تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه لابستر سرخ شده + آموزش روش تهیه لابستر و پاک کردن آن

طرز تهیه لابستر سرخ شده

آموزش طرز تهیه لابستر سرخ شده و پاک کردن آن

در این بخش آشپزی تاپ ناز می خواهیم طرز تهیه لابستر سرخ شده را با نکاتی در مورد پاک کردن و طبخ آن در اختیار شما قرار دهیم و امیدواریم که از طعم این غذای دریایی لذت ببرید.

لابستر یا خوراک خرچنگ جزو غذاهای دریایی است که مردم جهان به آن علاقه دارند و البته در ایران هنوز زیاد طرفدار ندارد. با این وجود شاید بعضی ها بخواهند روشطبخ این غذای فرنگی را بدانند. به همین دلیل در ادامه آموزش طرز تهیه لابستر سرخ شده را می خوانید.

مواد لازم لابستر به تعداد لازم کره 150 گرم آب لیمو یک قاشق سوپ خوری جعفری و لیمو برای تزیین به میزان لازم طرز تهیه

برای تهیه لابستر سرخ کردنی بید در ابتدا دم خرچنگ را جدا کنید، ولی آن را از پوست جدا نکنید و پوست شکم خرچنگ را دور ییندازید.

کره را درون ماهی تابه آب کنید و به اندازه یک قاشق سوپ خوری آب لیمو و دو حبه سیر له شده به آن اضافه نمایید. بعد بگذارید به مدت 5 دقیقه بجوشد.

سپس مخلوط آماده شده را روی دم ها خرچنگ جدا شده بریزید و بگگذارید با حرارت 300 درجه پخته شود تا گوشت آن ترد شود. حالا غذای مورد نیاز شما آماده شده است و می توانید پس از تزیین با برش های نازک لیمو و جعفری این غذا را سرو کنید.

نکته: در موقع سرو لابستر و خرچنگ باید در بشقاب، حتما از دورچین استفاده کنید که از جمله دورچین های مناسب برای این غذای دریایی می توان به تخم مرغ آب پز، کاهوی تازه و سیب زمینی اشاره کرد. استفاده از گوجه فرنگی، خیارشور، قارچ اب پز و سس تند هم می تواند طعم بهتری به لابستر بدهد.

طرز تهیه لابستر سرخ شده

آموزش نحوه پاک کردن لابستر و خرچنگ و نکاتی  برای پخت بهتر

به روش های مختلفی می توان خرچنگ و لابستر را پاک کرد. ولی معمول ترین روش به این صورت است که پس از آب پز کردن آن را به دو شقه تقسیم می کنند و سرو می کنند. بخار پز کردن هم روش رایجی است.

فرو بردن لابستر در کره آب شده داغ و جدا کردن یکی کی گوشت پاهای کوچک آن، از روش های دیگر پاک کردن لابستر است که به آن شاه میگو هم می گویند.

برای جوشاندن و طبخ لابستر لازم است قابلمه ای مناسب برای جوشاندن آن انتخاب کنید و توجه کنید که اگر می خواهید چند عدد لابستر ر با هم بپزید، باید آن را در چند مرحله انجام دهید و یا از چند قلمه بزرگ به صورت همزمان استفاده کنید.

حالا قابلمه را پر از آب کنید و به ازای هر لیتر 2 قاشق غذاخوری نمک نیاز دارید، آب را فورا بجوشانید.

در مرحله بعد، لابستر را از قسمت بدن بگیرید و به صورت واروونه درون آب جوش بیندازید، سپس درب قابلمه را ببندید. از موقعی که لابستر را در قابلمه قرار می دهید. بسته به اندازه آن می توانید 12 تا 20 دقیقه لابستر را آب پز کنید.

باید دقت کنید که لابسترها وقتی که می پزند، رنگ انها به صورت قرمز روشن و یا براق در می آید. لابسترها در صورتی که به اندازه کافی و به خوبی پخته نشوند، طعم خوبی ندارند، پس باید به زمان پختن لابستر دقت کنید تا خوش طعم شود.

میگو فلفلی گریل شدهمیگو نارگیلیمیگو برشته

امیدواریم از طعم لابستر که غذای خوشمزه دریایی است لذت برده باشید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه لابستر سرخ شده + آموزش روش تهیه لابستر و پاک کردن آن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..