تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه از سن واقعی خود جوان تر به نظر برسیم؟

تقویم فارسی اندروید

پیری یک بخش طبیعی از زندگی زنان و مردان است اما این بدان معنی نیست که همیشه خوشایند است. اگر نگران از دست دادن ظاهر و جوانی خود هستید پس تنها نیستید. نگران نباشید در این راه کمک های زیادی وجود دارد. موارد زیادی وجود دارد که می توانید بدون هیچ گونه تخریب حساب بانکی یا انجام عمل جراحی با روش هایی مانند مراقبت از پوست و تغییر مدل موهای خود، جوان تر به نظر برسید.

قسمت اول: کاری کنید صورت شما جوان تر به نظر برسد

جوان تر

1. یک پاک کننده ملایم صورت انتخاب کنید. پوست های سالخورده مانند محصولاتی که نوجوانان غالباً نیاز به استفاده از آنها دارند نباید از محصولات خشن استفاده کنند زیرا معمولاً روغن اضافی روی پوست وجود ندارد. اگر ماده پاک کننده شما خیلی خشن باشد باعث از بین رفتن روغن های طبیعی پوست شما می شود و بنابراین باعث خشک شدن پوست و پیری سریع تر آن می شود. به دنبال محصولاتی باشید که به گروه سنی شما اختصاص داشته باشند یا مواردی که ملایم یا مرطوب کننده توصیف می شوند. زنان باید قبل از آرایش، صورت خود را همیشه مرطوب کنند.

تمیز کردن صورت با پیرتر شدن بسیار مهم است زیرا اثرات مواد شیمیایی را از محیط اطراف شما یا هر نوع آرایشی حذف می کند که در صورت باقی ماندن روی پوست می تواند باعث پیری شود.

2. بعد از شستشو صورت را مرطوب کنید. مهم است که به پوست خود رطوبت دهید تا بتواند از خود مراقبت کند. در صورت عدم مرطوب شدن پوست، پوست سریع تر پیر می شود. به دنبال مرطوب کننده های ضد پیری با درصد بالایی از ماده فعال در آنها باشید. اگر شک دارید که کدام یک از آنها را بخرید (صدها نوع در بازار وجود دارد)، سعی کنید به بررسی بپردازید یا سعی کنید تحقیقات علمی را برای حمایت از محصول بیابید. اطمینان حاصل کنید که محصولی که تصمیم می گیرید بخرید بسیار غنی و مرطوب کننده باشد، برخلاف کالاهایی که ممکن است در سال های جوانی از آنها استفاده کرده باشید.

و به یاد داشته باشید، مرطوب کننده فقط مخصوص خانم ها نیست، بسیاری از محصولات مشابه در بازار وجود دارد که مخصوص آقایان است.

3. روزانه از ضد آفتاب استفاده کنید. مرطوب کننده های بسیاری وجود دارد که برای محافظت از پوست در آنها SPF وجود دارد و به این دلیل است که برای جلوگیری از آسیب آفتاب، هر روز باید از پوست خود در برابر اشعه UV مضر محافظت کنید. آفتاب یکی از اصلی ترین مواردی است که باعث پیری زودرس می شود، بنابراین متخصصین پوست توصیه می کنند حداقل از SPF 15 روزانه استفاده کنید تا از چروک، لکه های قهوه ای و لکه دار شدن صورت جلوگیری کنید و همچنین این کار شما را از سرطان پوست محافظت می کند.

اگر می خواهید مدتی در معرض آفتاب باشید، می توانید ضد آفتاب را نه فقط روی صورت، بلکه روی سینه و قسمت بالای دست و بازوی خود بزنید. با این کار از لکه های روی سینه و دست شما جلوگیری می شود. اگر واقعاً در معرض آفتاب قرار می گیرید، لازم است که ضد آفتاب را روی تمام بدن خود بزنید.

