تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عضو جدید کابینه دوازدهم را بشناسید

به گزارش خبرآنلاین، کاظم خاوازی امروز با کسب ۱۹۶ رای موافق توانست از مجلس دهم رای اعتماد بگیرد و به عنوان وزیر جهاد کشاورزی انتخاب شود.بر این اساس از ۲۱۰ نماینده حاضر در جلسه علنی ۱۹۶ نفر رای موافق، ۱۵ نفر رای مخالف به خاوازی داده شد و چهار نفر رای ممتنع دادند. اینجا را ببینید.

کاظم خاوازی رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی که به عنوان وزیر جهاد کشاورزی برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی شد، متولد  ۱۳۴۷،  پدر دو فرزند، دکترای  تخصصی کشاورزی گرایش تحصیلی خاکشناسی دانشگاه تربیت مدرس، رئیس سازمان تحقیقات آموزش وترویج کشاورزی (رتبه علمی: استاد تمام پایه ۲۸، ۳) است.
از مسئولیت‌های قبلی او می‌توان به معاون ترویج سازمان تحقیقات،  آموزش و ترویج کشاورزی،  سرپرست موسسه آموزش و ترویج کشاورزی،  معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی،  رئیس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور،  معاون تحقیقاتی موسسه تحقیقات خاک و آب،  معاون برنامه ریزی و پشتیبانی موسسه تحقیقات خاک و آب،  رئیس بخش تحقیقات بیولوژی خاک و رئیس ایستگاه تحقیقات خاک و آب کرج اشاره کرد.
سوابق کاری وزیر جدید جهاد کشاورزی شامل بنیان گذاری بخش تحقیقات بیولوژی خاک در موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، راه اندازی چندین خط تولید کودهای زیستی درقالب انتقال دانش فنی نماینده سازمان در شورای عالی آموزش و پرورش و عضویت در کمیته نظارتی طرح سربازان سازندگی در ستاد کل نیروهای مسلح است.

خاوازی

موافقان چه گفتند؟

هادی قوامی،  عضو کمیسیون برنامه و بودجه در صحن علنی مجلس در حمایت از گزینه پیشنهادی برای وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی می‌تواند در راستای صادرات محصولات کشاورزی اقدامات مهمی انجام دهد. وی سلامت مالی مدیران را مهم خواند و تصریح کرد: یکی از ویژگی های وزیر پیشنهادی سلامت مالی است امیدواریم او بتوانند در شورای عالی اقتصاد از کشاورزان حمایت کند.

علی محمد مرادی،  عضو کمیسیون کشاورزی، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را مدیری توانمند و برخوردار از سلامت نفس دانست و تاکید کرد: انتخاب دکتر خاوازی مبتنی بر شایسته سالاری است.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دلسوزی و تعصب آقای دکتر خاوازی هیچ شک و تردیدی وجود ندارد، افزود: ایشان به دور از حب و بغض و سوگیری شخصی و جناحی برای اعتلای کشور و بخش کشاورزی تلاش موثری داشتند.

محمد علی وکیلی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: «خاوازی» می‌تواند آرزوی تحول بزرگ در وزارت جهاد کشاورزی در راستای حرکت از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن را محقق کند.

مخالفان چه گفتند؟

صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: برنامه‌های پیشنهادی وزیر جهاد کشاورزی تئوری پردازی و شعارگونه است و از سوی دیگر وی تجربه اجرایی بسیار کمی دارد. وی در سخنانش اشاره کرد به وعی اغراق در رزومه ارائه شده خاوازی وجود دارد و چطور وی توانسته است چنین کارهایی را انجام دهد. در عین حال انتقاداتی به موضوع تصویب بودجه و برداشت زا صندوق توسعه ملی نیز داشت و کنایه هایی را در سخنانش مطرح کرد.  

حسین مقصودی،  نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: وزیر آتی جهاد کشاورزی باید برنامه مدونی برای حذف سودجویان و دلالان این وزارتخانه داشته باشد. وی تاکید کرد:دولت با واردات بی‌رویه عملاً رقیب کشاورزان واقعی کشور شده است،  یکی از مشکلات اساسی کشاورزی و دامداری در کشورمان، سرکوب کشاورز و دامدار در تولید است که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد و راهکارهایی برای حل آن اندیشیده شود.

 برنامه خاوازی چیست؟

 وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به قمیتهای تضمینی و عادلانه برای کشاورزان گفت: قول می‌دهم که حق کشاورزان را در قیمت‌های تضمینی بگیرم. «کاظم خاوازی» در جلسه صحن علنی  گفت: یکی از برنامه‌های من، افزایش درآمد کشاورزان است؛ به این صورت که سود به صورت عادلانه بین اجزای مختلف زنجیره از تولید تا دسته بندی و فروش تقسیم شده و سهم تولیدکننده در فروش کالا از متوسط ۳۰ درصد کنونی به حداقل ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی ضمن انتقاد از نبود اطلاعات واقعی گفت: همواره با گلایه کشاورزان برای فروش محصول و از دست رفتن زحمات آنها مواجه هستیم؛   اگرچه بخشی از این نوسانات می‌تواند ناشی از حوادث طبیعی باشد اما نبود اطلاعات واقعی همچون سطح زیر کشت و نبود داده‌های صحیح و به هنگام برای تصمیم گیری و سیاست‌گذاری یکی از اصلی‌ترین دلایل این اتفاق است.  

خاوازی با بیان اینکه آزادترین اقتصادها نیز موضوع امنیت غذایی را به نوسانات بازار نمی‌سپارند، تاکید کرد: حمایت از بخش کشاورزی بیش از پیش ضروری است که این حمایت باید هدفمند و دقیق در طول زنجیره ارزش باشد. خاوازی به لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های مغفول اشاره کرد و گفت: هرچند از منابع آب و خاک بیش از اندازه استفاده کرده‌ایم اما ظرفیت‌های مغفول بسیاری وجود دارد که بدون کمترین فشار بر این منابع می‌تواند موجب افزایش تولید شود.  
۲۲۳۲۲۳




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عضو جدید کابینه دوازدهم را بشناسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..