تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزیر کشور فرانسه: درگیری‌های اخیر مشابه شورش‌های ۲۰۰۵ نمی‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر کشور فرانسه امروز (پنج‌شنبه) گفت که فکر نمی‌کند وقوع درگیری های شدید این هفته در شهرک‌های مسکونی فرانسه منجر به صحنه‌هایی مشابه با شورش‌های سال ۲۰۰۵ شود که در سراسر این کشور رخ داده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، درگیری‌های اخیر در چند منطقه حومه فقیرنشین پاریس شامل ویلنوو-لاگارن، نانتر و کلیشی رخ داد. تصاویری از این ناآرامی‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان میداد گروه‌های جوانان معترض به سمت نیروهای پلیس مواد محترقه پرتاب می‌کنند و چند خودرو به آتش کشیده شده‌اند.

ناآرامی‌های جدید در نزدیکی شهر پاریس ابتدا شنبه شب بعد از اعلام مجروح شدن یک جوان موتور‌سوار بعد از برخورد او با درب باز شده یک خودروی بدون علامت متعلق به نیروهای پلیس در راستای تلاش این نیروها برای متوقف کردن وی در منطقه ویلنوو-لاگارن آغاز شدند.

پلیس می‌گوید، درباره این حادثه تحقیقاتی را به جریان انداخته و توضیح داده است که عوامل این نیرو هدفشان توبیخ راکب این موتورسیکلت به دلیل راندن با سرعت زیاد در خلاف جهت خیابان و بدون کلاه کاسکت بوده است.

مناطق حومه‌ای شهرهای فرانسه سال‌های زیادی است که کانون ابراز خشم مردم فقیر از نابرابری‌های سیاسی و اجتماعی بوده‌اند. در سال ۲۰۰۵ این مناطق بعد از کشته شدن دو جوان هنگام فرار از تعقیب پلیس در حومه شمالی پاریس، بالغ بر سه هفته شاهده ناآرامی بودند.

با این حال کریستوف کاستانر، وزیر کشور فرانسه به «ب‌اف‌ام ت‌و» گفت: ما اصلا در این نوع سناریو نیستیم. بعید است که اعتراضات اخیر به وقوع صحنه‌های مشابه شورش‌های سال ۲۰۰۵ بینجامد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزیر کشور فرانسه: درگیری‌های اخیر مشابه شورش‌های ۲۰۰۵ نمی‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..