تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توضیح باشگاه خبرنگاران جوان درباره حواشی گزارش فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ صدا و سیما

.به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته در سایت و کانال باشگاه خبرنگاران جوان گزارشی در خصوص مباحث پیش آمده بین سازمان صداوسیما و وزارت ارتباطات  منتشر شد که به موضوع باند‌های فرکانسی ۷۰۰ تا ۸۰۰ می‌پرداخت. 

فرد مصاحبه شونده در این گزارش نوید همایونی مدیرکل پایش فضای مجازی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر بود که به اشتباه «مدیرکل پایش فضای مجازی» عنوان شده بود. صحبت‌های کارشناسی وی در خصوص رد ادعای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تصاحب فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ صدا و سیما مطرح شد اما برخی کانال‌ها سعی داشتند با پرداختن به حواشی این موضوعات کارشناسی شده را به حاشیه ببرند.

بیشتر بخوانید: اعتراضات مردم درباره قطعی اینترنت به فرکانس‌های صداوسیما ربطی ندارد؛ اپراتور‌ها از حداکثر فرکانس‌های خود استفاده نمی‌کنند

در این گزارش، همایونی اظهار کرده بود که فرکانس‌های موجود در صدا و سیما برای شبکه دیجیتال استفاده می‌شود و در صورت توسعه کیفیت تمام شبکه‌های صدا و سیما، لزوم استفاده از کلیه کانال‌های فرکانسی باند UHF شامل ۷۰۰ الی ۸۰۰ مگاهرتز افزایش می‌یابد.

او با اشاره به شرایط کنونی قرنطینه و افزایش استفاده از اینترنت‌های ثابت خانگی گفته بود: «در حال حاضر اعتراضات مردم درباره قطعی اینترنت ثابت ربطی به فرکانس‌ها ندارد بلکه به زیرساخت‌های ارائه شده توسط وزارت ارتباطات بازمی‌گرد».

مدیرکل پایش فضای مجازی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر همچنین اعلام کرد: «اپراتور‌ها از حداکثر فرکانس‌هایی که در اختیار دارند، استفاده نمی‌کنند؛ در حالی که امکان استفاده بیشتر از این باند‌ها وجود دارد».

همایونی در ادامه بر این نکته تاکید کرده بود که: «در فناوری 5G امکان پخش شبکه تلویزیونی نیز در نظر گرفته شده؛ در صورت لزوم استفاده از فناوری 5G در باند فرکانسی یاد شده صدا و سیما می‌تواند بهره بردار آن باشد. استفاده از این فرکانس‌ها برای فناوری 5G موثر است، اما الزامی برای استفاده از آن توسط اپراتور‌ها وجود ندارد؛ بلکه می‌تواند در راستای پخش بهتر و باکیفیت‌تر شبکه‌های تلویزیونی توسط صدا و سیما مورد استفاده قرار گیرد».

این در حالی است که با تمام حواشی ایجاد شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هنوز پاسخ کارشناسی‌شده به این موضوع داده نشده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توضیح باشگاه خبرنگاران جوان درباره حواشی گزارش فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ صدا و سیما»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..