جوانی

4. پوست خود را لایه برداری کنید. لایه برداری به آرامی تجدید سلول های پوستی را تشویق می کند، بنابراین پوست جوان تر را به ارمغان می آورد. چیزی را انتخاب کنید که مخصوص پوست سالخورده باشد زیرا آنها ملایم ترند و احتمال خشک شدن یا آسیب دیدن پوست وجود ندارد. لایه برداری همچنین مناسب است زیرا باعث می شود پوست شما نرمتر و روشن تر به نظر برسد. برای آقایان، لایه برداری قبل از اصلاح صورت می تواند روند اصلاح موهای زائد را آسان تر کند زیرا بیشتر موها را در معرض دید شما قرار می دهد.

جوان تر

5. موهای صورت خود را مدیریت کنید. برای آقایان این امر باعث می شود که نظافت بهتری داشته باشند و کمتر شلخته و چروک باشند و به شما این امکان را می دهد با گذشت سن مناسب تر به نظر برسید و برای خانم ها این باعث می شود عارضه پیری پنهان شود. در اینجا مواردی وجود دارد که باید هر جنس در نظر داشته باشد:

مردان: صورت خود را تمیز و موهای صورت را مرتب نگه دارید و همیشه موهای بینی و گوش خود را اصلاح کنید. می توانید اصلاح کننده موهای بینی را از داروخانه محلی خود خریداری کنید و استفاده از آن بسیار ساده و بدون درد است. وقتی اجازه می دهید این موها بلند شوند، سن تان را افزایش می دهد و همچنین باعث می شود بیشتر ژولیده به نظر برسید. اگر می خواهید از ظاهر پیرمردی جلوگیری کنید، باید آن موهای بینی را نیز از بین ببرید.

زنان: موهای صورت ممکن است به علت تغییر در سطح هورمون در زنان پس از یائسگی ظاهر شود. برای خلاص شدن از شر این موضوع و به همین دلیل باید سن خود را کمی بهتر پنهان کنید، چند روش آسان برای دور نگه داشتن آن وجود دارد که شامل لیزر، اپیلاسیون، کرم از بین برنده موهای زائد می باشد.

همچنین زنان باید حتماً ابروهای خود را ضخیم نگاه دارند. هرچه پیرتر می شوید، ممکن است ابروهای شما نازک تر شوند بنابراین حتما آنها را با مداد به رنگی مطابق با رنگ ابروهای خود رنگ کنید تا همچنان جوان به نظر برسید.

جوان شدن

6. آرایش کنید که باعث می شود جوان تر به نظر برسید (برای خانم ها). ده ها ترفند آرایشی وجود دارد که به زنان کمک می کنند تا ویژگی های خود را برای پنهان کردن علائم پیری بروز دهند. ترفند مهم این است که ضمن تأکید بر بهترین ویژگی های شما مانند چشم هایتان، آن لکه ها و چروک های پیری را پنهان کنید. در اینجا چند ترفند برای امتحان کردن آورده شده است:

حتما از کانسیلر کرمی استفاده کنید کانسیلرهای استیکی با ظاهر کیکی که دارند می توانند باعث پیرتر شدن شما شوند. از رژگونه بالای استخوان گونه های خود استفاده کنید اما از سرخ کردن کل گونه های خود خودداری کنید. هرچه پیرتر می شوید، صورت شما در واقع چربی اش را از دست می دهد و گونه های شما به طور طبیعی کمی شل تر خواهد شد. این می تواند کمی شما را پیر نشان دهد، بنابراین نیازی به تاکید بیشتر بر روی این مسئله نیست. به جای خط چشم مشکی، از خط چشم قهوه ای استفاده کنید. هرچه پیرتر می شوید، بر خلاف بقیه چهره، رنگ مشکی بیش از پیش آشکار به نظر می رسد. رنگ قهوه ای، فریم ملایم تری در اطراف چشم شما ایجاد می کند. مژه های خود را نشان دهید. هرچه پیرتر می شوید، مژه های شما به طور طبیعی نازک تر شده و صاف و بی حالت می شوند، بنابراین با ریمل زدن مژه ها یا حتی گذاشتن مژه مصنوعی آن را خنثی کنید. آرایش لب خود را به حداقل برسانید. خط لب و رژ لب می تواند زیبایی خوبی برای چهره شما داشته باشد اما لب های خود را بیش از حد خط لب نزنید و رژ لبی نکنید. لب های شما هر چه پیرتر می شوند نازک می شوند و نیازی به تشدید بیش از حد آن نیست. قسمت دوم: کاری کنید بدن شما جوان تر به نظر برسد

