تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس انجمن واردکنندگان موبایل: عرضه موبایل در یک ماه اخیر به صفر رسیده است

اطلاعاتی که از سوی انجمن واردکنندگان موبایل منتشر شده نشان می‌دهد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند پس از شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر به‌ویژه در چین کاهش ۳۸ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است؛ این مقدار کاهش ظرف یک ماه در طول تاریخ بی‌سابقه بوده است. این موضوع در مورد بازار موبایل کشور نیز صادق است و آمار نشان می‌دهد که بازار موبایل ایران در اسفندماه ۹۸ نسبت به بهمن‌ماه ۹۸ رکود ۶۰ درصدی داشته است؛ طبق پیش‌بینی کارشناسان اگر این روند ادامه پیدا کند، بحرانی بی‌سابقه در بازار موبایل ایران خواهیم داشت.

حسین غروی‌رام، رئیس هیئت مدیره‌ی انجمن واردکنندگان موبایل در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد شیوع ویروس کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی بسیاری از صنایع از جمله صنعت موبایل را با رکود چشمگیر اقتصادی روبه‌رو کرده است. او می‌گوید پس از اطلاعیه‌ی اخیر ستاد ملی کنترل و مبارزه با کرونا، کسب‌وکارهای غیرضروری از جمله واردکنندگان موبایل، خرده فروشان و شرکت‌های خدمات پس از فروش موبایل در برخی استان‌ها تا ۲۳ فروردین و در تهران تا ۳۰ فروردین تعطیل هستند؛ اگرچه قطع زنجیره‌ی انتقال ویروس کرونا تنها با رعایت فاصله‌ی اجتماعی امکان‌پذیر است؛ اما ادامه‌ی این روند چرخه‌ی اقتصادی بسیاری از کسب‌وکارها را متوقف می‌کند. او با اشاره به اینکه درحال‌حاضر عرضه‌ی موبایل به صفر رسیده است گفت:

در حال حاضر شرکت‌های واردکننده به دلیل عدم امکال ارسال کالا از مبدأ دبی، عراق و دیگر کشورها قادر به تأمین کالای مورد نیاز کشور نیستند. از سویی فروشندگان مراکز عرضه موبایل با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا چند هفته است که فروشگاه‌هایشان را تعطیل کرده‌اند. تمام این دلایل دست‌به‌دست هم داده تا بازار پر رونق شب عید برای فعالان این حوزه به کابوس تبدیل شود.

رکود ۳۰۰ درصدی در حوزه‌ی موبایل نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۷ باعث شده بسیاری از فعالان این صنعت نتوانند به تعهدات مالی‌شان عمل کنند. از طرف دیگر عرضه‌ی موبایل توسط شرکت‌های واردکننده از ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ تا به این لحظه به صفر رسیده است و عملا شرکت‌ها در این بازه‌ی زمانی هیچ کالایی عرضه نکرده‌اند.

غروی‌رام در ادامه افزود مهلت تحویل اظهارنامه‌های مالیات بر ارزش افزوده یکی دیگر از مشکلات کسب‌وکارها در این ایام است. به‌گفته‌ی او فعالان اقتصادی به‌منظور همراهی با تصمیمان دولت کسب‌وکار خود را تا ۳۰ فرودین‌ماه تطعیل کرده‌اند و با این حال تنها تا ۳۱ فروردین مهلت دارند که اظهارنامه‌های مالیات برارزش افزوده خود را تحویل دهند. همچنین به‌گفته‌ی او ۷۰ هزار واحد صنفی در حوزه‌ی موبایل در سراسر کشور تحت تأثیر تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور قرار گرفته‌اند و با ادامه‌ی این روند شاهد موجی از تعدیل نیرو، پرونده‌های قضایی به دلیل چک‌های برگشتی و تعطیلی کسب‌وکارهای حوزه‌ی موبایل در هفته‌های آینده خواهیم بود.

به‌گفته‌ی رئیس هیئت مدیره‌ی انجمن واردکنندگان موبایل، گردش مالی حوزه‌ی تلفن همراه باعث رونق اقتصادی سایر حوزه‌ها می‌شود و عدم حمایت دولت از این بخش، نه‌تنها افراد زیادی را بیکار می‌کند بلکه در کوتاه مدت به سایر حوزه‌های اقتصادی نیز آسیب وارد خواهد کرد. او همچنین می‌گوید این بحران در کل دنیا رخ داده است اما با حمایت دولت آن‌ها از صنایع مولد و حوزه‌های اقتصادی جریان‌ساز مانند تکنولوژی و موبایل، فعالان این حوزه کم‌تر تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. او در پایان گفت:

دولت برای زنده نگه‌داشتن صنعت موبایل باید چاره‌ای بیندیشد. در روزهای آینده و پس از بازگشایی واحدهای صنفی حوزه‌ی موبایل و شرکت‌های واردکننده، نشستی به‌همراه اتحادیه‌ها و اصناف مرتبط خواهیم داشت تا ابعاد خسارات وارده را بررسی کرده و پیش‌بینی‌های خود را از آینده‌ی این صنف با ادامه‌ی روند فعلی به دستگاه‌ها و سازمان‌های تصمیم‌ساز ارائه دهیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس انجمن واردکنندگان موبایل: عرضه موبایل در یک ماه اخیر به صفر رسیده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..