تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هفتمین کارگر آمازون در پی ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست داد

خبرگزاری‌های مطرح دنیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌اند فردی که در یکی از انبارهای آمازون در شهر ایندیاناپولیس ایالات ایندیانا کار می‌کرده، دراثر ابتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹) درگذشته است. آمازون نیز رسما این اتفاق را تأیید می‌کند. مرگ این فرد شمار کلی کارگرانی که در پی ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند، به هفت نفر می‌رساند. البته عدد یادشده تنها به افرادی مربوط می‌شود که مرگ آن‌ها رسما تأیید شده است و احتمال دارد کارگران درگذشته در پی ابتلا به کرونا بیشتر باشند.

مرگ هفتمین نفر از کارگران آمازون در حالی رخ داده است که این شرکت نوعی فرایند خاص برای اطلاع‌رسانی به کارگرانش اتخاذ کرده است؛ فرایندی که باعث می‌شود تعیین تعداد واقعی افراد درگذشته به‌علت ویروس کرونا بسیار سخت باشد. چندین نفر از کارگران آمازون می‌گویند اخبار مربوط به مرگ هفتمین کارگر را ازطریق انتشار برخی شایعه‌ها شنیده‌اند. ظاهرا به‌دنبال پخش شایعات، درنهایت مدیران آمازون مجبور شده‌اند رسما مرگ هفتگین کارگر را به‌شکلی گسترده به‌اطلاع بقیه برسانند.

یکی از کارگران می‌گوید اگر شایعه‌های اخیر پخش نمی‌شدند و مردم از عملکرد آمازون انتقاد نمی‌کردند، این شرکت هرگز حاضر نمی‌شد مرگ هفتمین کارگر را تأیید کند. این کارگر که گفته‌های یادشده را با روزنامه‌نگار خبرگزاری ورج مطرح کرده، به اعلام نامش تمایلی ندارد؛ زیرا می‌ترسد اخراج شود.

آمازون همچنان ترجیح می‌دهد شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا و درگذشته براثر آن را منتشر نکند

آمار نشان می‌دهد از زمان دنیاگیری ویروس کرونا، میزان استقبال مردم از فروشگاه‌های اینترنتی افزایش پیدا کرده که درنتیجه‌ی آن، کارکنان انبارهای آمازون مجبور شده‌اند بیش‌ازپیش کار کنند. این افراد امروزه با کار در انبارها جان خود را به‌خطر می‌اندازند. آمازون به‌دفعات ترجیح داده است از پاسخ به پرسش رسانه‌ها درزمینه‌ی شمار افراد مبتلا ‌به ویروس کرونا و درگذشته براثر آن طفره رود.

دیو کلارک، قائم‌مقام ارشد فعالیت‌های جهانی در آمازون، چند روز پیش در مصاحبه‌ای با برنامه‌ی «۶۰ دقیقه» رسانه‌ی سی‌بی‌سی نیوز شرکت کرد. او در بخشی از سخنانش می‌گوید آمار مربوط به مبتلایان را نمی‌توان آماری مفید به‌حساب آورد. سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته ۱۳ نفر از دادستان‌های کل ایالت‌های آمریکا نامه‌ای به آمازون نوشتند و از این شرکت درخواست کردند آمار دقیق مبتلایان به ویروس کرونا و کارگران درگذشته در پی ابتلا به این ویروس را دراختیار آن‌ها قرار دهد. 

فردی به‌نمایندگی از آمازون ادعا می‌کند این شرکت ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ (۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) از مرگ کارگر شاغل در انبار شهر ایندیاناپولیس براثر ابتلا به کروناویروس باخبر شده و به‌سرعت این اتفاق را به تمامی افراد حاضر در آن انبار اطلاع داده است. آمازون در بیانیه‌ی جدید خود می‌گوید: «از درگذشت یکی از همکارانمان در انبار شهر ایندیاناپولیس ایالات ایندیانا متأثر و غمگین هستیم. خانواده‌ و عزیزان او در اذهان ما جای دارند و تلاش می‌کنیم از همکارانش در روزهای آتی حمایت کنیم».