جوان تر شدن

1. دندان هایتان را سالم حفظ کنید. دندان های خوب می توانند کاری کنند شما جوان تر و جذاب تر به نظر برسید. مطمئن شوید که روتین خوبی برای مراقبت از دندان دارید، این روتین شامل مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و استفاده از شستشو دهنده دهان است. اگر دندان های شما به اندازه کافی سفید نیستند یا با دندان های خود مشکل دارید، برای مشاوره به دندانپزشک خود مراجعه کنید. شما می توانید سفید کردن حرفه ای داشته باشید یا اگر مشکلاتی از قبیل پوسیدگی، پلاک دندان یا لکه دار شدن دارید، می توانید این موارد را تحت درمان قرار دهید.

همچنین محصولات سفید کننده ای نیز وجود دارد که می تواند موثر باشد، اگرچه ممکن است بهتر باشد پیش از آن برای مشاوره با دندانپزشک خود صحبت کنید. دندان ها می توانند سن واقعی شما را بیش از هر قسمت دیگری از بدن تان نشان دهند بنابراین زودتر با کارهایی برای مراقبت از دندان خود شروع کنید.

رسیدگی به مو

2. موهای خاکستری خود را بپوشانید. این برای همه مناسب نیست زیرا برخی از مردم دوست دارند موهای خاکستری یا جوگندمی داشته باشند. با این حال، بسیاری از افراد می خواهند از شر موهای خاکستری خلاص شوند و بسیاری از رنگ موهای موجود در بازار می تواند آن را برطرف کند. بهتر است رنگی را انتخاب کنید که کاملاً شبیه به رنگ طبیعی موهای شما باشد تا طبیعی تر به نظر برسد. شما می توانید رنگ موهای خود را در سالن آرایشگاه انتخاب کنید، یا می توانید گزینه ارزان تر را انتخاب کرده و یک کیت رنگ مو خریداری کنید و در خانه موهایتان را رنگ کنید. با این حال باید به خاطر داشته باشید که تمام رنگ موها به موها آسیب می رسانند بنابراین بیش از حد از رنگ کردن آن خودداری کنید و از محصولاتی استفاده کنید که برای مراقبت از موهای آسیب دیده یا رنگ شده طراحی شده اند.

به عنوان روشی برای جلوگیری از ریختن بیش از حد موهای خود، می توانید رنگ مو را در درجه اول روی ریشه هایی که رنگ موی واقعی شما نشان داده است بمالید، مدت طولانی بگذارید و سپس چند دقیقه دیگر بقیه را روی مو بمالید. خانم ها باید در نظر گرفتن رنگ های هایلایت را برای موهای خود در نظر بگیرند تا به ظاهر جدید خود کمک کنند. سعی کنید از رنگ های طبیعی مو یا ارگانیک و عاری از مواد شیمیایی مضر استفاده کنید. اینگونه موهای بهتری خواهید داشت و بهتر خواهد بود.

مدل دادن به مو

3. مدل موهای خود را به روز کنید. آیا شما مدل موهایتان را از بیست سال گذشته نگه داشته اید؟ اگر چنین است بنابراین شما باید به دنبال یک مدل موی مرسوم باشید که می تواند چهره و ویژگی های جوانی شما را بیشتر نشان دهد. برخی از مجلات شیک یا حتی سرایلا های تلویزیونی روز را بررسی کنید و ببینید که این روزها چه مدل مویی محبوب است. اگر این مدل ها به شما نمی آید، لازم نیست به دنبال چیزهای بسیار مرسوم و مد روز باشید اما داشتن یک مدل مویی که مناسب شماست و بهتر از مدل موی قدیمی شما باشد می تواند باعث شود یک دهه جوان تر به نظر برسید. در اینجا مواردی آمده است برای وقتی که می خواهید مدل موی جدید را انتخاب کنید:

زنان: در صورت داشتن پیشانی بزرگتر و در صورت مناسب بودن شکل صورت خود، مدل موی چتری را در نظر بگیرید. آنها باعث می شوند جوان تر به نظر برسید.

