش «فراموشی رمز کارتابل کد ملی» در کادر قرمز انتهای همین آموزش، تمامی اطلاعات دستگاه‌های شما در کارتابل کد ملی بازیابی می‌شود.

مرحله یک:

در مرحله اول، باید به درگاه اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه شود. برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم‌کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد.

در ادامه، مراحل با استفاده از ورود با شماره سیم‌کارت آورده می‌شود.

بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده چگونه است؟

مرحله دو:

پس از وارد کردن شماره سیم‌کارت، رمز عبور موقت برای آن شماره ارسال می‌شود. با استفاده از رمز عبور ارسال شده و وارد کردن کد امنیتی، وارد سامانه شوید.

بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده چگونه است؟

مرحله سه:

در ادامه در صفحه اصلی «مدیریت دستگاه‌­ها» بر روی گزینه "افزودن دستگاه" کلیک می‌کنیم.

بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده چگونه است؟

مرحله چهار:

در صفحه باز شده، شناسه (IMEI) دستگاه خود را که می‌خواهیم اطلاعات آن از کارتابل قبلی (کارتابل حذف شده) به این کارتابل انتقال یابد را وارد می‌کنیم و بر روی گزینه "ثبت" کلیک می‌کنیم.

بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده چگونه است؟

مرحله پنج:

سپس پیامی مبنی بر وارد کردن شماره سیم‌کارت قبلی (سیم‌کارت منقضی یا واگذار شده) را دریافت می‌کنیم. شماره سیم‌کارت را به صورت کامل وارد کرده و بر روی گزینه "تأیید" کلیک می‌کنیم.

بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده چگونه است؟
مرحله شش:

در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد فرآیند با موفقیت انجام شده و اطلاعات دستگاه شما در این کارتابل قرار می‌گیرد.

بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده چگونه است؟

بیشتر بخوانید: سرانجام سیم کارت‌های رایگان دولت برای سرپرستان خانوار چه شد؟

گفتنی است؛ در صورتی که در کارتابل کد ملی خود فقط یک شماره سیم‌کارت وارد کرده باشید و این شماره سیم‌کارت منقضی شده باشد و یا مالکیت آن را به شخص دیگری واگذار کرده باشید و همچنین رمز کارتابل خود را نیز فراموش کرده باشید، می‌توانید در صفحه اصلی سایت همتا، در قسمت "فراموشی رمز عبور" بر روی گزینه "بازیابی" کلیک کنید و گزینه "پیامک کوتاه" را انتخاب کرده و کد ملی، شماره سیم‌کارت جدید متعلق به کدملی خودتان و تاریخ تولد را وارد کنید. شماره سیم‌کارت جدید به کارتابل شما اضافه می‌شود و رمز جدید نیز برایتان پیامک می‌شود.

همچنین باید توجه داشته باشید در صورتی که در کارتابل کد ملی خود چندین سیم‌کارت داشته باشید و فقط یکی از آن‌ها منقضی یا واگذار شده باشد، در مرحله شماره ۲، امکان تعریف شماره سیم‌کارت جدید نیست و با استفاده از سایر شماره‌های موجود در کارتابل می‌توانید رمز جدیدی برای کارتابل خود دریافت کنید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازیابی اطلاعات سیم‌کارت واگذار شده چگونه است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..