آمازون / Amazon

مارس گذشته، گروهی از کارگران آمازون از سیاست‌های این شرکت انتقاد کردند و مدعی شدند درصورت ابتلای همکارانشان به ویروس کرونا، به آن‌‌ها اطلاع داده نمی‌شود. آمازون از مدتی پیش روشی جدید اتخاذ کرده است. بر‌این‌اساس، برای کسانی که همکارشان دچار کووید ۱۹ شده باشد، پیامک اخطار فرستاده یا با آن‌ها تماس خودکار گفته می‌شود. کارگران می‌گویند در متن پیامک‌ها به عباراتی نظیر «چندین نمونه‌ی شناخته‌شده‌ی جدیدِ مبتلا به کروناویروس» اشاره می‌شود. بنابراین، کارگران برای اینکه بفهمند میزان شیوع ویروس کرونا در محل کار آن‌ها چقدر است، باید خودشان دست‌به‌کار شوند.

آمازون ترجیح می‌دهد تعداد دقیق مبتلایان را به کسی گزارش نکند. کارگران فعال در کارخانه‌ی ایندیاناپولیس معتقدند تاکنون درحدود ۱۲ نفر از همکارانشان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. جانا جامپ، یکی از کارگران آمازون در انبار ایندیاناپولیس، می‌گوید شمار پیامک‌های اخطار ارسال‌شده برای کارگران را در سراسر کشور جمع‌آوری کرده است. او می‌گوید آمار به‌دست‌آمده نشان می‌دهد حداقل ۸۰۰ تن از کارگران انبارهای آمازون تاکنون به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.

این دومین‌باری است که مرگ یکی از کارگران آمازون در انبارهای ایالت ایندیانا را شاهد هستیم. البته ممکن است افراد فوت‌شده بیشتر باشند؛ اما تاکنون مرگ دو تن از آن‌ها رسما تأیید شده است. پیش‌تر اعلام شده بود یکی از کارگران شاغل در انبار شهر جفرسونویل نیز جان خود را براثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده است. به‌علاوه بررسی آمار رسمی مربوط به مرگ کارگران آمازون، ما را به عدد هفت می‌رساند.

طبق گزارش‌های رسمی، افراد فوت‌شده‌ی دیگر در انبار شهرهای استیتن آیلند، نیویورک، بث‌پیج، وائوکگان، هاوتورن و تریسی کار می‌کرده‌اند. تاکنون نحوه‌ی ابتلای کارگران به ویروس کرونا و نام کارگرانِ فوت‌شده مشخص نشده است. آمازون می‌گوید هفتمین کارگرِ درگذشته برای آخرین‌بار ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین) در انبار ایندیاناپولیس حضور داشته است.

آمازون دربرابر تعطیلی انبارهایی مقاومت می‌کند که نمونه‌ی مثبت ابتلا به کووید ۱۹ در آن‌ها شناسایی شده است

آن‌طور که بررسی‌ها نشان می‌دهد، آمازون تصمیم گرفته است در دوران دنیاگیری ویروس کرونا فعالیت‌های کاری خود را تقریبا مثل همیشه ادامه دهد و اختلالی در آن ایجاد نکند. در پی شیوع کرونا، میزان سفارش‌های آمازون به‌شدت افزایش یافت؛ به‌همین‌دلیل، این شرکت ۱۷۵ هزار کارگر جدید را در سراسر آمریکا استخدام کرد و تاحدممکن تلاش کرد از تلاش مقام‌های دولتی برای تعطیلی انبارها جلوگیری کند.

