تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۵۰۰ روستای جدید به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شدند

آیین «بهره‌برداری از اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت همراه اول» روز یکشنبه، با حضور مدیران وزارت ارتباطات و معاول اول رئیس‌جمهور و به‌مناسبت روز جهانی ارتباطات به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اتصال بیش از ۱۵۷۸ روستا به شبکه ملی اطلاعات در بازه‌ی زمانی یک ساله را رونمایی کرد. این تعداد ۱/۳ میلیون نفر را دربرمی‌گیرد. آخرین روستای متصل‌شده که «سِیِدان» از توابع شهرستان «درمیان» در استان خراسان جنوبی بود که آیین نمادین آن به‌صورت آنلاین برگزار شد.

تجهیز روستاها و مناطق کمتربرخوردار کشور در قالب USO (طرح خدمات عمومی اجباری روستایی) توسط همراه اول انجام شده که ۸۶ درصد جمعیت روستایی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. همراه اول طی سه سال اخیر، اینترنت پرسرعت را دراختیار ۴۲۰۰ روستا قرار داده است.اینترنت در روستا

به‌گفته‌ی وزیر ارتباطات، تاکنون ۹۳ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور تحت پوشش تلفن همراه و اینترنت همراه قرار گرفته‌اند که این رقم تا پایان سال به ۱۰۰ درصد خواهد رسید. همچنین مراکز داده همراه اول با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی در استان‌های غربی و شمال غربی کشور و تهران طراحی و پیاده‌سازی شده است تا زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات را شکل دهد. این پروژه به‌زودی رونمایی می‌شود.

مرتضی طاهری‌بخش، معاون فنی و توسعه شبکه همراه اول نیز در این کنفرانس گفت:

شرایط بحرانی دو سال اخیر مانند سیل و کرونا باعث شد تا میزان مصرف شبکه ارتباطی افزایش پیدا کند تا جایی‌که مصرف برخی اپلیکیشن‌های داخلی تا ۱۰۰۰ درصد و متوسط مصرف کاربران از این برنامه‌ها ۵۰۰ درصد رشد را تجربه کند.

مقاله‌های مرتبط:

در این مراسم اتصال ۶۳۲ روستا به شبکه تلفن همراه موبایل نیز رونمایی شد. همراه اول تاکنون در ۴۱۴۲ روستا اینترنت نسل چهار، در ۵۷۰۷ روستا نسل سه و در ۴۴،۹۶۸ روستا پوشش نسل دو را برقرار کرده است.

وزیر ارتباطات گفت درمورد چالش‌های ارتباطی در کشور گفت، وزارت ارتباطات برای حل چالش‌های توسعه‌ی اینترنت خانگی و همراه به همکاری همه‌جانبه‌ی شهرداری‌ها نیاز دارد؛ برای مثال مشکل دسترسی به شبکه برق سراسری در محل نصب سایت‌های روستایی تنها باکمک شهرداری میسر است؛ جهرمی گفت وزارت ارتباطات نمی‌تواند هزینه‌ی توسعه‌ی برق در این مناطق را پرداخت کند.

برای احداث هر سایت روستایی، دو میلیارد تومان هزینه می‌شود اما تأمین برق سایت‌ها از این مبلغ بیشتر است. هزینه‌ی توسعه روستایی را هم دولت تأمین می‌کند و باید برای این مسئله چاره اندیشید. 

تا پایان خردادماه تعداد هزار روستای دیگر به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۵۰۰ روستای جدید به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..