تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با دوربین پلاک‌خوان هایک‌ویژن، پلاک خودروهای متخلف را ثبت کنید

شناسایی و تشخیص چهره، شمارش افراد و خودرو ها، تشخیص انسان از حیوان، پیش‌بینی احتمال وقوع حریق، تشخیص ویروس کرونا تنها چند کاربرد سیستم‌های نظارت تصویری است. مشاهده می‌کنید که هر کدام این کاربرد ها برای کاربران عادی چقدر عجیب هستند. یکی از کاربردهای دیگر این دوربین‌ها که بسیاری از مشتریان همواره خواهان استفاده از آن هستند، دوربین پلاک خوان است. در این محتوا با دوربین پلاک خوان هایک ویژن بیشتر آشنا می شوید.

دوربین پلاک خوان چیست؟

خب پیش از هر چیزی بیاید ببینیم که دوربین پلاک خوان چیه و چه کاربردی داره؟ دوربین پلاک خوان همان‌طور که از نامش پیدا است، به دوربین مدار بسته ای گفته می شه که بتونه پلاک خودرو ها رو ثبت کنه. اگه بخوایم تعریف دقیق‌تری از دوربین‌های پلاک خوان داشته باشیم، دوربین پلاک خوان به دوربینی گفته می شه که بتواند پلاک خودرو ها را به‌گونه‌ای ثبت کند که امکان جستجوی شماره پلاک در تصاویر ضبط شده وجود داشته باشد. این تعریف ساده دوربین پلاک خوان یا دوربین ANPR است.

عبارت ANPR کوتاه شده Automatic Number Plate Recognition است و به‌معنای تشخیص خودکار پلاک خودرو توسط دوربین مدار بسته است. محل نصب پلاک خودروهای مختلف با همدیگر فرق می‌کند به‌طور مثال پلاک خودروهای مختلف مثل کامیون، اتوبوس، خودرو سواری یا حتی نیسان آبی در یک جا نصب می‌شود و دوربین پلاک خوان می‌تواند به‌طور هوشمند پلاک این خودروها را به درستی تشخیص بدهد و ثبت بکند.

چگونه دوربین پلاک خوان را نصب کنیم؟

اولین نکته در استفاده از دوربین پلاک خوان، نصب دوربین در محل مناسب و به‌طور صحیح است. اگر بهترین دوربین پلاک خوان دنیا را به اشتباه نصب کنید، عملکردی پر از اشتباه خواهد داشت. محل نصب و زاویه دید دوربین پلاک خوان هایک ویژن توسط کارشناس نصب دوربین هایک ویژن، مشخص و به دقت نصب می‌شود.

دوربین پلاک خوان چگونه عمل می‌کند؟

دوربین پلاک خوان پس از نصب و راه اندازی، باید با پلاک خودروهایی که از جلوی دوربین عبور می‌کنند، همسان سازی یا همون کالیبره بشه که این کار توسط کارشناس تنظیم دوربین انجام می شه و بعد از کالیبره شدن دوربین می‌تواند پلاک خودرو را در روز یا حتی شب با دقت بسیار بالایی ثبت کند. پلاک خودرو ها بطور عکس و عدد در دستگاه ضبط ذخیره می‌شود تا در صورت نیاز از این تصاویر استفاده شود.

دوربین پلاک خوان چه امکاناتی دارد؟

دوربین پلاک خوان هایک ویژن امکانات متعددی دارد که در صورت نیاز کاربر، می‌تواند از همه یا بخشی از این ویژگی‌های دوربین هایک ویژن استفاده بکند. بعضی از مهم‌ترین امکانات دوربین پلاک خوان هایک ویژن رو در ادامه مشاهده می‌کنید:

ثبت پلاک خودروها امکان ارائه گزارش روزانه، هفتگی، ماهانه و ... از شماره پلاک‌ها امکان ارائه گزارش براساس ساعت و تاریخ امکان کنترل گیت و راه بند امکان تعریف لیست سفید امکان تعریف لیست سیاه امکان ارسال آلارم های متعدد باتوجه به نیاز کاربر

خب تا اینجا یاد گرفتیم که پلاک خوان هایک ویژن می‌تواند پلاک خودرو های عبوری رو ثبت یا به کاربر گزارش روز، ساعت و تاریخ عبور شماره پلاک ها رو بده. همچنین کاربران می توانند در لیست شماره‌های ذخیره شده، شماره پلاک مورد نظراتشان را جست‌وجو کنند. در ادامه در مورد لیست سفید و سیاه در دوربین ANPR و کاربردشان توضیح می دهیم.

کنترل گیت و راه بند

این دوربین هایک ویژن می‌تواند به‌صورت هوشمند گیت یا راه بند ورودی یک مکان را باز یا بسته کند. البته پیش از این باید دوربین توسط کارشناس خبره به دقت تنظیم شود. در این حالت یک قطعه جانبی به دوربین وصل شده و از آن فرمان می‌گیرد و به راه بند یا گیت فرمان می‌دهد. در ادامه در مورد نحوه فرمان دادن دوربین پلاک خوان هایک ویژن به راه بند توضیح می دهیم.

لیست سیاه و لیست سفید

لیست‌های سیاه و سفید، یک ویژگی جالب دوربین‌های پلاک خوان است. در لیست سفید، کاربر فهرستی از شماره پلاک های مطبوع را به دوربین معرفی می‌کند. دوربین به‌محض اینکه، خودروهای مذکور را تشخیص می‌دهد، یک فعالیت مشخص را انجام می‌دهد (این فعالیت پیش‌تر توسط کاربر روی دوربین تعریف شده است).

همین اقدام در خصوص لیست سیاه هم وجود دارد. در این حالت کاربر لیست شماره‌های مشخصی را در غالب لیست سیاه به دوربین معرفی می‌کند و دوربین به‌محض شناسایی خودروهای مذکور، فعالیت دیگری را انجام می‌دهد. شاید این موضوع کمی پیچیده به‌نظر میاد اما در ادامه با یک مثال ساده می‌توانید درک بهتری از لیست سفید و لیست سیاه داشته باشید.

یک مثال ساده: در یک ساختمان مسکونی که توسط دوربین پلاک خوان هایک ویژن و راه بند تجهیز شده است، می‌توان شماره پلاک ساکنین را در غالب لیست سفید به دوربین معرفی نمود و شماره پلاک خودروهایی که سابقه ایجاد مزاحمت هستند را نیز در غالب لیست سیاه در دوربین ANPR هایک ویژن تعریف کرد و به‌گونه‌ای تنظیم کرد که دوربین پس از تشخیص پلاکی که در لیست سفید قرار دارد، راه بند را باز کند و در صورتی که پلاک خودرو در لیست سیاه قرار داشته باشد، راه بند بسته باقی بماند.

استفاده از راهکار پلاک خوان می‌تواند در مقیاس های مختلفی از یک ساختمان مسکونی تا یک پارکینگ شلوغ طبقاتی انجام شود. ناگفته پیدا است که طراحی یک سامانه جامع پلاک خوانی، کاری کاملا تخصصی است. شرکت توسعه داده‌های ارتباطی پرشیا سیستم به‌عنوان نماینده رسمی برترین برند مدار بسته دنیا یعنی کمپانی هایک ویژن در ایران با بهره‌گیری از تیم فنی جوان و در عین حال با تجربه آماده است تا کلیه خدمات مرتبط با نصب، راه اندازی و تأمین تجهیزات دوربین مداربسته را برای شما به نحو مطلوب انجام دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره 02154871000 تماس بگیرید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با دوربین پلاک‌خوان هایک‌ویژن، پلاک خودروهای متخلف را ثبت کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..