آمازون حتی دربرابر بستن انبارهایی مقاومت می‌کند که نمونه‌های مثبت ابتلا به کرونا در آن‌ها شناسایی شده بود. براساس آمار ،آمازون تاکنون تنها یکی از انبارهای خود در سراسر ایالات متحده را تعطیل کرده است. این انبار که در ایالت کنتاکی قرار دارد و در حوزه‌ی بازگردانی محصولاتِ معیوب فعالیت می‌کند، مدتی پیش در پی دستور مستقیم فرماندار کنتاکی تعطیل شد. آمازون مدتی پیش تصمیم گرفت موقتا روند تحویل برخی اقلام غیرضروری را به مشتریان متوقف کند؛ بااین‌حال، تمامی محدودیت‌ها در این زمینه اکنون برداشته شده‌اند. آمازون می‌گوید مدت تحویل کالاها کم‌کم به حالت عادیِ پیش از دوران دنیاگیری کووید ۱۹ برخواهد گشت. بااین‌حال، کارگران و فعالان سیاسی و قانون‌گذاران آمریکایی اعلام کرده‌اند که نگرانی آن‌ها درباره‌ی امنیت محیط کار انبارهای آمازون روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

در اواخر مارس گذشته، تعدادی از کارکنان انبارهای آمازون راهپیمایی نمادینی برگزار کردند تا ازطریق آن از سیاست‌های شرکت انتقاد کنند. برگزارکنندگان راهپیمایی درخواست کردند آمازون هرچه‌زودتر انبارها و سازمان‌های زیرمجموعه‌ی خود را تعطیل و به‌طوردقیق و با اتکا بر پروتکل‌های صحیح تمیز کند؛ سازمان‌هایی که موارد مثبت ویروس کرونا در آن‌ها تشخیص داده شده‌اند. آمازون مدتی بعد برخی از کارگرانی را اخراج کرد که باعث افزایش نگرانی درباره‌ی امنیت انبارهای شرکت شده‌اند. هفته‌ی گذشته، گروهی از سناتورهای آمریکایی نامه‌ای به آمازون نوشتند و از این شرکت خواستند درباره‌ی شمار افراد اخراج‌شده و دلیل انجام این کار شفاف‌سازی کند. اوایل ماه جاری میلادی یکی از مهندسان ارشد آمازون و قائم‌مقام یکی از بخش‌های شرکت در پی اخراج شماری از کارکنان از سِمَت خود استعفا داد. 

ویروس کرونا آمازون / Amazon Covid-19

آمازون تلاش کرده است برای افزایش امنیت محیط کار، تمهیداتی بیندیشد. برای مثال، این شرکت به‌طورمنظم دمای بدن کارکنان را بررسی می‌کند و استفاده از ماسک بهداشتی و تمیزکردن محیط کار در فواصل زمانی منظم را اجباری کرده است. آمازون در اطلاعیه‌ای جدید گفته است:

نگرانی اصلی ما این است که سلامت و امنیت کارکنانمان را تضمین کنیم. قصد داریم در فاصله‌ی زمانی بین ماه‌های آوریل تا ژوئن امسال، تقریبا چهارمیلیارد دلار روی فعالیت‌های سلامتی‌محور مرتبط ‌با کووید ۱۹ سرمایه‌گذاری کنیم تا بدین‌ترتیب، بتوانیم ضمن حفظ سلامت کارمندان، کالاها را به‌دست مشتریان برسانیم.

آمازون همچنین می‌گوید نرخ ابتلا به ویروس کرونا در انبارهای این شرکت درمقایسه‌با مناطقی کمتر یا برابر است که انبارها در آن‌ها دایر شده‌اند. بااین‌حال، کارگران انبار ایندیاناپولیس و تقریبا تمامی انبارهای دیگر می‌گویند روند ضدعفونی محیط کار دقیق و منظم انجام نمی‌شود. آن‌ها همچنین می‌گویند محیط داخلی انبار به‌حدی شلوغ است که عملا امکان رعایت قانون فاصله‌گذاری اجتماعی وجود ندارد. بسیاری از آن‌ها نگران هستند که تغییرات اخیر در سیاست‌های آمازون درنهایت باعث شود سلامتی‌شان بیش‌ازپیش به‌خطر بیفتد. آمازون اوایل این ماه تغییراتی در سیاست‌هایی اعمال کرد که در روزهای نخست شیوع کرونا وضع کرده بود.

