تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موج زمستانی کرونا در آمریکا دشوارتر خواهد بود

موج زمستانی کرونا در آمریکا دشوارتر خواهد بود

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همزمان با راه افتادن مجدد چرخه اقتصاد در بیشتر کشور‌ها، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ آمریکا CDC ، روز سه شنبه هشدار داد که موج دوم ویروس کرونا همزمان با شروع آنفلوانزای فصلی به مراتب شدیدتر خواهد بود.

رابرت ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا  CDC در مصاحبه با واشنگتن پست گفت: این احتمال وجود دارد که حمله‌ این ویروس به کشور ما در زمستان آینده حتی از شرایطی که از آن عبور کرده ایم، دشوارتر باشد.

رد فیلد گفت: ما قرار است همزمان بیماری آنفلوانزا و ویروس کرونا را داشته باشیم. داشتن دو ویروس همزمان با عوارض تنفسی، فشار غیرقابل تصور را در سیستم مراقبت‌های بهداشتی ایجاد می‌کند.

او ادامه داد: مقامات فدرال و ایالتی باید خود را در ماه‌های آینده برای مقابله با آنچه در پیش رو دارند، آماده کنند و مسئولان باید به ماندن افراد در خانه‌هایشان و نیز اهمیت ادامه فاصله گذاری اجتماعی تأکید کنند.

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا تصریح کرد: آن‌ها همچنین باید مهارت خود را برای شناسایی افراد آلوده از طریق آزمایشات بسیار گسترده ارزیابی کنند و اطرافیان هر فرد بیمار را که با او در تعامل بودند مورد تحقیق و آزمایش قرار دهند. انجام دادن این اقدامات از بروز موارد جدید جلوگیری می‌کند.

ردفیلد درباره اعتراضات افراد به ماندن در خانه و محدودیت پیش آمده در تردد هایشان، گفت: این اعتراضات کمکی به وضع موجود نمی‌کند و تغییری در این شرایط به وجود نمی‌آورد.

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا افزود: من به همراه سایر اعضای کارگروه کاخ سفید، بر اهمیت فاصله گذاری اجتماعی و تأثیری که این اقدامات بر شیوع بیماری در کشور دارد، تأکید کردیم.

او تصریح کرد: آزمایشات بر روی موارد مبتلا در خانه‌های سالمندان توسط گروه‌های تحقیقاتی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا  در چهار ایالت نبراسکا، نیومکزیکو، داکوتای شمالی و تنسی درحال انجام است.

ردفیلد یادآوری کرد: مرکز کنترل بیماری‌ها در گزارشی، راهکار پیشنهادی خود برای بازگشایی تدریجی و گام به گام محدودیت‌های اعمال شده را تقدیم مقامات محلی و ایالتی کرده است تا بازگشت به روال طبیعی در آمریکا با شیوه‌ای امن رقم بخورد. این گزارش و راهکار‌ها به زودی در اماکن عمومی به اجرا در خواهد آمد.

او یادآوری کرد: این مرکز حدود ۵۰۰ نفر پرسنل دارد و قصد داریم حداقل ۶۵۰ نفر دیگر را به عنوان متخصص استخدام کند زیرا نیروی کار بسیار بیشتری لازم است.

ردفیلد گفت: استفاده از واکسن آنفلوانزا می‌تواند باعث شود که در فصل سرما و شیوع این ویروس، فردی بر اثر عوارض ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست ندهند.

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا  ادامه داد:  فصل شیوع ویروس آنفلوانزا می‌تواند بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها را به تنهایی تحت فشار قرار دهد.

به گفته او اگر موج اول همه گیری ویروس کرونا هنگام اوج‌گیری ویروس آنفلوانزا و در یک زمان رخ می‌داد، به طرز واقعا شدیدی از نظر شرایط بهداشتی به مشکل می‌خوردیم.

گفتنی است؛ در ماه‌های تابستان، مقامات بهداشت آمریکا باید شهروندان این کشور را متقاعد کنند که پاییز سختی در پیش روست و آن‌ها باید از واکسن آنفلوانزا استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

ژن‌‌های نادر عامل بروز کرونا می‌شوند؟

پیدا و پنهان کووید-۱۹/ دستکاری ژنتیکی ویروس کرونا صحت دارد؟

ویروس کرونا؛ چگونه با داغدیدگان همدردی کنیم؟

پوست ۲ پزشک مبتلا به کرونا سیاه شد!

آیا سرماخوردگی‌های پی در پی نشانه ابتلا به کرونا است؟

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موج زمستانی کرونا در آمریکا دشوارتر خواهد بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..