تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موسسه‌ای که مدرک جعلی به نماینده مجلس یازدهم داده بود را بیشتر بشناسید +عکس

اگرچه بی‌اعتبار از آب در آمدن مدرک تحصیلی سینا کمالخانی منتخب تفرش برای مجلس یازدهم به خودی خود بسیار حایز اهمیت و نیازمند رسیدگی و واکاوی هرچه بیشتر ماجراست، چه آنکه کم‌ترین خسارتش هزینه‌هایی است که برای فرآیند انتخابات در تفرش صرف شده است و حالا باید کار به انتخاباتی دیگر بکشد. هرچند ناراحتی به حق مردم تفرش از چنین اتفاقی مسئله بسیار مهمتری است که باید به آن توجه شود. 

با این حال مسئله مهمتر، اخطاری است که بار دیگر به واسطه‌ این ماجرا درباره حضور و رشد موسسات آموزش عالی غیرقانونی و فاقد وجاهت و اعتبار به جامعه و مسئولان صادر می‌شود.

بنابر اطلاع، ماجرای آقای سینا کمالخانی این است که او در موسسه ای به نام مرکز آموزش‌های الکترونیکی تفتان درس خوانده است. موسسه‌ای که جزو موسسات مورد تایید وزارت علوم نیست اما در مدرکی که برای او صادر شده پیشوند "مرکز آموزش‌های الکترونیکی"، احتمال زیاد به عمد،‌ حذف شده است تا اینگونه وانمود شود که وی مدرک کارشناسی ارشد خود را از موسسه‌ آموزش عالی غیرانتفاعی تفتان اخذ کرده است. 

اگر به سایت‌های مربوط به وزارت علوم رجوع شود،‌ مثلاً در دامنه‌ی http://grad.saorg.ir/ که متعلق به اداره کل دانش‌آموختگان سازمان امور دانشجویان وزارت علوم است و در این که در عنوان صفحه "فهرست دانشگاه ها وموسسه های آموزش عالی مورد تائید وزارت" درج شده است(عکس یک)، نامی از موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی تفتان هم دیده نمی‌شود. البته گویا آخرین به روزرسانی این صفحه مربوط به سال ۹۴ بوده با این حال در یک جستجوی اینترنتی جزو اولین صفحاتی است که برای مخاطب نمایش داده می‌شود.

مجلس شورای اسلامی ایران , وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران , وزارت علوم ,

عکس شماره یک

با این حال اگر به دامنه اصلی وزارت علوم یعنی msrt.ir مراجعه کنید(عکس ۲) و در بخش موسسات آموزش عالی غیردولتی جستجو بزنید،‌ نام و آدرس موسسه‌ای با عنوان  "تفتان" برای شما نمایش داده می‌شود. یعنی وزارت علوم موسسه آموزش عالی غیردولتی تفتان را به رسمیت می‌شناسد. 

مجلس شورای اسلامی ایران , وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران , وزارت علوم ,
عکس شماره ۲

اما همچنانکه اشاره شد آقای کمالخانی در واقع در موسسه‌ای با عنوان "مرکز آموزش‌های الکترونیکی تفتان" تحصیل کرده است که آدرس و شماره تلفنی که در سایت آن وجود دارد با آدرس و شماره تلفن موسسه ای که در وزارت علوم تایید شده با یکدیگر کاملاً متفاوت است اما موسسه مذکور مدرکش را آنچنانکه عنوان شد با عنوان کلی‌تر تفتان صادر کرده است!

جالب تر و البته ناراحت‌کننده‌تر اینکه اگر این موسسه غیرمجاز باشد که ظاهراً همینطور است،‌یا دست‌کم هیچ نشانی از معتبر بودن آن نیست، با مراجعه به صفحات(عکس شماره ۳) آن متوجه می‌شویم که ادعا کرده است تاکنون ۴۷۵۶ دانش‌آموخته داشته و ۳۱۹۹ دانشجو هم در حال حاضر دارد. جدای از شوخی بانمکی  که در این بخش وجود دارد و آن رضایت‌مندی ۱۰۰ درصدی!! از خدمات و آموزش‌های این مرکز آموزش عالی است، اما واقعیت تلخ این است که اگر چنین ادعایی صحت داشته باشد یعنی نزدیک به ۸۰۰۰ نفر درگیر تحصیل در این مرکز شده باشند، چرا نباید نظارت بیشتری روی این مجموعه ها وجود نداشته باشد؟
مجلس شورای اسلامی ایران , وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران , وزارت علوم ,
عکس شماره ۳

این ماجرا یادآور برخی موارد مشابه در سالهای قبل است. از جمله در ماجرای مراکزی که با نام‌های مشابه کمبریج و هاوایی و ... در ایران موسساتی تاسیس و مدرک فروشی و مدرک پاشی می‌کردند. 

2727




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موسسه‌ای که مدرک جعلی به نماینده مجلس یازدهم داده بود را بیشتر بشناسید +عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..