مدل لیر همچنین می تواند سن و سال شما را کم نشان دهد. این مدل باعث می شود موهای شما بافت و حجم بیشتری داشته باشند و از آن ظاهر صاف و کم پشت خلاص شوند که موهای شما ممکن است از آن رنج ببرند. موهای خود را کوتاه کنید تا قاب صورت شما شود و بالای شانه های شما بیفتد. کوتاه کردن چند سانتی متر از موهای شما باعث می شود سال ها جوان تر به نظر برسید. فقط مطمئن شوید که آن را خیلی کوتاه نمی کنید زیرا به نظر می رسد مانند مادربزرگ ها شده اید.

مردان: بگذارید موهای شما فقط کمی رشد کند تا ویژگی های شما خشن تر به نظر برسند. اما اجازه ندهید که موهای شما بیش از حد ژولیده و از کنترل خارج شده شود زیرا کمی پیرتر به نظر خواهید رسید.

اگر طاس هستید، سر خود را اصلاح کنید. این باعث می شود شما به جای اینکه اجازه دهید پیری خود را نشان دهد جوان تر و جذاب تر به نظر برسید.

جوان تر شدن

4. بر اساس سن و شکل بدن خود لباس بپوشید. پوشیدن لباس هایی که ظاهر شما را مسطح می کند، بدون نیاز به تلاش بیش از حد می تواند شما را فوراً باریک تر به نظر برساند. این امر در مورد مردان نیز صدق می کند، اگرچه شکل بدن مردان از تنوع بدن زنان کمتر است. اگر مانند کسانی که نصف سن شما را دارند لباس بپوشید، جوان تر به نظر نخواهید رسید. در حقیقت، این ممکن است شما را مسن تر جلوه دهد. در عوض روی لباس هایی که مناسب شماست تمرکز کنید.

زنان نیازی به پوشیدن چیزهای مختلف برای جوان تر به نظر رسیدن ندارند؛ در عوض، تی شرت هایی بپوشید که بدون تأکید زیاد بر سینه، روی بهترین ویژگی های شما تأکید می کند. اگر در یک دهه گذشته لباس های مشابه را پوشیدید، زمان آن رسیده که کمد لباس خود را به روز کنید. اگر نمی دانید چه چیزی را بخرید، سعی کنید از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده با استایل خوب بخواهید که با شما به برخی از مغازه ها بیایند یا اگر از انجام این کار ناراحت هستید، به مجلات نگاه کنید و ببینید که چه نوع چیزهایی را دوست دارید مدل های موجود در آنجا را ببینید و دریابید که چگونه می توانید آن را برای خودتان اعمال کنید. اگر هنوز مطمئن نیستید یا به یک فروشگاه بروید و از یک مشاور فروش مشاوره بخواهید یا فقط بروید و تمام وسایل و لباس مورد نظر خود را انتخاب کنید حتی اگر فکر می کنید ممکن است برای شما مناسب نباشد. اتاق ها را عوض کنید و از چیزهای جدید لذت ببرید سرانجام از چیزی خوشحال خواهید شد و چیز جدید و تازه ای خواهید داشت.

جوان تر شدن

5. رنگ های شاد بپوشید. رنگ های روشن باعث می شود جوان تر و پر جنب و جوش تر به نظر برسید. پوشیدن رنگ های پر جنب و جوش همچنین باعث می شود جوان و پرانرژی تر باشید. از شر آن لباس های سیاه، خاکستری و خنثی خلاص شوید و کمد لباس های خود را با مقداری رنگ قرمز، نارنجی، سبز و سایر رنگ های جیغ پر کنید. اگرچه رنگهای سیاه و تیره ممکن است شما را لاغر نشان دهند اما باعث می شوند کمی پیر تر از آنچه که هستید به نظر برسید.

