تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کمیته ساخت واکسن کرونا در ایران تشکیل شد

حسین وطن‌پور اعلام کرد کمیته‌ی ویژه‌ی ساخت واکسن کرونا در کشور ایجاد شده و در‌حال‌حاضر، فعالیت‌های اولیه‌ی خود را آغاز کرده است. رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت این دفتر در قالب طرح تشکیل کمیته، ۱۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه‌ی ساخت واکسن را زیر چتر حمایتی خود قرار داده است.

وطن‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر اعلام کرد تا امروز ۱،۵۰۰ مطالعه‌ی بالینی درباره‌ی درمان بیماری کووید ۱۹ انجام شده است. وی افزود:

اکنون با پیشنهاد‌ها و مطالعه‌های فراوانی مواجه هستیم و نگرانی ما از این است که برخی از این مطالعه‌ها برای دوره‌ای کوتاه آثارمثبتی از خود نشان می‌دهند. بااین‌حال، باید توجه کنیم این آثار برای گروه خاصی از بیماران و در مرحله‌ای خاص از بیماری است. واقعا همه‌شمول‌کردن روشی درمانی کار بسیار سختی است. ممکن است ببینید دارویی در مرحله‌ای جواب می‌دهد و در درازمدت جواب نمی‌دهد؛ اما تمام تلاش بر این است اگر دارویی در جایی تأثیرگذار بود، آن را برای همه بتوان تجویز کرد. باوجوداین، رفتار ویروس کرونا به‌گونه‌ای است که مراحل رشد و نفوذ و در حالات مختلف بدن میزبان، عکس‌العمل‌های متفاوتی ایجاد می‌کند.

او درباره‌ی حمایت‌ها از شرکت‌های مشغول مطالعه و تحقیق روی واکسن ویروس کرونا گفت:

اکنون با پیشنهادهای متفاوتی مواجه‌ایم. البته سعی می‌کنیم بیشتر از پیشنهادهایی حمایت کنیم که شمولیت بیشتری دارند. به‌عنوان مثال، از داروی رمدیسیویر برای ساخت و تأمین مواداولیه‌ی آن حمایت کرده‌ایم. اکنون در حوزه کیت‌های تشخیصی نیز همین کار را پیش می بریم. البته برخی با کیت‌های الایزا و برخی با کیت‌های تشخیص سریع مخالف هستند و با وجود این مخالفت‌ها، از شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند و گروه‌های علمی موفق در این حوزه حمایت می‌کنیم تا محصولات زیادی در حوزه‌ی پیشگیری و تشخیص و درمان ویروس کرونا تولید کنیم. ممکن است در مقطعی سازمان غذا و دارو از میان چند محصولی که در حال حمایت هستیم، یک محصول را تأیید کند؛ اما دانش تولید چند محصول را باید داشته باشیم.

وطن‌پور درباره‌ی پیش‌بینی‌ها برای مدت زمان لازم به‌منظور تولید واکسن کرونا اظهارنظر قطعی نکرده و گفته است به دلیل واکنش‌های ویژه‌ی ویروس کرونا به واکسن، هنوز نمی‌توان با قطعیت درباره‌ی چنین محصولی اظهارنظر کرد. وطن‌پور در‌این‌باره گفت:

قطعا تولید واکسن زمان‌بر است و برخی برای تولید آن یک سال و برخی دو سال را اعلام می‌کنند. بااین‌حال، در کشور باید از دانش تولید واکسن حمایت کنیم و اکنون با معاونت علمی و صندوق نوآوری از این ۱۰ تولیدکننده‌ی واکسن حمایت کرده‌ایم که در زمان مناسب بتوانند روی ویروس کرونا هم کار کنند.

مقاله‌های مرتبط:

به‌گفته‌ی وطن‌پور، دفتر توسعه‌ی فناوری سلامت وزارت بهداشت در حوزه‌ی تولید واکسن‌های جدید، فعالیت‌های مناسبی کرده و به نتایج خوبی هم رسیده است. به‌گفته‌ی وی، در‌حال‌حاضر ۱۰ شرکت دانش‌بنیان مشغول کار روی فناوری‌های ساخت واکسن هستند و یکی از آن‌ها آماده‌ی تولید واکسن آنفولانزای فصلی است. او درادامه افزود:

اکنون یکی از شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس در حال فعالیت در حوزه‌ی تولید واکسن آنفلوآنزای فصلی است و امیدواریم به‌زودی به مرحله‌ی تولید برسد تا در کشور حداقل در تولید واکسن آنفلوآنزای فصلی مشکلی نداشته باشیم.

درحال‌حاضر، شرکت مادرنای آمریکا مشغول آزمایش بالینی انسانی واکسن تولیدشده‌ی این شرکت است و اردیبهشت ماه امسال، سازمان غذا و داروی آمریکا به این شرکت مجوز آغاز مرحله‌ی دوم آزمایش‌ روی انسان را داد. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کمیته ساخت واکسن کرونا در ایران تشکیل شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..