آمازون در روزهای اولیه اعلام کرده بود کارگران می‌توانند تا هر زمان که خواستند، بدون دریافت حقوق به مرخصی بروند؛ بااین‌حال، این قانون از‌این‌پس برقرار نخواهد بود. آمازون همچنین قصد دارد از اول ژوئن (۱۲ خرداد) یکی دیگر از سیاست‌هایش، یعنی پرداخت دو دلار اضافه به‌ازای هر ساعت کار زا تغییر دهد. سیاست اول به کارگران نگران بابت ابتلا به ویروس کرونا امکان می‌داد بدون اخراج‌شدن به مرخصی بروند. کارگران می‌گویند از اول مه (۱۲ اردیبهشت) این قانون لغو شده و همین موضوع میزان تراکم افراد در انبارها را به‌شدت افزایش داده است.

یکی از کارگران شاغل در انبار ایندیاناپولیس می‌گوید:

پیش‌تر می‌توانستیم از قانون UPT (مرخصی بدون‌ حقوق) تا هر زمان خواستیم استفاده کنیم؛ بنابراین، اگر فردی درباره‌ی ابتلا به ویروس کرونا نگرانی داشت، مجبور نبود در محل کار حضور پیدا کند. به‌دنبال لغو این قانون، محل کار بسیار شلوغ شد. پیش‌تر در هر نوبت کاردی حدودا ۱۲۵ نفر حضور داشتند؛ ولی با لغو این قانون تعداد افراد حاضر در هر نوبت کاری به ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

این کارگر به‌همراه تعداد درخورتوجهی از دیگر کارگران آمازون نگران هستند که لغو سیاست پیشین این شرکت درباره‌ی قانون مرخصی بدون ‌‌حقوق، درنهایت باعث شود افراد مریض نیز به بازگشت به سر کار ملزم شوند.

مقاله‌های مرتبط:

آمازون گفته است به افراد مبتلا به ویروس کرونا مرخصی با حقوق تعلق می‌گیرد. این شرکت همچنین می‌گوید مبلغی جزئی به کسانی پرداخت می‌کند که تب دارند و هنوز ابتلایشان به کووید ۱۹ تأیید نشده است. بااین‌حال، به افراد مبتلا به بیماری‌های عمومی مرخصی تعلق نمی‌گیرد. هفته‌ی گذشته آزمایش کرونای یکی از کارگران انبار ایندیاناپولیس مثبت و این موضوع باعث شد کارگران این انبار چند ساعت زودتر به خانه فرستاده شوند. 

آمازون در روزهای اخیر محیط انبار ایندیاناپولیس را دقیق ضدعفونی کرده است؛ بااین‌حال، شیفت بعدی طبق روال معمول در سر کار حضور پیدا کردند و اقدامات امنیتی بیشتری اتخاذ نشد. خطر ابتلا به ویروس کرونا برای کارگران فعال در این انبار بیشتر از بقیه است؛ زیرا در انبارهای معمولی، کارگران کالاها را بسته‌بندی و برای مردم ارسال می‌کنند؛ اما انبار ایندیاناپولیس محل دریافت کالاها از مشتریان است. این موضوع نشان می‌دهد نمی‌توان انبار ایندیاناپولیس را در دسته‌ی انبارهای ضروری جای داد؛ به‌همین‌دلیل، کارگران این انبار بارها برای تعطیل‌شدن آن درخواست کرده‌اند. یکی از کارگران می‌گوید تاکنون ۶ پیامک مبنی‌بر ابتلای همکارانش به ویروس کرونا دریافت کرده است. در‌حال‌حاضر، مشخص نیست هر پیامک به‌معنی ابتلای چند نفر به کووید ۱۹ است. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی این موضوع چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هفتمین کارگر آمازون در پی ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..