لازم نیست که لباسهای تیره تان را کاملاً دور بریزید. به عنوان مثال اگر پیراهن مشکی پوشیدید، آن را با کراوات رنگارنگ یا یک جواهر روشن، رنگی و درخشان کنید.

6. از اکسسوری به طور صحیح استفاده کنید (برای زنان). زنان باید این گردنبند و گوشواره هایی را که باعث می شود به نظر کمی پیر تر برسند، به نفع جواهرات مد روز، کنار بگذارند. به جای پوشیدن گوشواره های مروارید و گردنبندی که خیلی دوستش دارید گوشواره های جوانانه تر تهیه کنید. گفته می شود خانم هایی که حلقه های رنگارنگی می پوشند نیز جوان تر به نظر می رسند زیرا حلقه ها مقداری رنگ به لباس شما می افزایند.

علاوه بر این، کمک می کند تا به طور منظم مانیکور و پدیکور انجام شود. این مراقبت اضافی دست باعث می شود جوان تر به نظر برسید.

7. عطر صورتی گریپ فروت (برای خانم ها) بزنید. مطالعات نشان می دهد که زدن عطر با رایحه گریپ فروت صورتی – و یا حتی لوسیون – باعث می شود زنان نسبت به هر رایحه ای دیگر جوانتر به نظر برسند. البته بیش از حد از آن استفاده نکنید اما فقط  کمی پشت گوش تان می تواند شگفتی هایی ایجاد کند.

سلامت بدن

8. هیدراته بمانید. حداقل 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. آب به شما کمک می کند پوست خود را مرطوب نگه دارید و همچنان به همان اندازه تازه و جوان به نظر خواهید رسید. آبرسانی باعث می شود تا شما از درون سالم باشید و باعث می شود نه تنها احساس بهتری داشته باشید بلکه از بیرون نیز سالم به نظر می رسید. نوشیدن آب آشامیدنی را به طور منظم به کارهای روزمره خود تبدیل کنید. فقط آن را با وعده های غذایی ننوشید بلکه حتماً هر یک ساعت یا دو ساعت یک لیوان بنوشید، حتی اگر احساس تشنگی خاصی ندارید.

لازم نیست بیش از حد آبرسانی کنید بلکه به نوعی آب بنوشید تا سالم بمانید و جوان به نظر برسید.

9. ورزش کنید. این می تواند دشوار باشد، برخی افراد بیش از حد مشغول هستند و مطمئن نیستند که چه کاری انجام دهند یا فکر می کنند برای شروع ورزش خیلی نامناسب هستند. با این حال، حتی مقادیر کم اما منظم ورزش به شما در حفظ انرژی و سرزندگی کمک می کند که نه تنها باعث جوان به نظر رسیدن می شود بلکه احساس جوانی را نیز حفظ خواهد کرد! این کار را با یک رژیم غذایی سالم و متعادل ترکیب کنید تا مدت طولانی تری در سلامتی باشید، انرژی بیشتری داشته باشید و از بیماری هایی که پیری به شما تحمیل می کند، جلوگیری کنید.

حداقل 30 دقیقه در روز را برای ورزش قرار دهید. اگر ورزش کردن به صورت روزمره کاری بسیار دشوار است، هدف خود را تا حد امکان روی پیاده روی بگذارید. به جای رانندگی به مدت 20 دقیقه به فروشگاه مواد غذایی پیاده روی بروید ، وقتی در حال گپ زدن با دوستان هستید با تلفن خود به فروشگاه مواد غذایی بروید یا فقط سعی کنید حداقل دو ساعت در هفته قدم بزنید. اگرچه متناسب ماندن مهم است اما از دست دادن شدید وزن یا رژیم ها ممکن است باعث شود ناگهان وزن زیادی از دست بدهید اما در واقع می تواند باعث پیرتر شدن شما شود. کاهش وزن سریع باعث می شود پوست صورت و گردن شما کمی چروک به نظر برسد، بنابراین بهتر است موارد را با اعتدال انجام دهید و به تدریج وزن از دست بدهید. رژیم های کم کربوهیدرات و پر چرب در واقع می توانند به کاهش وزن کمک کنند. برخی از تمرینات عالی برای افراد مسن شامل یوگا، پیلاتس، دوچرخه سواری، پیاده روی سبک و تنیس است.

