تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه حلوا مسقطی با طعم خاص + نکات برای پخت بهتر دسر

طرز تهیه حلوا مسقطی

آموزش طرز تهیه حلوا مسقطی خوشمزه

طرز تهیه حلوا مسقطی خیلی آسان است و برای تهیه این شیرینی خوشمزه و سنتی باید مراحل گفته  شده را طی کنید تا در آخر یک شیرینی بسیار خوشمزه داشته باشید.
حلوای مسقطی یکی از شیرینی های سنتی استان فارس است که در این بخش روش تهیه آن را به شما آموزش می دهیم.

روش تهیه حلوا گونه های مختلفی دارد و حلوا مسقطی بیش از آنکه حلوا باشد نوعی شیرینی است که می توان به عنوان دسر آن را سرو کرد. تهیه مسقطی راحت است و اکثرا طعم آن را دوست دارند.

مواد لازم آب 6 پیمانه گلاب 1 پیمانه شکر 3 پیمانه نشاسته گل 1 پیمانه روغن مایع یک سوم پیمانه جوهر لیمو یک چهارم قاشق چای خوری زعفران به میزان لازم طرز تهیه حلوا مسقطی

برای تهیه حلوا مسقطی در ابتدا 4 پیمانه آب را با گلاب، شکر و جوهر لیمو به مقدار گفته شده با هم مخلوط کنید و سپس روی حرارت قرار دهید به اندازه ای که شکر حل شود. حالا 2 پیمانه باقی مانده از آب را با نشاسته گندم با هم مخلوط کنید و کنار قرار دهید تا نشاسته در آب حل شود و از صافی عبور دهید سپس به مخلوط آب، گلاب و شکر اضافه کنید و مواد را روی حرارت قرار دهید.

در مرحله بعد از روش تهیه حلوا مسقطی زعفران ساییده شده را به مواد اضافه کنید می توانید زعفران آب کرده را استفاده کنید حالا روغن را اضافه کنید و مواد را بر روی حرارت ملایم با استفاده از قاشق چوبی خوب هم بزنید.

پس از زمانی طولانی که حداقل بین 3 تا 3/5 ساعت طول می کشد که مسقطی شفاف شود و طعم نشاسته در آن معلوم نگردد، وقتی که مواد داغ است درون سینی فلزی قرار دهید و با پشت قاشق چرب مواد را خوب صاف و یک دست کنید و به مدت 3 الی 4 ساعت در محیط آشپزخانه قرار دهید تا خنک گردد و سپس به صورت مربع یا لوزی برش بزنید و روی آن را با خلال پسته یا پودر پسته تزیین کنید و سپس می توانید میل کنید.

طرز تهیه حلوا مسقطی

نکات تکمیلی برای طعم بهتر حلوا

زمان پخت حلوا که بیشتر شود طعم آن بهتر می شود و معمولا بین 3 تا سع ساعت نیم طول می کشد.

در طرز تهیه حلوا مسقطی از جوهر لیمو استفاده کنید زیرا از شکرک زدن جلوگیری می کنید و باعث شفاف شدن حلوا می شود.

وقتی که مواد مقداری قوام پیدا کرد می توانید از خلال بادام تفت داده شده استفاده کنید ولی خلال پسته استفاده نکنید زیرا در رنگ و طعم مسقطی تاثیر می گذارد.

نیازی به این نیست که ظرف را چرب کنید، مسقطی پس از بسته شدن خیلی راحت از ظرف جدا خواهد شد.

بخوانید: • رولت حلوا مجلسیحلوا رژیمیحلوا شکلاتی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه حلوا مسقطی با طعم خاص + نکات برای پخت بهتر دسر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..