تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مقایسه رنگ روغنی با رنگ اکریلیک + کدامیک بهتر است

مقایسه رنگ روغنی با رنگ اکریلیک

اگر می خواهید ساختمان را رنگ آمیزی کنید و می خواهید در مورد رنگ اکریلیک بیشتر بدانید، در ادامه همراه ما باشید. رنگ اکریلیک با رنگ روغنی تفاوت هایی دارد و در ادامه به شما می گوییم که کدامیک بهتر است.

مقایسه رنگ های اکریلیک با رنگ روغنی

رنگ ها کاربرد ویژه ای در صنعت ساختمان سازی دارند و در طیف های متنوعی استفاده می شوند. موقع بازسازی و تعمیر یک فضا راهکارهای زیادی قابل اجرا هستند از جمله برداشتن دیوارف تغییر مکان قرارگیری پنجره ها، کناف کاری سقف، دیوارپوش، تغییر کفپوش و … .

اگر در یک ساختمان امکان اعمال این تغییرات وجود داشته باشد صاحب خانه خیلی خوش شانس است ولی در صورت عدم ایجاد چنین تغییراتی می توان از ترفند رنگ امیزی برای تغییر و تحولات اساسی می توان استفاده کرد. رنگ آمیزی و حقه های بصر تغییر شگرفی در فضای منزل ایجاد می کنند و از نظر روانشناسی هم تاثیرگذار هستند.

رنگ شکل ظاهری فضا و معماری آن را را بر هم زده و آن را به گونه ای متفاوت به نمایش می گذارد. رنگ ها در طیف های روشن تا تیره هم در دکوراسیون داخلی و هم در نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند و از قابلیت های ویژه برخوردار هستند. دنیایی که در آن زندگی می کنیم متشکل از هزاران رنگ با توناژهای متفاوت است. هر کدام از این رنگ ها از مواد مختلف تشکیل شده اند و با توجه به خصوصیات و ویژگی های خود کاربرد متفاوتی دارند. برای دستیابی به زیبایی بصری، تاثیر محیطی خوب و کارکرد مناسب آشنایی با رنگ ها اهمیت ویژه ای دارد. در نوشته های پیشین ساختمانچی به معرفی انواع رنگ پرداخته شد که از بین آنها رنگ های روغنی و رنگ های اکریلیک جزء پر مصرف ترین رنگ های ساختمانی به شمار می آیند. هم اکنون در این نوشته قصد داریم شما را با ویژگی ها و تفاوت های بین این دو رنگ آشنا نمائیم. اطلاع از خصوصیات این دو رنگ شما را در انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی ساختمان یاری می نماید. با ما همراه باشید.

مقایسه رنگ روغنی با رنگ اکریلیک

رنگ روغنی

رنگ روغنی بسیار رایج است و برای رنگ آمیزی سطوح مخلف مانند سقف و دیاورها استفاده می شود. روغنی که در این رنگ ها استفاده می شود اصولا از بذر گیاه کتان بدست می آید. این روغن با مواد رنگی مخلوط شده و رنگ روغنی پدیدار می شود.

رنگ روغنی در دو نوع مات و براق در بازار وجود دارد و برای مصارف گوناگون به کار می روند. رنگ های روغنی در مقایسه با رنگ های مات دارای دوام و مقاومت بالاتری دارند به همین دلیل برای رنگ آمیزی درب های منزل و سطوحی که در معرض تابش آفتاب قرار دارند استفاده می شوند. د مقابل رنگ های مات بیشتر در درون ساختمان برای سطوح گچی و سطوحی که زیرازی آنها کمی ایراد دارد کاربرد دارند.

رنگ های روغنی جلوه ای شفاف و زیبا به سطح می دهند و در صورت ایجاد لکه بر روی آنها براحتی می توان پاک کرد.

این رنگ به دلیل استفاده از مواد شیمیایی در تولید آن دارای بویی بد است و خشک شدن آن هم نیاز به زمان دارد.

رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک جزو رنگ هایی است که دارای طیف های بی نظیر و زیادی است. این رنگ دارای غلظت بالایی است و انعطاف پذیری بالایی هم دارد.

با استفاده از رنگ اکریلیک می توان در سطح بافت ایجاد کرد و زیبایی بی نظیر به آن بخشید. حلال این رنگ آب است و براحتی بر سطح خشک می شود. رنگ های اکریلیک مقابل نفوذ آب مقاوم هستند به همین دلیل برای رنگ آمیزی نمای ساختمان هم کاربردی هستند.

در حال حاضر قابلیت هایی نظیر انعطاف پذیری بالا، مقاومت در برابر نفوذ آب، عدم ترک خوردگی، عمر طولانی و قابلیت شستشو این رنگ را به جایگزینی مناسب برای رنگ های روغنی تبدیل کرده است. رنگ اکریلیک را می توان بر روی تمام سطوح اجرا نمود از جمله دیوارهای آجری، سیمانی، گچی، سقف کناف و … . رنگ اکریلیک فاقد مواد مضر و بو می باشد و هیچ عارضه ای نه برای محیط زیست و نه برای انسان ایجاد نمی کند.

تفاوت رنگ روغنی با رنگ اکریلیک تینر یا نفت به عنوان حلال رنگ های روغنی استفاده می شود اما آب حلال رنگ اکریلیک است. رنگ های روغنی به علت ترکیبات شیمیایی به کار رفته در آنها دارای بو هستند اما رنگ های اکریلیک فاقد بو می باشند. رنگ های روغنی به دلیل داشتن بو و دیر خشک شدن موجب آزار اطرافیان می شوند. مدت زمانی که صرف خشک شدن رنگ های روغنی می شود طولانی تر از رنگ های اکریلیک است. رنگ اکریلیک به سرعت خشک می شود و می توان روی آن لایه های دیگر زد. رنگ اکریلیک فاقد مواد شیمیایی است و سازگار با محیط زیست می باشد، از این رو سلامتی انسان را به مخاطره نمی اندازد اما رنگ روغنی در طولانی مدت تولید سرب کرده و منجر به بیماری می شود. رنگ اکریلیک در آب حل می شود از این رو برای پوشش سطوح فلزی و چوبی ساختمان مناسب نمی باشد. رنگ های اکریلیک در طیف وسیعی از رنگ ها تولید می شوند که این تنوع رنگ در مقایسه با رنگ های روغنی بیشتر است. قلم موی رنگ روغنی به راحتی با آب تمیز نمی شود و باید از حلال هایی نظیر تینر برای تمیز کردن و شستن قلمو استفاده نمود. در مقابل رنگ اکریلیک حلال در آب است و قلموی آغشته به این رنگ را می توان راحت شستشو داد. رنگ اکریلیک وقتی خشک می شود تیره تر می شود، از این رو هنگام استفاده از این رنگ ها باید دقت کرد رنگی که کمی روشن تر است انتخاب شود تا پس از خشک شدن بسیار تیره نشود. اما رنگ های روغنی قبل و بعد از خشک شدن همان رنگ اولیه را دارند و تیره نمی شوند. وقتی رنگ اکریلیک خشک شد، دیگر نمی توان آن را تغییر داد اما رنگ روغنی را می توان با استفاده از مدیوم ها تغییر داد. رنگ روغنی بعد از آماده سازی سطح و زیرکاری مناسب اجرا می شود اما رنگ اکریلیک به طور مستقیم روی سطوح قابل استفاده است. شفافیت و براقی رنگ های روغنی در برابر رنگ های اکریلیک بیشتر است. لکه هایی که بر روی دیوارهای رنگ روغن ایجاد می شوند راحت تر از دیوارهای رنگ اکریلیکی پاک می شوند.

بطور کل اگر زمان کمی دارید و به بو هم حساسیت دارید به شما پیشنهاد می کنیم از رنگ اکریلیک استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: برای کف اتاق سرامیک مات بهتر است یا سرامیک براق؟



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مقایسه رنگ روغنی با رنگ اکریلیک + کدامیک بهتر است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..