10. غذاهایی بخورید که باعث جوان تر شدن شما می شود. اگرچه هیچ غذای جادویی وجود ندارد که ده سال چهره شما را جوان کند اما غذاهایی وجود دارند که می توانید به طور مرتب بخورید که می تواند باعث جوان تر شدن شما شود. در اینجا برخی از غذاهایی وجود دارد که اگر قبلاً آنها را مصرف نکرده اید باید در رژیم غذایی خود بگنجانید.

پرتقال. ویتامین C موجود در این میوه خوشمزه جوان تر شدن شما را تضمین می کند. کلم بروکلی. این سبزی دارای ویتامین C و خواصی است که به تقویت کبد شما کمک می کند. ماست کم چرب. این می تواند به پوست شما کمک کند و کلسیم مورد نیاز دندان های سالم را به شما بدهد. انواع توت ها. آنتی اکسیدان ها در هر نوع توت می تواند به حفظ پوست شما کمک کند. سیب زمینی شیرین. این ها برای پوست و موی شما عالی هستند. هویج. یکی دیگر از غذاهای فوق العاده برای پوست شما محسوب می شود. قسمت سوم: مصرف مکمل ها

مکمل ها یک روش خوب برای اطمینان از نداشتن کمبود هستند و به سلامتی بدن تان کمک می کنند.

1. 1000 تا 2000 میلی گرم ویتامین C (اسید اسکوربیک، کلسیم آسکوربات یا هر چیز دیگری با آسکوربات) مصرف کنید. این یک ویتامین محلول در آب است که یک آنتی اکسیدان محسوب می شود. این بدان معنی است که سلول های شما را از آسیب هایی که در اثر رادیکال های آزاد ایجاد می شود محافظت می کند. ویتامین C به بهبود پوست کمک می کند، از اشعه UV مضر خورشید محافظت می کند و از راه های دیگر از سایر بدن (نه تنها پوست) حمایت می کند. بیش از 2000 میلی گرم در روز مصرف نکنید زیرا این امر احتمال ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد.

2. هر روز 4000 IU ویتامین D3 مصرف کنید. این ویتامین محلول در چربی به قوی نگه داشتن استخوان ها، جلوگیری از سرطان، کمک به خود ایمنی بدن و سلامت پوست کمک می کند. گیرنده های ویتامین D در سراسر بدن شما وجود دارد.

جوانی بدن

3. یک مکمل B کمپلکس با کیفیت بالا مصرف کنید. اثبات شده است که این ویتامین ها به ترمیم پوست و احتمالاً جلوگیری از بیماری آلزایمر کمک می کنند.

قسمت چهارم: حفظ عادات سالم

1. رابطه جنسی داشته باشید. درست است. مطالعات نشان می دهد که رابطه جنسی حداقل سه بار در هفته باعث می شود ده برابر جوان تر به نظر برسید. دلیل این امر این است که رابطه جنسی منجر به تولید هورمون رشد انسانی می شود که از پیری جلوگیری می کند. این بدان معنا نیست که شما باید سه شب در هفته به دنبال یک رابطه جنسی خوب بروید تا جوان تر به نظر برسید اما اگر شریکی دارید که دوستش دارید پس این نکته را با او مطرح کنید.

ممکن است به خود بگویید که خیلی سرتان شلوغ است، خسته هستید یا اینکه بیش از اندازه مشغله ذهنی دارید که رابطه جنسی داشته باشید. اما حالا شما می توانید به رابطه جنسی نه به عنوان یک روش سرگرم کننده برای گذر زمان بلکه به عنوان ابزاری برای جوان تر شدن فکر کنید. حالا این برای شما کاربرد بیشتری دارد!

پیر نشدن

2. حفظ وضعیت خوب. هیچ چیز به اندازه این مورد باعث نمی شود شما سریعتر مانند مادربزرگ خود به نظر برسید. داشتن وضعیت خوب بدن شما را جوان تر به نظر می رساند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک تلاش آگاهانه برای درست نگه داشتن ستون فقرات و شانه های خود به جای خم شدن داشته باشید و صورت شما به جای پایین و کف زمین به جلو نگاه کند و فوراً ده سال جوان تر به نظر خواهید رسید. صاف نگه داشتن ستون فقرات شما همچنین باعث می شود سلول های عصبی در ستون فقرات کارآمدتر شوند، انرژی بیشتری به شما می دهند و باعث می شوند در طول روز جوان تر به نظر برسید و احساس جوانی کنید.

ممکن است هنگام نشستن، کمی خم شدن وسوسه انگیز باشد اما به یاد داشته باشید که وضعیت خوب چیزی است که می توانید آن را چه در حالت نشسته و چه در حالت ایستاده رعایت کنید.

3. زیاد بخوابید. شما نباید هر شب 10 تا 12 ساعت بخوابید تا سعی کنید جوان تر به نظر برسید. این روش کار نخواهد کرد با این حال، شما باید هدف خود را در استراحت هرچه بیشتر به نتیجه برسانید. با بزرگتر شدن، بدن شما بیشتر و بیشتر علائم خستگی، به خصوص در اطراف چشم را نشان می دهد. حتی ممکن است با افزایش سن متوجه شوید که به خواب کمتری نسبت به یک دهه قبل احتیاج دارید و این خوب است. سعی کنید معمولاً 7 تا 9 ساعت برای خواب جادویی خود کنار بگذارید.

4. ماساژ منظم بگیرید. گرفتن یک ماساژ حداقل یکبار در ماه، چه به صورت حرفه ای و چه توسط یک فرد دوست داشتنی می تواند باعث شود احساس آرامش کنید و از برخی از تنش هایی که باعث می شود بدن شما پیرتر شود، شما را دور می کند. همچنین باعث تحریک ترشح هورمون های آنابولیک می شود که باعث کاهش پیری می شوند.
اگر به خصوص احساس تنش می کنید حداقل یک بار در ماه یا حتی بیشتر اوقات ماساژ بگیرید.

5. یوگا کار کنید. انجام یوگا روشی با فشار کمتر برای مراقبت از ذهن و بدن، تسکین استرس و ایجاد احساس قدردانی در زندگی شماست. نگاهی به استودیوی یوگا بیندازید و ببینید که همه زنان چقدر جوان و پر انرژی هستند. مطمئناً رفتن به یوگا حداقل یک یا دو بار در هفته نمی تواند صدمه ای به ظاهر جوان شما وارد کند. یوگا همچنین یک راه عالی برای ورزش، بهبودی از آسیب ها یا کار کردن به عنوان یک فرد مبتدی است (اگر مبتدی هستید و می خواهید ورزش را شروع کنید.)

انجام یوگا همچنین به طور کلی زندگی سالم را ترویج می کند که شما را جوان تر می کند.

دوری از استرس

6. استرس را تا حد امکان کاهش دهید. این یک واقعیت است که یک سبک زندگی استرس زا شما را خسته و ناراضی کرده و باعث ایجاد چین و چروک خواهد شد. سعی کنید تعداد مسئولیت های خود را کاهش داده و روش های جدید مقابله با خواسته های زندگی را بیابید. سعی کنید حداقل یک ساعت در روز برای ریلکس کردن قدم بردارید و انجام کارهایی مانند استراحت در حمام با یک کتاب خوب، یا تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را در نظر داشته باشید. اگرچه حذف کامل استرس از زندگی شما غیرممکن است، حتی اگر در یک بهشت ​​گرمسیری زندگی می کنید و یک کیسه پر از پول پیدا کرده اید اما می توانید برای به حداقل رساندن استرسی که احساس می کنید، گام بردارید.

این بدان معنی است که از موقعیت هایی که استرس زیادی به شما وارد می کند مانند رفتن به مهمانی هایی با صدای بلند یا حتی رانندگی در هنگام اوج ترافیک، دوری کنید. لیستی از ده موردی را تهیه کنید که بیشترین فشار را به شما وارد می کند. اکنون، پنج روش بنویسید که در صورت امکان می توانید میزان مواجهه خود با هر چیز را کاهش دهید. البته موارد استرس زایی وجود دارد که شما نمی توانید از آنها دوری کنید، مانند پدر و مادر پیر یا همسری که شغل خود را از دست داده است. با این حال، شما این توانایی را دارید که یک نگرش مثبت تر نسبت به این موارد در خود ایجاد کنید.

7. سیگار نکشید. اگر سیگاری هستید، تلاش کنید تا هرچه سریعتر سیگار را ترک کنید (ساده تر از آنچه می گویند است اینطور نیست؟). این یکی از بدترین کارهایی است که می توانید انجام دهید اگر سعی می کنید از پیر شدن خودداری کنید. باعث می شود لب های شما نازک تر، پوست شما خشک تر و چروک تر و موها و ناخن های شما تغییر رنگ پیدا کند و همچنین ترک سیگار شما را بسیار سالم تر نگه می دارد و احتمال ابتلا به یک بیماری جدی در آینده را کاهش می دهد.

8. تا آنجا که می توانید بخندید. خنده را به زندگی خود بیفزایید. با افزایش سن، شادی و خنده یکی از عناصر اساسی بهزیستی شماست. وقت گذرانی با دوستان خوب با داستان های خنده دار، شما را جوان و پر جنب و جوش نگه می دارد. نگران نباشید به خاطر چروک های ناشی از خندیدن بیش از حد، فقط اجازه دهید قلب تان بخندد. در اطراف افرادی باشید که شما را بخندانند و ده سال جوان تر شوید وقتی شروع به نگاه کردن آنها خواهید کرد.

جوان تر

9. از مصرف سنگین یا مرتب الکل خودداری کنید. عوارض مصرف مشروبات الکلی کمتر از اثرات استعمال دخانیات شناخته شده است اما به همان اندازه مضر است. الکل می تواند باعث پیری زودرس و همچنین بعدها باعث بروز ابتلا به بیماری در زندگی شود. الکل همچنین بدن شما را کم آب می کند و این باعث می شود پوست شما خشک تر شود. الکل همچنین می تواند روز بعد از نوشیدن آن باعث ایجاد پف چشم شود و این موجب می شود جوان به نظر نرسید.

راز جوانی

10. نگرش جوانی داشته باشید. این خیلی جدی است. بخشی از جوانی با داشتن یک نگرش به روز و بی خیال همراه است. این بدان معنا نیست که شما باید نابالغ باشید، روی میزها برقصید یا از همصحبتی با افرادی که در کلاس ششم درس می خوانند لذت ببرید. این بدان معناست که شما باید مثبت اندیش و دوستانه باشید و از حسادت، نارضایتی یا هر احساس دیگری که باعث می شود احساس کنید در حال تبدیل شدن به یک پیرزن هستید، خودداری کنید.

تا جایی که ممکن است نگران نباشید، هر کاری دوست دارید انجام دهید و از دنیا لذت ببرید. شما بیش از حد سرگرم خواهید بود تا نگران چگونگی ظاهر شدن تان باشید. به سن خود افتخار کنید. نگرش تان را مثبت نگه دارید حتی اگر آرزو می کنید کمی جوان تر به نظر برسید و افراد دیگر ظاهر شما را با انعکاس مثبت تری می بینند.

منبع:

wikihow




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه از سن واقعی خود جوان تر به نظر برسیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..